2019 מאזדה 3 החדשה
מאזדה 3 החדשה.
2019 מאזדה 3 החדשה
מאזדה 3 החדשה.

מאזדה מספקת לנו שפע של תמונות חדשות של ה-3 החדשה, לקראת תחילת השיווק של הדגם בארה״ב. מנוע Skyactiv-X החדש צפוי לספק 181 כ״ס ו-22.6 קג״מ ונעזר במערכת מיקרו-היברידית.

 

לאחר שחשפה בחודש נובמבר האחרון את דגמי 2019 של מאזדה 3, במרכב סדאן והאצ׳בק, מאזדה מתכוננת לשיווקה של ה-3 החדשה בשוק האמריקאי, בקרוב גם בשוק האירופאי והישראלי, ומספקת לנו שלל תמונות חדשות של הדגם.

בשוק האמריקאי, מאזדה 3 החדשה תשווק בשלב הראשון עם מנוע ה-2.5 ליטר 186 כ״ס המוכר לנו ממאזדה 6, בשוק האירופאי לעומת זאת הדגם ישווק עם מנועים שונים. מנוע הבסיס של הדגם הוא מנוע 2.0 ליטר Sky-G עם הספק מרבי של 122 ומומנט מרבי 21.7 קג״מ, המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה ותיבת 6 הילוכים אוטו׳ עומדת על 16.9 ק״מ לליטר - בתקן WLTP. סביר להניח שמאזדה תציע את מנוע זה בהספק של 165 כ״ס, כמו בדגם הנוכחי, וגם מנוע ה-1.5 ליטר ימשיך עם הדגם בשווקים מסוימים.

 

2019 מאזדה 3 סדאן החדשה
מאזדה 3 סדאן החדשה.

מנוע אירופאי נוסף, שלא צפוי להיות רלוונטי לשוק המקומי שלנו, הוא מנוע 1.8 ליטר דיזל עם 116 כ״ס ו-27.5 קג״מ והוא משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד. עם מנוע זה לדגם נתון צריכת דלק של 24.4 ק״מ לליטר.

 

גולת הכותרת של מאזדה 3 החדשה הוא מנוע Skyactiv-X החדש, מנוע שיהיה זמין רק במחצית השנייה של 2019. מדובר במנוע, שבתאוריה לפחות, משלב את יתרונות מנועי הדיזל - מומנט גבוה וצריכת דלק נמוכה - עם היתרונות של מנועי בנזין - הספק גבוה בזכות היכולת לעבוד בסל״ד גבוה יותר. בכדי להשיג את הטוב מכל העולמות מאזדה פיתחה טכנולוגיית הצתה נשלטת של תערובת הדלק-אוויר באמצעות דחיסה (SPCCI). המנוע עושה שימוש במגדש-על, יחד דחיסה גבוה במיוחד של 16:1, חיישן לחץ בכל צילינדר האחראי על תזמון ההצתה ומזרק נוסף הצמוד לכל פלאג המעשיר את התערובת הענייה לפי הצורך.

 

2019 מאזדה 3 החדשה
דגם החמש דלתות מיוחד למראה.

המנוע בנפח של 2.0 ליטר (כך לפחות היה אב הטיפוס למנוע) מייצר הספק מרבי של 181 כ״ס ומומנט מרבי של 22.6 קג״מ. המנוע נעזר מערכת מיקרו היברידית (M Hybrid) הפועלת במתח של 24V כאשר המנוע החשמלי מסייע למנוע הבנזין בעת האצה ותחילת נסיעה. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית ובדגם החמש דלתות האצ׳בק, רוכשי הדגם יוכלו לבחור גם באופציה של הנעה כפולה. 

 

2019 מאזדה 3 החדשה תא הנוסעים
תא הנוסעים מרשים למראה.

בתא הנוסעים המרשים למראה של ה-3 החדשה נמצא מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך ״8.8 והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, גלגל הגה חדש, ושפע של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מספר מערכות חדשות כגון התראה על רכב חוצה מלפנים ובקרת ערנות נהג. כל הדגמים מצוידים במערכת GVC Plus העדכנית, כמו במאזדה 6 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל.

למאזדה 3 סדאן החדשה, המבוססת על פלטפורמה חדשה, אורך של 4,662 מ״מ, רוחב של 1,797 מ״מ וגובה של 1,445 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,725 מ״מ, לדגם החמש דלתות האצ׳בק אורך של 4,459 מ״מ, רוחב של 1,797 מ״מ גובה של 1,440 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,725 מ״מ. לעומת הדגם הנוכחי מודבר בתוספת של 82 מ״מ לאורך בדגם הסדאן ו-קיצור של 11 מ״מ בדגם ההאצ׳בק יחד עם הנמכה של 25 מ״מ. בשתי גרסאות המרכב לבסיס הגלגלים נוספו 25 מ״מ.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.