פרארי בשלבים מתקדמים להצגת ה- 458 למסלול בלבד עם שיא חדש למסלול הניסויים של פרארי,פיוראנו.
זה היה רק עניין של זמן עד שפרארי תספק גרסה למסלול בלבד של ה- 458 איטליה. פרארי 458 צ'אלנג לא מיודעת לקהל הרחב, אלא לסדרת המרוצים "פרארי צ'אלנג". המנוע הוא אותו מנוע 4.5 ליטר V8 בהספק של 570 כ"ס, המשרת את הגרסה הרגילה. עיקר השינויים הם בתיבת ההילוכים F1 כפולת מצמדים, בה שונו יחסי העברה בכדי לאפשר ניצול המומנט בסיבובי מנוע נמוכים יותר.
המתלים חוזקו באלומיניום קל משקל, הקפיצים הוקשחו ובסך הכל הפרארי 458 צ'אלנג הונמכה ב-3 ס"מ לעומת הדגם הסטנדרטי. החישוקים הוחלפו לכאלו עם החלפה מהירה (מרכזית) והיא נועלת ציגי פירלי סליקס. הבלמים הוחלפו לבמלמי ברמבו מסדרת CCM2 שנמצאים גם בפרארי 599XX.
כל הפנלים הוחלפו לכאלו בעלי משקל קטן יותר שהושג בין אם ע"י חומרים קלים יותר או הקטנת עוביים.
התוצאה, מדברת בעד עצמה. הפרארי 458 צ'אנלג השיגה את הזמן ההקפה המהיר ביותר במסלול המבחנים של פרארי – פיוראנו, בזמן שיא של דקה אחת 16 שניות ו50 מאיות השנייה, קיזוז של 8.5 שניות מזמן ההקפה של 458 איטליה הרגילה. לשם ההשוואה, פרארי 599XX עשתה את זה בזמן של דקה ו-17 שניות. לנו בני התמותה, זה באמת לא אומר הרבה כחלום מוטורי מאוד רחוק, אבל רק לראות את התמונות, פשוט עושה טוב על הלב.