רכבי כביש-שטח גדולים עם יכולות שטח של ממש הם זן מיוחד ובעשורים האחרונים הם גם זן נכחד. המלך הבלתי מעורער של הסגמנט הזה הוא הלנד קרוזר של טויוטה שהוצג אשתקד בדגם J300 החדש.
הלנד קרוזר J300 החדש הגיע כ-13 שנים לאחר דגם J200 ולכן גם אפשר להבין את הציפייה וההתנפלות על הדגם החדש אך כנראה שגם בטויוטה לא ציפו לביקושים הגבוהים לדגם. בשוק היפני לדוגמה, קצת לאחר תחילת השיווק לקוחות שהזמינו את הדגם נדרשו לחתום על מסך בו הם מתחייבים שלא למכור את הדגם ברווח מיד לאחר קבלת הרכב שכן אז רשימת ההמתנה לדגם עמדה על כשנה.
כעת, זמן המתנה של שנה נשמע אופטימי מאוד שכן באתר החברה בשוק היפני טויוטה הוסיפה בעמוד הדגם הודעה המציינת כי היא מתנצלת בפני הרוכשים אך מי שיזמן את הדגם כעת צפוי להמתין כ-4 שנים לקבלת הדגם. זמן המתנה של 4 שנים זה דבר המוכר מתחום רכבי העל האקזוטיים המורכבים בעבודה ידנית, אך לא מרכב בייצור המוני, יחסי, כמו הלנד קרוזר.
הלנד קרוזר J300 תוכנן מחדש מהיסוד, הוא מבוסס על שלדת סולם חדשה והוא מצויד בבולמים אדפטיביים, בורר מצבי שטח אוטומטי, נעילות דיפרנציאל, ניתוק חשמלי של המוטות המייצבים להגדלת מהלך המתלים ועוד. את מנוע ה-V8 של הדגם היוצא טויוטה החליפה במנוע V6 טווין-טורבו חדש, בנזין בהספק של 415 כ"ס ודיזל בהספק של 309 כ"ס. המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית חדשה המשודכת לתיבת הפחתה.