הדגמים העממיים של קבוצת VAG בישראל, סקודה, סיאט ופולקסווגן, היו מהמותגים הבודדים שהצליחו לרשום עליה במסירות רכב חדש בשנת 2020 המאתגרת, או לפחות לשמור על נתוני המסירות, זאת בזמן שהשוק רשם ירידה של מעל ל-15%. שנת 2021, שתהיה מאתגרת לא פחות, תתאפיין במגוון דגמים חדשים ומעניינים של קבוצת VAG, חלקם בהופעה ראשונה אי פעם בישראל.
סיאט 2021:
סיאט סיימה את 2020 עם שתי השקות חשובות במיוחד עבור המותג, מדובר כמובן בסיאט לאון החדשה וכן באטקה המחודש. השנה סיאט תחשוף את דגמי 2021 המחודשים של סיאט ארונה וסיאט איביזה, מתיחת פנים הצפויה להעניק לדגמים עדכון קל לעיצוב החיצוני שיציג יישור קן עם שפת העיצוב העדכנית של סיאט, מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמות. אחד החידושים בדגמים הוא תוספת של מנוע 1.5 טורבו 150 כ"ס בשידוך לתיבת 7 הילוכים DSG - גרסאות אלו כבר הוצגו עם הדגמים הנוכחיים אך סביר להניח כי נפגוש בהן בישראל רק עם מתיחת הפנים לשני הדגמים.
קופרה אמנם נפרדה מסיאט והפכה למותג עצמאי, אך בתכלס עיקר הדגמים של קופרה עדיין מבוססים על דגמי סיאט המוכרים ולמעט ההצלבה של שמות הדגמים, קופרה לאון במקום לאון קופרה לדוגמה, מדובר בשורה התחתונה בדגמי הביצועים של סיאט.
קופרה תשווק השנה בישראל שלושה דגמים חדשים אותם אנחנו צפויים לפגוש במהלך המחצית הראשונה של השנה, אם הכל יתנהל כרגיל. הדגם הראשון הוא הקופרה אטקה המחודש שזכה למתיחת פנים בדומה למה שפגשנו בסיאט אטקה, יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי עם 300 כ"ס והנעה כפולה, אך יש עיצוב מעודכן, טכנולוגיה מתקדמת יותר בתא הנוסעים ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמות.
הדגם השני הוא קופרה לאון החדשה, גרסת הביצועים הנחשקת של הלאון המבוססת כמובן על הלאון החדשה. הפעם כבר דגם 3 דלתות אך יש גרסת 245 כ"ס, שלא צפויה להגיע לישראל, וכמובן גרסת 300 כ"ס עם הנעה קדמית. לראשונה, יש גם גרסת פלאג-אין הברידית לדגם עם 245 כ"ס וטווח חשמלי של כ-60 ק"מ. יהיה מעניין לראות האם קופרה הוסיפה לדגם תבלינים נוספים למתכון של הדגם היוצא או ששמרה על אותו מתכון מוכר. כאחד מדגמי הביצועים הנמכרים ביותר בישראל, זו בהחלט מכונית מעניינת במיוחד אך לא כמו המכונית השלישית של קופרה.
הדגם השלישי והמסקרן ביותר הוא קופרה פורמנטור, קרוסאובר קופה שהוא דגם העצמאי הראשון של קופרה כך שאין לו דגם מקביל בסיאט. העיצוב החיצוני קרבי וספורטיבי וייחודי לקופרה, גם אם שפת העיצוב היא 100% סיאט, אך תא הנוסעים לעומת זאת מגיע ישירות מהלאון, אך עם מספר שינויים המעניקים לדגם מראה ותחושה יוקרתיים יותר.
הגרסה המעניינת יותר של הדגם היא כמובן הגרסה המקבילה לקופרה אטקה, עם 310 כ"ס והנעה כפולה, מערכת בלימה משודרגת של ברמבו, בולמים אדפטיביים בכיול קשיח יותר, הנמכת מרכב, מושבי באקט ועוד. לצד גרסה זו הדגם ישווק גם בגרסאות רגילות לחלוטין, כגון דגם 1.5 טורבו 150 כ"ס, 2.0 טורבו 190 כ"ס עם הנעה כפולה וגם שתי גרסאות פלאג-אין, האחת רגילה עם הספק כולל 204 כ"ס והשנייה בכיול ספורטיבי ועם הספק כולל 245 כ"ס, לשתי הגרסאות טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ.
פולקסווגן 2021:
די ברור כי המכונית החשובה ביותר של פולקסווגן השנה היא הגולף 8 החדשה, שהוצגה עוד בסוף שנת 2019. הגולף 8 החדשה, שתשווק בישראל בשבועות הקרובים, לא מפתיעה בעיצוב החיצוני אך בהחלט עושה זאת בתא הנוסעים שעוצב מחדש לחלוטין ומתבסס כמעט באופן מוחלט על טהרת משטחי מגע או מסך מגע. בהתחלה פולקסווגן התכוונה לשווק את הדגם גם עם משטחי מגע על גלגל ההגה אך בחברה הבינו שזה כבר יותר מדי שינויים לדגם של לקוחות שמרניים יחסית ולכן שמרה את "הכפתורים" האלו לדגמי נישה, כמו הגולף GTI לדוגמה.
כמו בלאון ובאוקטביה החדשות, הדגם עושה שימוש במנועים מוכרים שכולם שודרגו לתקן אירו 6d ולתוספת של מערכת מיקרו-היברידית 48V שלפי הניסיון שלנו עם האוקטביה החדשה, תורמת מאוד לצריכת הדלק ומשדרגת את חווית הנסיעה בדגם בזכות התנעה מהירה וחלקה יותר ונסיעה חלקה יותר בפקקי תנועה בזכות הסיוע החשמלי בתחילת נסיעה. מעבר לכך יש מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר, לוח מחוונים דיגיטלי חדש ומפרט מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות.
גולף GTI החדשה צפויה להגיע עוד השנה לישראל. גרסת הביצועים החדשה לגולף מציעה בדור השמיני מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 245 כ"ס, דיפרנציאל XDS, מערכת בקרה דינמית חדשה VDM, מערכת היגוי חדשה, כיול חדש למתלים ואיך לא, גם מושבי ספורט בריפוד בד בדוגמה סקוטית. מי שלא תעשה את דרכה לישראל היא הגולף GTI קלאבספורט החדשה שהיא למעשה סוג של דגם מקביל לקופרה לאון, עם 300 כ"ס, דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני, כיול חד יותר, מערכת בלימה משופרת ועוד.
מה עוד? לא הרבה אך בעוד מספר חודשים פולקסווגן תציג מתיחת פנים לפולו אותה נפגוש בהמשך השנה בישראל ובצד המסחרי, הקאדי החדש יגיע לישראל ויתחרה מול הברלינגו, שכבר כאן, והקנגו החדש, שבדרך. מה עם החשמליות החדשות של פולקסווגן? אולי בשנה הבאה.
סקודה 2021:
המכונית החשובה ביותר של סקודה, האוקטביה החדשה, כבר הגיע לישראל והחודש הוא החודש הראשון בו הדגם נכנס לקצת מסירות מלא למרות שההשקה הייתה לפני מספר חודשים. די בקרוב, תצטרף להיצע גם האוקטביה RS החדשה, גרסת הביצועים של האוקטביה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 245 כ"ס. לאוקטביה RS החדשה יש גם גרסת פלאג-אין הנקראת RS iV, אך זו לא צפויה להגיע לישראל כלל.
סקודה תחשוף בקרוב את הפאביה החדשה שסוף סוף תיישר קו עם הדגמים המקבילים לה בקבוצת פולקסווגן, האיביזה והפולו. הפאביה החדשה תבסס על פלטפורמת MQB-A0, תצויד במנועים מעודכנים וסביר להניח שגם תקבל את התפעול האלקטרוני לתיבת ההילוכים שאין באיביזה ובפולו. כמובן שגם נמצא מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת, מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד.
מה עם דגמי הפלאג-אין של סקודה? הנעה כזו ניתן לקבל כיום באוקטביה וגם בסופרב, אך לאור הביקוש הגובה לדגמים מסוג זה בשוק האירופי, לא בטוח שנזכה השנה לפגוש את הגרסאות האלו, זה גם המקרה עם סקודה אניאק החשמלי.
סקודה תחשוף השנה מתיחת פנים לקודיאק, דגם שזכה להצלחה אדירה בשוק המקומי שלנו והשנה הוא הפך לקרוסאובר השני הנמכר ביותר בישראל. אל תצפו למהפכה בעיצוב, אבל כן לשדרוג טכנולוגי בתא הנוסעים, שדרוג של מערכות הבטיחות - בקרת השיוט האדפטיבית וניטור שטח במיוחד, לצד מנועים מעודכנים שחלקם ישודרגו במערכת מיקרו-היברידית 48V. הקודיאק צפוי לקבל עם מתיחת הפנים גם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין 245 כ"ס.
הקארוק אמנם קצת צעיר יותר מהקודיאק אך עדיין מדובר בדגם שיציין השנה 4 שנות דגם כך שזה בהחלט הזמן הנכון להעניק לדגם מתיחת פנים. כמו במקרה של הקודיאק, גם כאן אל תצפו לעדכון חיצוני מקיף אלא יותר לשדרוג טכנולוגי ולמנועים מעודכנים עם מערכת מיקרו-היברידית.
אודי 2021:
אודי נכנסה מאחור מאוד לסגמנט ה-SUV קופה לעומת ב.מ.וו ומרצדס, אך בתקופה קצרה יחסית היא השלימה את הפער באמצעות ה-Q8 הענק וה-Q3 ספורטבק. השנה יצטרף להיצע הדגמים של אודי בישראל גם ה- Q5 ספורטבק שיתחרה מול ב.מ.וו X4 ומרצדס GLC קופה. ה-Q5 ספורטבק מבוסס על מתיחת הפנים לאודי Q5 שהושקה לאחרונה בישראל.
לפני שנפגוש את ה-Q5 ספורטבק נפגוש בישראל את אודי Q2 המחודש שזכה למתיחת פנים הכוללת עדכון מקיף לעיצוב החיצוני שהעניק לדגם מראה ספורטיבי יותר, לצד שדרוגים שונים בתחום הבטיחות, הטכנולוגיה ועוד. אודי ישראל מקפידה על שיווק כל דגמי הביצועים של אודי כך שבשלב מסוים אפשר לצפות שנפגוש כאן גם את דגם SQ2 החדש עם 300 כ"ס והנעה כפולה.
אודי ישראל הייתה מחלוצות רכבי היוקרה החשמליים ואל דגמי ה- e-tron המצליחים צפוי להצטרף השנה גם דגם הביצועים החשמלי אודי e-tron S המצויד בשלושה מנועים חשמליים המייצרים הספק כולל של עד 503 כ"ס ו- 99.6 קג"מ. לדגם התנהגות ספורטיבית יותר לא רק בזכות כיול המתלים וההיגוי אלא ובעיקר בזכות שני המנועים החשמליים מאחור המאפשרים שליטה מדויקת על המומנט בכל גלגל.
אודי תחשוף השנה מכונית חשמלית נוספת ומסקרנת במיוחד, אודי e-tron GT שהיא מתחרה ישירה לטסלה מודל S רק עם עיצוב הרבה יותר מוצלח וספורטיבי בסגנון קופה 4 דלתות. לדגם שני מנועים חשמליים בהספק של 590 כ"ס וסוללה בקיבולת נטו של 83.7kWh עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה בהספק של 350kw. לצד גרסה זו אודי תשווק גם גרסת ביצועים של הדגם, e-tron GT RS בהספק מרבי של 640 כ"ס וכיול על הצד הספורטיבי יותר.
דגם חשמלי נוסף שאודי תחשוף השנה הוא ה- Q4 e-tron ספורטבק, קרוסאובר קופה חשמלי שבשלב זה יהיה הדגם החשמלי הקטן והזול ביותר של אודי, באופן יחסי כמובן. אודי Q4 e-tron ספורטבק מבוסס למעשה על המכלולים של פולקסווגן ID4. הדגם צפוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה/תחילת השנה הבאה.