אודי A6 אוונט 2025 החדשה
אודי A6 אוונט החדשה.
אודי A6 אוונט 2025 החדשה
אודי A6 אוונט החדשה.

אודי חשפה אשתקד את ה- A6 e-tron החשמלית וכעת החברה חושפת את האלטרנטיבה למי שעדיין לא רוצה או מוכן לבצע את המעבר להנעה חשמלית - אודי A6 אוונט החדשה שתשווק עם מנועי בנזין ודיזל. למרות המראה הדומה, אודי A6 החדשה שונה מהיסוד מהדגם החשמלי שכן שני הדגמים מבוססים על פלטפורמת אחרת, PPE לדגם החשמלי ו- PPC לדגם הבנזין/דיזל, פלטפורמה אותה פגשנו לאחרונה בדגמים A5 החדשה וב- Q5 החדש. המתחרה העיקרית לאודי A6 אוונט היא כמובן ב.מ.וו סדרה 5 טורינג החדשה שנחשפה לפני כשנה.

 

מיצובישי אאוטטלנדר 7 מושבים
מיצובישי אאוטטלנדר 7 מושבים

כמו כל שאר דגמי אודי העדכניים, גם ל- A6 החדשה עיצוב אגרסיבי ודינאמי יותר עם חזית קצת עמוסה מדי למראה ופנסים עם חתימת תאורה דיגיטלית משתנה. עיצוב הדלתות קצת שונה אך מעבר לכך זה אותו תא נוסעים עדכני של אודי שפגשנו ב- A5 החדשה או ב-A6 e-tron החשמלית כך שלא משנה איזו הנעה תבחרו, באודי מעניקים לכם חוויה זהה בחלל תא הנוסעים. בשלב זה אודי חושפת רק את גרסת הסטיישן, גרסת הסדאן תוצג בהמשך השנה.

 

2025 אודי A6 אוונט החדשה
אודי A6 אוונט החדשה.

גם כאן אנחנו פוגשים את גלגל ההגה החדש של אודי, ממשק מרובה כפתורים בצד הנהג לשליטה על התאורה, מראות הצד, זיכרון המושבים ונעילת הבטיחות לילדים, מסך פנורמי רחב המשלב מסך "11.9 עבור לוח המחוונים ומסך "14.5 עבור מערכת המולטימדיה המתקדמת ולקוחות שירצו בכל יוכלו להוסיף גם מסך "10.9 עבור הנוסע - תוספת שנולדה כנראה עבור השוק הסיני חובב המסכים. מערכת המולטימדיה היא מערכת הדור החדש של אודי המבוססת על אנדרואיד וכוללת תפעול קולי, שירותי רשת של גוגל, שירותי הזרמת מדיה, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד. דגמי אודי A6 מצוידים בנוסף בחלון גג עם שקיפות משתנה בלחיצת כפתור ובתצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה.

 

אודי A6 אוונט החדשה תא הנוסעים
אודי A6 אוונט החדשה.

לאודי A6 אוונט החדשה אורך של 499 ס"מ, רוחב של 188 ס"מ ובסיס גלגלים של 293 ס"מ, קצת ארוכה יותר (6 ס"מ) מהדגם היוצא. הדגם נשען כסטנדרט על בולמי FSD אותם ניתן להמיר במתלי ספורט עם קפיצים קשיחים יותר והנמכת מרכב של 20 מ"מ עם חבילת S line. לקוחות שירצו לשדרג את חוויית הנסיעה והנוחות יוכלו לבחור בקפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים כאשר אודי מבטיחה שלמערכת טווח כיול רחב יותר בין נוחות לקשיחות. קפיצי האוויר מאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח של 30 מ"מ, 10 מ"מ מטה ו-20 מ"מ מעלה. בחלק מגרסאות הדגם נמצא בנוסף גם מערכת היגוי אחורית המאפשרת להקטין את רדיוס הסיבוב בנסיעה עירונית ולשפר את היציבות במהירויות גבוהות. כל דגמי A6 החדשים מצוידים כעת במערכת בלימה אלחוטית (iBRS) המאפשרת שילוב מדויק והרמוני יותר של מערכת הבלימה הרגנרטיבית המוטמעת בדגמי ה-48V.

 

2025 אודי A6 אוונט החדשה
אודי A6 אוונט החדשה.

מבחר המנועים באירופה בשלב ההשקה יכלול מנוע 2.0 ליטר טורבו 204 כ"ס ו-34.6 קג"מ עם סיוע חשמלי 48V, מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל 204 כ"ס ו-40.8 קג"מ עם סיוע חשמלי 48V וגרסת הבנזין הבכירה בשלב זה מצוידת במנוע 3.0 ליטר V6 טורבו בהספק מרבי של 367 כ"ס ומומנט מרבי של 56.1 קג"מ ומערכת הנעה כפולה קוואטרו - גם כאן עם סיוע חשמלי 48V. 

 

מערכת הסיוע החשמלית 48V משלבת מנוע חשמלי, 28 כ"ס ו-23.4 קג"מ, בתיבת ה-7 הילוכים כפולת המצמדים של הדגם ומאחור מותקנת סוללת LFP בקיבולת גדולה יחסית של 1.7kWh, כך שבתנאים שונים היא מסוגלת להניע את הרכב לבדה, כמו בתמרון חניה, או להפסיק את פעולת המנוע למשך של כמה עשרות שניות בזמן שיוט. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
טוסון באנר סמארט באנר
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.