עד לשנת 2026 טויוטה מתכננת להשיק באירופה שישה דגמים חשמליים ייעודיים, אחד מהם נפגוש כבר ברבעון הראשון של 2024 ובישראל במהלך השנה. מדובר בקרוסאובר עירוני/קומפקטי חשמלי בסדר הגודל של טויוטה C-HR המוצג כעת כקונספט טויוטה אורבן SUV ויהיה, בשלב זה, הדגם החשמלי הזול ביותר של החברה.
בשלב זה טויוטה לא ממש נדיבה בפרטים על הקרוסאובר החשמלי החדש שלה למעט חשיפת העיצוב החיצוני של הדגם. המידות אמנם דומות לאלו של טויוטה C-HR עם אורך של 4.30 מטר, רוחב של 1.82 מטר וגובה של 1.62 מטר, אך העיצוב שונה מהותית ונשען על שפת העיצוב הבאה של טויוטה.
העיצוב הקופסתי יותר של הדגם נועד לספק מרווח גדול לנוסעים לצג גמישות רבה יותר בתכנון תא הנוסעים. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שתי סוללות שונות ובמערכת הנעה קדמית או כפולה. בשלב זה טויוטה לא מספקת פרטים טכניים כגון טווח נסיעה אך כאמור, לא נאלץ להמתין זמן רב עד לחשיפת גרסת הייצור של הדגם.
לצידו של הקרוסאובר העירוני החשמלי, טויוטה הציגה דגם קונספט חשמלי נוסף, ספורט קרוסאובר, אותו נפגוש באירופה במהלך שנת 2025. מדובר בפאסטבק בעיצוב קרוסאובר, סגנון שפגשנו לאחרונה לא מעט בדגמים כגון פיג'ו 408' טויוטה קראון החדשה ועוד, מדובר בדגם שפותח עבור השוק הסיני והאירופי באמצעות המיזם המשותף של BYD וטויוטה.
דגם נוסף שטויוטה הציגה הוא הקונספט טויוטה FT-3e אותו טויוטה חשפה מוקדם יותר השנה כדגם המציג את שפת העיצוב והטכנולוגיה החשמלית העתידית של החברה, זו שנפגוש החל משנת 2026. החל משנה זו דגמי טויוטה החשמליים יעברו לשיטת ייצור חדשה ומתקדמת יותר (דומה במידה רבה לזו של טסלה) עם פלטפורמה נשלטת תוכנה ושלדה המבוססת על יציקות אלומיניום גדולות.
הדגמים החשמליים החדשים הללו יעשו שימוש בדור חדש של סוללות NMC הנקראות בטויוטה Performance. מדובר בסוללות NMC רגילות אמנם אך המציגות שדרוג משמעותי לעומת הדור הנוכחי של סוללות החברה ולפי טויוטה לסוללות אלו יהיו זולות יותר לייצור בכ-20% לעומת הדור הנוכחי של סוללות החברה, יאפשרו טווח נסיעה מרשים של מעל ל-800 ק"מ וטעינה של 10% עד 80% בזמן של 20 דקות.
עבור הדגמים הקטנים/זולים יותר של החברה טויוטה תציג בין השנים 2026–2027 דור חדש של סוללות LFP בטכנולוגיה דו-קוטבית. עם סוללות אלו טויוטה מבטיחה טווח נסיעה של מעל ל-600 ק"מ ומכיוון שעלות הייצור שלהן תהיה נמוכה יותר בכ-40% מזו של סוללות הדור הנוכחי של החברה, טויוטה תוכל לשווק באמצעותן רכבים חשמליים קטנים, כגון טויוטה יאריס לדוגמה, במחיר נגיש.
בשלב מאוחר יותר, החל משנת 2027 והלאה, טויוטה מתכננת להציג עוד שתי סוללות חדשות, סוללות NMC דו-קוטביות (Bipolar) המאפשרות טווח נסיעה של מעל ל-1000 ק"מ וסוללות מצב מוצק עם טווח דומה אך עם טעינה מהירה ב-10 דקות בלבד.