כחצי שנה לאחר שחשפה לראשונה את הגולף GTI החדשה, על בסיס הגולף 8 החדשה שהוצגה באוקטובר אשתקד, פולקסווגן החלה כעת בשיווק הדגם בשוק האירופי. לישראל הדגם צפוי להגיע במהלך המחצית הראשונה של 2021, קצת לאחר שיחל כאן השיווק של הגולף החדשה בתחילת 2021 (בעיות אספקה של היצרן).
גולף GTI החדשה מצוידת במנוע EA888 המצוין של קבוצת פולקסווגן בגרסתו העדכנית ביותר (EA888 evo4) וכמו בכל דור חדש, השיא של הדור הקודם הוא הבסיס של הדגם החדש כך שההספק המרבי עומד על 245 כ"ס בין 5,000-6,700 סל"ד והמומנט המרבי עומד על 37.7 קג"מ ומתקבל בטווח רחב למדי של סיבובי מנוע, 1,600-4,300 סל"ד. אלו נתונים זהים לנתונים של הגולף GTI פרפורמנס הנוכחית.
בשידוך לתיבת 7 הילוכים DSG (תהיה אופציה לתיבת 6 הילוכים ידנית) זה מספיק בכדי לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות ומהירות מרבית של 245 קמ"ש, שוב נתונים זהים לאלו של ה- GTI פרפורמנס. נתוני הביצועים היבשים אמנם לא השתנו אף פולקסווגן מבטיחה כי ה- GTI החדשה תהיה חדה ומהנה יותר לנהיגה וכל זה, מבלי להפחית מנוסחת הקסם של הדגם שעובדת כל כך טוב כבר 40 שנות דגם, איזון מוצלח בין הצד הספורטיבי לשימושיות היום יומית כמו כל גולף אחרת, גם אם קשיחה יותר כמובן.
בכדי להשיג זאת נמצא מערכת היגוי חדשה המבטיחה משוב משופר לנהג, כיול מחדש למערך המתלים עם הנמכת מרכב מסורתית של 10 מ"מ לעומת הגולף הרגילה, דיפרנציאל XDS קדמי (נעילת דיפרנציאל אלקטרונית) המאפשר הורדה יעילה יותר של הכוח אל הגלגל האוחז יותר בסיבובים ומערכת בקרה דינמית חדשה בדגם (VDM) השולטת על המנוע, הדיפרנציאל, תיבת ההילוכים ועוד בכדי להביא לניצול מרבי של הרכיבים בדגם. כאופציה, רוכשי הדגם יוכלו לבחור בבולמים אדפטיביים (DCC) הכוללים שלושה מצבי קשיחות והנמכת מרכב של 15 מ"מ לעומת הגולף הרגילה. הדגם נשען על חישוקי "17 כסטנדרט אותם ניתן לשדרג חישוקי "18 או "19, כולם בעיצובים חדשים עבור הדגם.
העיצוב החיצוני של גולף GTI החדשה הצית ויכוחים סוערים ברשת בשל העיצוב של הפגוש הקדמי וחתימת התאורה בפגוש, אך בשורה התחתונה העיצוב מוצלח ומספק מנה מדודה, גם אם מוחצנת מבעבר, של ספורטיביות. תא הנוסעים זהה למה שפגשנו בגולף החדשה, כמובן שעם מספר אלמנטים המבדילים אותו משאר גרסאות הגולף, זה כולל כמובן את מושבי הספורט בריפוד הסקוטי המסורתי, זה ממשיך לגלגל הגה ספורטיבי עם תחתית שטוחה ותצוגה ייעודית לדגם ביצועים בלוח המחוונים ובמערכת המולטימדיה, תקרה כהה, דוושת בגימור מתכתי וניתן להניח שהדגם הידני גם זכה לעיצוב ייחודי למוט ההילוכים. בניגוד לגולף החדשה, הגולף GTI נמצא על גלגל ההגה משטחי מגע במקום כפתורים פיזיים, זאת בנוסף לתפעול באמצעות מגע
מעבר לכך וכמו בגולף החדשה הדגם מצויד בשפע של אבזור נוחות ובטיחות, כולל מערכת "10 חדשה (MIB3) עם יכולות מתקדמות, תפעול קולי מתקדם וחיבור קבוע לרשת האינטרנט באמצעות eSIM, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת לעד שלושה אזורים, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, ארבעה שקעי USB טייפ C, מערכת Travel Assist המאפשרת נהיגה נהיגה סמי אוטונומית במהירויות של 0 עד 210 קמ"ש ועוד ועוד.