לאחר שחשפה את כל הגרסאות של פורשה 911 דגם 992 החדש שהוצג בסוף שנת 2018, פורשה מתחילה בתהליך של הצגת גרסאות הקצה מכוונת המסלול של הדגם והראשונה היא פורשה 911 GT3 החדשה המוצגת כעת בבכורה עולמית.
באופן מסורתי דגמי ה-GT3 זוכים להפחתת משקל, חלקה באמצעות הסרת אבזור וחומרי בידוד רעשים, לכיול חד יותר ושונה לכל הרכיבים האחראים על התחום הדינמי, מתלים, בולמים וקפיצים, הרחבת מפסק סרנים קדמי ואחורי, היגוי מערכות הבקרה הדינמית השונות ועוד, מערכת בלימה משודרגת וכמובן, לכנף אחורית גדולה מאוד ובולטת שנועדה להגדיל את כוח ההצמדה על חלקו האחורי של הדגם וכך לאפשר מהירות פנייה גבוהה יותר, במקרה של ה-911 זה חשוב עוד יותר שכן שם גם נמצא המנוע הכבד. אם מה שמוצג כעת לא מספיק לכם, אתם יכולים להמתין לדגם GT3 RS שהוא דגם דומה מאוד אך קצת קיצוני יותר בהפחתת המשקל ומכוון עוד יותר לנהיגת מסלול.
פורשה לא מפשלת וממשיכה במסורת של מנועים אטמוספריים מעולם המרוצים גם עבור ה-GT3 החדשה, למעשה אותו המנוע המותקן ב-911 GT3 Cup החדשה. כן, זו לא מכונית לביצועי תאוצה כמו ה-911 טורבו S החדשה אלא מכונית נהיגה טהורה המערבת את הנהג ואין כמו מנוע אטמוספרי חזק, חובב סל"ד גבוה, עם תגובה מדויקות כמו שעון שוויצרי לכל לחיצה על דוושת התאוצה לשדרוג החיבור בין הנהג לרכב. המנוע הוא מנוע שישה צילינדרים שטוח בנפח של 4.0 ליטר (יחס דחיסה 13.3:1) המייצר בדגם הספק מרבי של 510 כ"ס ב-8,400 סל"ד, תוספת של 10 כ"ס מהדגם היוצא, ומומנט מרבי של 47.6 קג"מ ב-6,100 סל"ד. למנוע עוקה יבשה המאפשרת שימון אידיאלי של המנוע ללא תלות בכוחות התאוצה הפועלים על הרכב וגם להפחית את מרכז הכובד.
בפורשה, דרך אגב, מודים שהם בחנו התקנה של מנוע טורבו, לא כשיקול של כוח או ביצועים אלא כשיקול של עמידה בתקנות זיהום אוויר שכן אותו דגם משווק באותה התצורה בדיוק בכל העולם, במדינות כמו דובאי שם תקנות זיהום לא ממש קיימות כרגע ועד לאירופה המחמירה. בסוף הוחלט שלא לוותר על חווית הנהיגה שמנוע אטמוספרי מרובה צילינדרים ונפח יודע לספק, השקיעו במנוע עוד קצת טכנולוגיה כמו שימוש נרחב יותר בטיטניום ושסתומי פליטה חשמליים בעלי כוונון רציף, וכך זכינו שגם ה-GT3 החדשה עושה שימוש במנוע אטמוספרי.
את פורשה 911 GT3 החדשה ניתן לקבל עם תיבת PDK כפולת מצמדים (או 6 הילוכים ידנית) המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות ומהירות מרבית של 318 קמ"ש (320 קמ"ש עם תיבה ידנית), זה אומר שהיא מהירה יותר מה-GT3 RS היוצאת. פורשה GT3 היא כמובן לא לביצועים בקו ישר בלבד, את מסלול הנורבורגרינג באורך של 20.8 ק"מ היא הקיפה בזמן מרשים מאוד של 6:59.927 דקות (את המסלול המקוצר של 20.6 ק"מ בזמן של 6:55.2 דקות), זה אומר שהיא מהירה יותר מה- GT3 RS הנוכחית, מפורשה 918 ספיידר ההיברידית (לה 875 כ"ס) וגם מפרארי 488 פיסטה.
בכדי להשיג זמן הקפה מרשים שכזה (שבוצעה עם צמיגי מישלין קאפ 2 R המוצעים עם הדגם כאופציה) הדגם עושה שימוש בתכנון אווירודינמי מתקדם בהשראת מכוניות המרוץ של פורשה להגדלת כוח ההצמדה ושיפור הקירור. זה כולל כונס אוויר קדמי מתכוון, עם פתחים עליונים על מכסה המנוע דרכם האוויר יוצא, המאפשר להגדיל את כוח ההצמדה על חלקו הקדמי של הרכב, דיפיוזר אחורי גדול בתחתית הפגוש ליישור והאצת הזרימה וכמובן הכנף הגדולה מאחור שהפעם עושה שימוש בנקודות עיגון עליונות. זה אולי קצת פחות יפה אך זה מגיע עם מספר יתרונות (כגון מומנט גדול יותר הדוחף את החלק האחורי לכיוון הכביש).
מתחת למעטה החיצוני פורשה התקינה מתלה קדמי בתצורת עצמות עצה כפולות ובכל פינות הדגם נמצא חישוקי סגסוגת אולטרה קלים עם שחרור מהיר בקוטר של "20 מלפנים וצמיגים במידה של 255/35 וקוטר של "21 וצמיגים במידה של 315/30 מאחור. נמצא בנוסף גם מפסק סרנים רחב יותר מלפנים, מערכת בלימה עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 מאחור וצלחות בלימה בקוטר של 408 מ"מ מלפנים ו-380 מ"מ מאחור, אותן ניתן לשדרג כמובן לצלחות בלימה קרמיות סופר עמידות וסופר יקרות.
למרות שמדובר בדגם גדול יותר מזה היוצא, 4.573 מטר אורך, 1.852 מטר רוחב ו-2.457 מטר בסיס גלגלים, פורשה הצליחה לשמור על משקל של 1,435 ק"ג (1,418 ק"ג עם תיבה ידנית), זהה לדגם היוצא ומה שמאפשר לדגם להשיג יחס משקל הספק של 2.8 ק"ג/כ"ס. חלק מהפחתת המשקל המשמעותית לעומת דגמי ה-911 האחרים הושגה באמצעות מכסה מנוע מקרבון, מושבי מרוץ עם גב מקרבון, זכוכית קלה יותר בחלונות וכמובן גם הסרה של המושבים מאחור, במקום מותקנת קשת התהפכות קלת משקל.
פורשה הציעה בעבר לרוכשים אפשרות לוותר על מערכת המיזוג בכדי להפחית עוד ממשקל הדגם, ב-GT3 החדשה אין אופציה כזו. ללוח המחוונים נוסף מצב מסלול המנקה מלוח המחוונים מכל התצוגה הלא חיונית ומציג מידע חיוני לנהיגת מסלול כגון לחץ שמן ולחץ האוויר בצמיגים. בדגמי 911 החדשים יש תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים באמצעות מוט פצפון, בדגם GT3 החדש פורשה התקינה מוט הילוכים "רגיל" שנראה זהה למוט ההילוכים של התיבה הידנית. המהלך הזה הוא פשוט מימוש העדפה אישית של מנהל הפרויקט של הדגם שמעדיף להעביר הילוכים באמצעות מוט ההילוכים ולא המנופים שעל גלגל ההגה.