היא הוצגה אשתקד כ- מאזדה EZ-6 החשמלית עבור השוק הסיני, היא מוצגת כעת עבור השוק האירופי כמאזדה 6e והיא תשווק בישראל במהלך הרבעון האחרון של 2025. בשלב זה לפחות, מאזדה 6e תחליף באירופה ובישראל את מאזדה 6 הנוכחית, שהשיווק שלה כבר הופסק, אך יתכן כי מאזדה תציג עבור השוק האמריקאי מאזדה 6 חדשה לחלוטין המבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית.
מאזדה 6e מבוססת על צ'אנגן דיפאל L07 (דיפאל SL03 לשעבר), כך ששני הדגמים חולקים את אותה הפלטפורמה, יחידות הנעה חשמליות, טכנולוגיה ועוד, כאשר מאזדה מצידה דאגה לעיצוב חיצוני שונה, כיול שונה וגם לעיצוב שונה לחלל תא הנוסעים, ועוד. להזכירכם, מותג דיפאל של צ'אנגן הושק לאחרונה בישראל ע"י מכשירי תנועה והנציג הראשון של המותג בישראל הוא הקרוסאובר דיפאל S07.
מאזדה 6e היא מכונית ליפטבק בעיצוב סדאן/קופה 4 דלתות ולדגם אורך של 4,921 מ"מ, רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,491 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,895 מ"מ כך שמדובר במכונית שהיא גדולה יותר משמעותית ממאזדה 6 היוצאת. למרות המידות הגדולות נפח תא המטען קטן ועומד על 330 ליטר בלבד וגדל ל-678 ליטר (או 1,074 ליטר עד גובה התקרה). בפועל תא המטען גדול ושימושי יותר ממה שהנתונים מרמזים ואתם יכולים להתנחם בעבודה שלדגם יש גם תא מטען קדמי בנפח שימושי של 70 ליטר.
יחידות ההנעה החשמליות של מאזדה 6e זהות לאלו של דיפאל L07, כלומר שני דגמי הנעה אחורית, האחד רגיל והשני עם טווח ארוך:
מאזדה 6e: הנעה אחורית בהספק של 258 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ בשילוב עם סוללת LFP בקיבולת של 68.8kWh. לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 7.6 שניות, מהירות מרבית של 175 קמ"ש וטווח נסיעה משולב של 479 ק"מ בתקן WLTP.
מאזדה 6e טווח ארוך: הנעה אחורית בהספק של 245 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ בשילוב עם סוללת NMC בקיבולת של 80kWh. לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 7.8 שניות, מהירות מרבית של 175 קמ"ש וטווח נסיעה משולב של 552 ק"מ בתקן WLTP.
באופן די תמוה, נתוני הטעינה בין שתי הגרסאות שונים מהותית עם יתרון משמעותי לדגם הבסיס עם סוללת LFP לו כושר טעינה מהירה של עד 200kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת רק 22 דקות, זאת לעומת דגם הטווח הארוך לו כושר טעינה מהירה של עד 95kW בלבד כך שזמן הטעינה בדגם זה עומד על 45 דקות. בשני הדגמים מותקן מטען פנימי תלת פאזי התומך בטעינה ביתית בהספק של עד 11kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת 8 שעות בדגם הבסיס ו-9.5 שעות בדגם טווח ארוך.
העיצוב החיצוני של מאזדה 6e לשוק האירופי נותר זהה לחלוטין לגרסה לשוק הסיני כך שמהבחינה הזו רק השם שונה. זה גם המצב בתא הנוסעים הדי מרשים למראה של מאזדה 6e. כמו העיצוב החיצוני, גם חלל תא הנוסעים שונה מהותית מזה של דיפאל L07 כך שלא תוכלו לנחש שמדובר בשני דגמים מקבילים המיוצרים על אותו פס הייצור בסין. כמו בכל דגם שמגיע מסין גם כאן נמצא מסך מרכזי גדול ("14.6) עבור מערכת המולטימדיה, אך שלא כמו רכבים רבים מסין במאזדה דאגו להוסיף גם לוח מחוונים דיגיטלי "10.2 אותה מגבה מערכת תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה המדמה מסך בגודל "50 הניצב במרחק של 7.5 מטר מהנהג.
לצד זה נמצא אבזור כגון מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, מערכת שמע מבית SONY עם 14 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, חימום מושבים לשורה השנייה, חלון גג פנורמי ענק, תאורת אווירה עשירה, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית, חלונות אקוסטיים, חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת 360 מעלות עם מצלמת דרך ועוד. כמובן שלצד כל זה נמצא גם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות ובמאזדה שואפים להשיג ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק ולאור הציונים הגבוהים מאוד של דיפאל S07, אנחנו לא מצפים למשהו אחר.