פורד אקספלורר פלאג-אין מציע הספק מרבי של 450 כ״ס, מומונט אדיר של 86 קג״מ וטווח נסיעה חשמלי של 40 ק״מ.
כשלושה חודשים לאחר שחשפה את האקפלורר 2019 החדש, פורד חושפת גרסה היברידית פלאג-אין לדגם עם טווח נסיעה חשמלי של 40 ק״מ והספק כולל של 450 כ״ס. לאור שיטת המיסוי הישראלי, זו יכולה להיות הגרסה הזולה והאטרקטיבית ביותר של האקפלורר החדש, לפחות עד שנת 2020.
הגרסה ההיברידית פלאג-אין לאקספלורר מהווה למעשה את הגרסה החזקה ביותר של הדגם, גם אם לא המהירה ביותר. מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם מבוססת על מנוע 3.0 ליטר V6 טורבו בהספק של 350 כ״ס הנעזר במנוע חשמלי בהספק של 100 כ״ס לכדי הספק כולל של 450 כ״ס ומומנט מרבי אדיר של 85.6 קג״מ.
סוללת ליתיום יון בקיבולת של 13.1kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של 40 ק״מ. המערכת משודכת לתיבת 10 הילוכים אוטו׳ ולמערכת הנעה כפולה ולרשות הנהג מספר מצבי הנעה, בין אם למערכת ההנעה הכפולה או למערכת ההיברידית - 7 מצבים סה״כ.
כמו בגרסאות הרגילות של האקספלורר החדש, גם כאן נוכל למצוא מערכת מולטימדיה SYNC 3 עם מסך אנכי בגודל ״10.1 ולוח מחוונים דיגיטלי ״12.3. רשימת האבזור ארוכה ומרשימה וכוללת קיפול חשמלי של המושבים מאחור, יחידות מיזוג נפרדות בתקרה, נקודה חמה WiFi לעד 10 מכשירים, מערכת שמע מבית B&O, חישוקי ״20 ועוד ועוד.
מפרט הבטיחות מרשים וכולל בקרת שיוט אדפטיבית הנעזרת במערכת ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים ומערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה. זה כמובן מאפשר נסיעה סמי-אוטונומית בכבישים מהירים או פקקי תנועה - הנהג עדיין מחויב לשמור על מבט עם הכביש ולאחוז בהגה. בנוסף נמצא בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ובלימה בעת הצורך, בקרת סטייה מנתיב עם תמיכה בניטור שטח מת בצידי הרכב, מערכת חניה אוטומטית, מצלמת 360 מעלות ועוד.