נוסטלגיה זה דבר נחמד, כך גם רכבי אספנות, אך לא כולם רוצים לנהוג ברכב מיושן רק בגלל הנוסטלגיה ובדיוק עבור לקוחות מסוג זה פורשה הקימה את חטיבת הרטרו "heritage" המשלבת בדגמים מודרניים אלמנטים עיצוביים מדגמי העבר של החברה.
אשתקד החטיבה הציגה את דגם 911 Targa 4S Heritage Design המרהיב וכעת היא מציגה את דגם 911 ספורט קלאסיק עם אלמנטים שהם מחווה לדגם 911 קאררה RS 2.7 משנת 1972. הבסיס ל-911 ספורט קלאסיק הוא 911 טורבו S אך עם מספר הבדלים מהותיים.
911 טורבו מצוידת במנוע 3.7 ליטר טווין-טורבו, בהפסק מרבי של 650 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים PDK ולמערכת הנעה כפולה כסטנדרט, אותו מנוע מייצר בדגם 911 ספורט קלאסיק "רק" 542 כ"ס ומומנט מרבי של 61.1 קג"מ וזה רק חלק מההדלים שכן כאן המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים ידנית ולהנעה אחורית בלבד. אלו נתונים שהופכים את הדגם ל-911 הידנית החזקה ביותר שניתן לרכוש כיום וזה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.1 שניות ולמהירות מרבית של 315 קמ"ש.
911 ספורט קלאסיק מצוידת כסטנדרט במערכת בלימה קרמית, חישוקי "20 קדמיים ו-"21 אחוריים בעיצוב רטרו ושחרור מהיר, בולמים אדפטיביים PASM, בקרת שלדה דינמית PDCC, מערכת היגוי אחורית, חבילת ספורט כרונו, מערכת פליטה ייחודית לדגם ועוד. הוויתור על תיבת PDK והנעה כפולה הפחיתו 70 ק"ג לעומת הטורבו S כך שמשקל הדגם עומד על 1,570 ק"ג בלבד.
לצד הבסיס המכני המעולה הזה נמצא שלל אלמנטים עיצוביים, עד הפרטים הקטנים ביותר כמו מחזיק המפתחות או כיס העור של ספר הרכב, המעניקים לדגם את מראה הרטרו שלו. מהצד בולטים החישוקים, הכיתוב פורשה ומדבקת המספר אותה יוכלו הרוכשים להסיר אם ירצו. נמצא גם כיתוב בזהב לשם הדגם, גימור עץ לתא הנוסעים, שילוב של בד בדפוס קלאסי של פורשה בריפודי המושבים אך במקום לדבר, פשוט תביטו בסרטון ובתמונות. התוצאה, לדעת כותב שורות אלו, פשוט נהדרת.
אם אתה מעוניין באחת רצוי שתדעו כי מדובר בדגם בייצור מוגבל של 1250 יחידות והמחיר בהתאם, החל מ- €274,714 בגרמניה שזו תוספת של כ-€80,000 לעומת ה-911 טורבו.