ב.מ.וו מעמיקה את השימוש בפלטפורמת ההנעה הקדמית שלה ותעביר את כל גרסאות סדרה 1 הבאה להנעה קדמית.
כאשר ב.מ.וו ביצעה לפני מספר שנים סקר בין הלקוחות של סדרה 1, חלקם לא ידעו לומר איזו תצורת הנעה יש לדגם, קדמית או אחורית, וכ-80% מהם חשבו בכלל שמדובר בהנעה קדמית. לכן, לא פלא לגלות שבחברה מתכננים להעביר את כל גרסאות סדרה 1 הבאה לפלטפורמת הנעה קדמית, במקום אחורית כיום. המהלך הזה זה יאפשר לחברה להציע דגמים במחיר תחרותי יותר (או רווחי יותר), גמישות תכנונית רבה יותר ולא פחות חשוב, לשפר את המרווח המצומצם במושב האחורי.
מכונית ההנעה הקדמית הראשונה של ב.מ.וו היא סדרה 2 אקטיב טורר – המיניוואן הקומפקטי של ב.מ.וו שהוצג בתחילת השנה ומתחרה במרצדס B קלאס. ב-ב.מ.וו צופים שעד שנת 2020, דגמי ההנעה הקדמית יהוו כ-40% מסך המכירות של החברה (כולל מיני).
עוד לפני ש-ב.מ.וו תציג את סדרה 1 החדשה על בסיס פלטפורמת ההנעה הקדמית שלה UKL1 בעוד כ-3 שנים, היא תציג בשנה הבאה על בסיס אותה הפלטפורמה גרסת 7 מושבים לסדרה 2 אקטיב טורר וכן את ה-X1 החדש שיוצע עם הנעה קדמית או כפולה. אל ה-X1 תצטרף לראשונה גם גרסת קופה 4 דלתות לדגם – ב.מ.וו X2. כל דגמי הבסיס החדשים יוצעו עם מנוע ה-1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו החדש של ב.מ.וו.