בתאריך ה-8 ביוני 1948 הוצגה המכונית הראשונה אי פעם שנשאה את השם פורשה, זו הייתה פורשה 356/1, אב טיפוס למכונית רודסטר עם מנוע מרכזי ושלדת מסבך אלומיניום אותה הציג פרי פורשה, הבן של פרדיננד פורשה שהיה אחראי כמובן על התכנון של החיפושית של פולקסווגן.
אם כך, מדוע הסמל המסחרי של פורשה 911, שהיא הגלגול המתקדם של אותה פורשה 356, הוא מנוע אחורי? כי חלומות לחוד ומציאות לחוד או כפי שכל מהנדס מתחיל יודע, יש תקציב ואיתו צריך להסתדר ומסיבה זו פרי פורשה נאלץ לוותר על הרעיון של רודסטר עם מנוע מרכזי במעבר לייצור סדרתי יותר של פורשה 356/2. מסיבות אלו פרי נאלץ לוותר גם על שלדת המבסך ולעבור לשלדה סמי-אחודה מפלדה זולה יותר לייצור ועיבוד. המגבלה הכלכלית הזו הולידה למעשה את העיצוב האלמותי של ה-911 שהייתה נראית אחרת לו היה לה מנוע מרכזי.
כל ההקדמה הזו נועדה לספר לכם כי פורשה חוגגת 75 שנה וכחלק מהחגיגות, במסגרתן נזכה לכל מיני דגמים מיוחדים, היא מציגה את הקונספט Vision 357 כגרסת מחווה לאותה פורשה 356/1 הראשונה. למרות שפורשה 356 היא הבסיס לפורשה 911 האייקונית, בפורשה בחרו כבסיס לקונספט 357 את הקיימן שכן כמו המכונית המקורית גם לקיימן מנוע מרכזי.
הקונספט 357 מבוסס על ה- 718 קיימן GT4 RS שהיא הגרסה הקיצונית ביותר של הקיימן המצוידת במנוע 4.0 ליטר שישה צילינדרים אטמוספרי בהספק מרבי של 500 כ"ס. העיצוב החיצוני של הקונספט אמנם מציג אלמנטים ויזואליים מאותה 356, אך גם לא מעט אלמנטים של רכב מודרני למהדרין.
בפורשה אמנם מציינים כי הדגם הוא רק לטובת חגיגות ה-75 לחברה, אך יחד עם זה בפורשה מציינים לא נוהגים להציג קונספט רק לשם הקונספט. מה זה אומר? לא הרבה כנראה אך מצד שני החברה מכינה עצמה לעידן של הנעה חשמלית הפותח פתח לדגמים חדשים ובעיקר עיצובים חדשים - כדוגמת ה-718 הבאה שתהיה חשמלית.