לאחר שחשפה את גרסת הספורטליין לאניאק iV החשמלי בחודש פברואר האחרון, סקודה החלה בשיווק הגרסה הספורטיבית יותר של האניאיק בשוק האירופי. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שילוב של שלושה מנועים/סוללות כולל דגם הנעה כפולה עד 265 כ"ס שיהווה את הגרסה החזקה ביותר לדגם, עד לרגע בו סקודה תציג את האניאק RS עם 300 כ"ס.
חבילת ספורטליין (SPORTLINE) מעניקה לאניאק מראה ספורטיבי יותר הדומה לעיצוב שפגשנו במהדורת ההשקה של הדגם "Founders Edition". המראה הספורטיבי מתקבל באמצעות כולל פגוש קדמי בעיצוב ספורטיבי יותר, השחרה לסמלים, לכיתוב סקודה על דלת תא המטען ולמסגרת הגריל אותו ניתן לקבל עם חיפוי שקוף ותאורה אחורית המורכבת מ-131 נורות LED המאירות את צלעות הגריל בלילה (גריל Crystal Face). בנוסף נמצא גם גימור שחור מבריק למראות הצד, מסגרת החלונות, השחרה לחלונות האחוריים ועוד. את המראה הספורטיבי משלימים חישוקי סגסוגת בעיצוב ייחודי ובגדלים של "20 עד "21. את חישוקי הגלגלים עוטפים צמיגים מיוחדים של קונטיננטל בטכנלוגיית ContiSeal האוטמת את הצמיג בעת חדירה של מסמר או בורג (עד כ-5 מ"מ קוטר חתך).
האניאק iV ספורטליין זוכה גם לתוכן ספורטיבי באמצעות בורר מצבי נהיגה, כיול קשיח יותר למתלים כולל הנמכת מרכב של 15 מ"מ מלפנים ו-10 מ"מ מאחור לעומת הגרסאות הרגילות, מערכת היגוי פרוגרסיבית ועוד. ברשימת האופציות הרוכשים יוכלו לשדרג לבולמים אדפטיביים כאשר לנהג ישנה אפשרת בחירה מבין מספר דרגות קשיחות. כל דגמי האניאק ספורטליין מצוידים כסטנדרט בפנסים ראשיים אדפטיביים בטכנולוגיית LED Matrix ובפנסים אחוריים בטכנולוגיית LED עם תאורת מחוונים דינמית.
כאמור, האניאק ספורט ליין ישווק עם מבחר של שלוש יחידות הנעה: אניאק ספורטליין iV60 עם מנוע אחורי, בהספק של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, וסוללה בקיבולת נטו של 58kWh. כל זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.7 שניות ולטווח נסיעה של 408 ק"מ. מעל דגם זה נמצא את דגם אניאק ספורטליין iV80 עם מנוע חשמלי אחורי, בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, וסוללה בקיבולת נטו של 77kWh. כאן זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.5 שניות ולטווח נסיעה של 525 ק"מ.
הגרסה הבכירה, ספורטליין 80X, מצוידת כבר בשני מנועים חשמליים, קדמי עם 110 כ"ס ו-16.5 קג"מ ואחורי עם 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ, המייצרים הספק כולל של 262 כ"ס ומומנט מרבי של 43.3 קג"מ. בשלב זה סקודה לא חושפת את נתון התאוצה 0-100 קמ"ש הרשמי של דגם זה, אך אפשר לצפות לנתון של כ-6.9 שניות. דגם זה מצויד בסוללה בקיבולת נטו של 77kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 488 ק"מ. כל הדגמים מוגבלים למהירות מרבית של 160 קמ"ש.
סקודה מספיק הוגנת לציין שההספק המרבי של 262 כ"ס זמין ברציפות למשך של עד 30 שניות, וזאת בתנאי שמצב הטעינה של הסוללה הוא מעל 88% וטמפרטורה הסוללה (לה מערכת קירור אקטיבית) עומדת על בין 25-50 מעלות צלזיוס. לא מדובר משהו ייחודי לאניאק אלא קיים בכל רכב חשמלי שהוא לא רכב ספורט חשמלי (כמו פורשה טייקן לדוגמה) ולפני שאתם מתאכזבים, תזכרו כי לאחר פחות מ-15 שניות כבר תגיעו למהירות המרבית כך שאתם יכולים להבין כי 30 שניות זה המון זמן לעקיפות מהירות או כמעט כל תנאי נהיגה אחר.
טעינה של הסוללה אפשרית בהספקים של עד 125kW בשימוש בעמדת טעינה DC מהירה. האניאק מצויד במטען פנימי בהספק של 7.4kW אותו ניתן לשדרג למטען פנימי בספק של 11kW המאפשר לקצר את זמן הטעינה הביתית בכ-50%.
האווירה הספורטיבית ממשיכה אל תא הנוסעים המזכיר את העיצוב המוכר לנו מהאוקטביה RS, כולל מושבי ספורט עם משענת קבועה וגלגל הגה שלושה חישורים ספורטיבי. במרכז הדשבורד בולט לו מסך המגע הענק של מערכת המולטימדיה בגודל של "13 ומול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי קטן בגודל של "5.3. כאופציה ניתן להוסיף תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה הכוללת הצגה של מערכת הניווט ומערכות הבטיחות לצד מידע שונה כגון מהירות, טווח הנסיעה הנותר ועוד. כמובן שנוכל למצוא גם שפע של אבזור נוחות ובטיחות כגון בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, משטח טעינה אלחוטית כפול לשני מכשירים, מקום ייעודי לכל הטעינה, מערכת נהיגה סמי-אוטונומית מערכת Travel Assist הפועלת בכל טווח המהירויות ועוד.
סקודה אניאק iV מבוסס על פלטפורמת MEB הייעודית לרכבים חשמליים והוא מציע מידות דומות לאלו של הקודיאק, רק שאת האניאק תוכלו לקבל עם 5 מושבים בלבד. לדגם אורך של 4.65 מטר, רוחב של 1.88 מטר, גובה של 1.61 מטר, בסיס גלגלים של 2.76 מטר ונפח לתא מטען של 585 ליטר.
כפי שפורסם במרשתת, צ'מפיון מוטורס תציע את האניאק במכירה מוקדמת כבר בחודש אוגוסט הקרוב כאשר המסירות בפועל יחלו לקראת סוף השנה/תחילת השנה הבאה. סקודה אניאק יתחרה ישירות מול יונדאי איוניק 5 שתשווק בישראל כבר בחודש הבא במחיר שיעמוד על החל מ-190 אלף שקל לפי פרסומים שונים ומול קיה EV6 שיגיע גם הוא לישראל לפני סוף השנה.