כשבעה חודשים לאחר שחשפה את הפריוס החדשה בגרסתה לשוק האמריקאי, טויוטה מציגה כעת את הפריוס 2023 החדשה בגרסתה לשוק האירופי (והישראלי) בו היא תשווק בגרסת הפלאג-אין בלבד זאת לעומת שווקים אחרים בהם הדגם ישווק גם בגרסאות היברידיות רגילות: 1.8 ליטר 140 כ"ס או 2.0 ליטר 197 כ"ס - עם הנעה קדמית או כפולה.
מערכת ההנעה של הפריוס פלאג-אין החדשה מבוסס על יחידת ההנעה ההיברידית 2.0 ליטר אך במקום מנוע חשמלי בהספק של 112 כ"ס לדגם הפלאג-אין מנוע חשמלי בהספק של 160 כ"ס ומומנט של 21.2 קג"מ כך שההספק הכולל של המערכת עומד על 225 כ"ס. על הכביש זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.8 שניות ולמהירות מרבית של 177 קמ"ש. רק נזכיר כי לפריוס פלאג-אין היוצאת היה מנוע חשמלי 71 כ"ס, הספק כולל של 122 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 11 שניות.
את סוללות ה-8.8kWh של הדגם היוצא מחליפה סוללת ליתיום-יון חדשה בקיבולת של 13.6kWh כך שאם תבחרו בדגם עם חישוקי "17 תזכו לטווח נסיעה חשמלי של 86 ק"מ, זאת לעומת טווח של 72 ק"מ עם חישוקי "19. את הסוללה של הדגם ניתן להטעין באמצעות מטען 3.3kW המאפשר טעינה מלאה של הסוללה בזמן של כ-4 שעות.
בכדי לשפר את נצילות מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הדגם, הפריוס החדשה מצוידת במערכת PED שלומדת את הרגלי הנהיגה של הנהג ומסלולי הנסיעה הקבועים שלו וכך היא בוחרת מתי להפעיל את ההנעה החשמלית שבדגם לטובת חיסכון מרבי בדלק. בנוסף, המערכת תגביר אוטומטית את עוצמת מערכת הבלימה הרגנרטיבית באזורים שזוהו ע"י מערכת הניווט כאזורי בלימה ותדאג להטעין את הסוללה באמצעות מנוע הבנזין לפני תחילת עליה ארוכה. כאופציה, טויוטה מציעה לרוכשים אפשרות לגג סולארי בהספק של עד 185kW כך שביום בהיר המערכת תוכל להוסיף עד 8.7 ק"מ לטווח הנסיעה.
לפריוס החדשה אורך של 4,599 מ"מ, רוחב של 1,782 מ"מ, גובה של 1,420 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,750 מ"מ ונפח תא מטען של 284 ליטר. את כל שאר הפרטים על הפריוס החדש תוכלו לקרוא בקישור.