פורד מונדיאו החדשה כצפוי, שונה מהפיוז'ן האמריקאית בסך הכל בפנסים קדמיים שונים במעט.
פורד, שהופכת את כל שדרת הדגמים החשובים שלה לדגמים גלובליים, לא מפתיעה הותנו כאשר היא חושפת את המונדיאו החדשה בגרסתה האירופאית. למי שזקוק לתזכורת, פורד חשפה בתחילת השבוע בתערוכת דטרויט את פורד פיוז'ן החדשה, שהיא למעשה רק שם שונה לפורד מונדיאו החדשה, שתיקרא כך בכל העולם למעט בארה"ב כאמור.
המונדיאו שונה חיצונית מהפיוז'ן האמריקאית בעיקר בפנסים הראשיים כאשר בגרסה האירופאית פנסי האיתות משולבים בתאורת ה-LED הקדמית. למעט הבדל זניח זה שהוא בעיקרו עניין של תקינה בלבד, העיצוב החיצוני כמעט וזהה לחלוטין למעט הבדל קטן נוסף, חלקו התחתון של הפגוש האחורי בפיוז'ן הוא שחור ובמונדיאו הוא בצבע הרכב.
בתחום המנועים, כמו הפיוז'ן, המונדיאו תצויד במנועי 1.6 ו-2.0 EcoBoost בהספקים של 180 ו-240 כ"ס (כנראה גם מנוע ביניים עם 203 כ”ס) ושלא כמו הפיוז'ן המונדיאו, תזכה גם לשלושה מנועי דיזל בנפחים של 1.6-2.2 ליטר. נכון לעכשיו ועם תחילת שיווקה, למונדיאו לא תהיה גרסה היברידית כמו הפיוז'ן אלא ככל הנראה רק בתחילת 2013 שאז גם תוצג גרסת הסטיישן של המונדיאו.
אם ישנם הבדלים בתחום המתלים או תוכנת הכיול של ההגה החשמלי, זאת נדע רק עם חשיפתה העולמית של המונדיאו בתערוכת ז'נבה הקרובה בעוד כשלושה חודשים.