לאחר שסיפקה לנו בערך את כל המידע על הדגם, סקודה חשפה הערב (ג') בבכורה עולמית את האניאק (Enyaq), הקרוסאובר החשמלי הראשון של סקודה והדגם הראשון של סקודה העושה שימוש בפלטפורמת MEB, הפלטפורמה הייעודית לרכבים חשמליים של קבוצת פולקסווגן.
האניאק הוא דגם ראשון מתוך 10 דגמים עם מערכת הנעה חשמלית (פלאג-אין או מלאה) אותם סקודה מתכננת להציג עד שנת 2025. האניאק ישווק במגוון גרסאות הנעה, עם טווח נסיעה של 340 ק"מ עד 510 ק"מ, הנעה אחורית או כפולה ובהספקים של החל מ- 150 כ"ס ועד ל-300 כ"ס באניאק RS שהוא גרסת הביצועים של הדגם. סקודה אמנם פתחה כבר את פנקס ההזמנות לדגם, אך המסירות בפועל יחלו רק לקראת אמצע שנת 2021.
סקודה אניאק iV הוא קרוסאובר חשמלי גדול יחסית ועם אורך של 4,649 מ"מ, רוחב של 1,879 מ"מ, גובה של 1,616 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,765 מ"מ הוא דומה בגודלו לקודיאק, קצת קצר יותר ובעיקר נמוך יותר בכ-50 מ"מ לטובת השגת מקדם גרר נמוך של 0.27 בלבד. בניגוד לקודיאק, האניאק ישווק עם 5 מושבים בלבד ונפח תא המטען בדגם עומד על 585 ליטר.
העיצוב החיצוני של האניאק הוא ללא ספק אחד מהיותר המוצלחים של סקודה אי פעם, הוא אולי לא זקוף וחסון כמו הקודיאק אך הוא דינמי למראה ובעל עיצוב הרמוני עם פרופורציות נכונות. האניאק נשען על חישוקי "18 עד "21 ואם אתם רוצים להגזים עוד קצת עם הנראות, ניתן לקבל את הדגם עם גריל קדמי מואר (החל מדגם iV80) המורכב מ-130 יחידות LED. בשלב ההשקה סקודה תציע את האניאק במהדורת "מייסדים" מיוחדת על בסיס דגם iV80 הבכיר, עם שפע של אבזור כסטנדרט ואלמנטים עיצוביים מיוחדים, כולל גרסה שחורה עם הדגשה בצבע ברונזה, שקצת מזכירה את דגמי קופרה. מהדורה זו תשווק ב-1895 עותקים בלבד, מספר המציין את השנה בה סקודה נוסדה.
טווח נסיעה של 355 עד 535 קילומטר:
סקודה אניאק ישווק במגוון גרסאות הנעה, כולל דגמי הנעה אחורית או כפולה ואף דגם ביצועים RS. דגם הבסיס אניאק iV 50 מצויד בסוללה בקיבולת של 55kWh, מנוע חשמלי בהספק של 150 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.4 שניות לטווח נסיעה של 340 ק"מ (בתקן WLTP) - טווח מעודכן 355 ק"מ. האניאק iV60 מצויד בסוללה בקיבולת של 62kWh, מנוע חשמלי בהספק של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.7 שניות לטווח נסיעה של 390 ק"מ - טווח מעודכן 412 ק"מ. האניאק iv80 הוא דגם ההנעה האחורית הבכיר בהיצע והוא מצויד בסוללה בקיבולת של 82kWh, מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, כאן זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.7 שניות ולטווח נסיעה של 510 ק"מ - טווח מעודכן 535 ק"מ.
דגם ההנעה הכפולה, אניאק iV80x, מתבסס על דגם iv80 אך מוסיף מנוע חשמלי קדמי המאפשר הנעה כפולה כך שההספק הכולל עומד על 262 כ"ס והמומנט המרבי על 43.3 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.9 שניות ולטווח נסיעה של 495 ק"מ. האניאק RS, הגרסה הבכירה והספורטיבית של הדגם שתוצג בהמשך, מצויד גם הוא בשני מנועים אך בהספק כולל של 300 כ"ס ועם מומנט מרבי של 46.9 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות וטווח הנסיעה בדגם עומד על 460 ק"מ. המהירות המרבית בכל הדגמים עומדת על 160 קמ"ש, למעט דגם RS עם מהירות מרבית של 180 קמ"ש.
סקודה אניאק - גרסאות ודגמים | |||||
דגם | אניאק 50 | אניאק 60 | אניאק 80 | אניאק 80x | אניאק RS |
---|---|---|---|---|---|
הנעה | אחורית | אחורית | אחורית | כפולה | כפולה |
מנוע | 150 כ"ס | 180 כ"ס | 204 כ"ס | 265 כ"ס | 300 כ"ס |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש | 11.4 ש' | 8.7 ש' | 8.5 ש' | 6.9 ש' | 6.2 ש' |
מהירות מקסימלית | 160 קמ״ש | 160 קמ״ש | 160 קמ״ש | 160 קמ״ש | 180 קמ״ש |
טווח (WLTP) | 340 ק״מ | 412 ק"מ | 535 ק"מ | 495 ק״מ | 460 ק״מ |
טעינה מהירה | 50kW | 100kW | 125kW | 125kW | 125kW |
לסקודה אניאק iV מערכת קירור אקטיבית לסוללה (עם אופציה למערכת חימום למדינות קרות) המאפשרת טעינה מהירה DC בהספק של 50kW בדגם iV50 הבסיסי, עד 100kW בדגם iV60 ושאר הדגמים מאפשרים טעינה בהספק של עד 125kW, שימוש במטען זה מאפשר טעינה של 10% עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 38 דקות. טעינה אפשרות גם משקע ביתי בהספק זעיר של 2.3kW או מעמדת טעינה ביתית בהספקים של 7.4-11kW.
אל העיצוב החיצוני המרשים סקודה הצמידה תא נוסעים מרשים לא פחות המזכיר במידה רבה את העיצוב המפלסי שפגשנו בתא הנוסעים של האוקטביה החדשה וכמו באוקטביה החדשה, יש מעט כפתורים פיזיים ועיקר השליטה על מערכות הרכב השונות מתבצעת דרך מסך המגע המרכזי הענק בגודל של "13, הכולל כמובן את כל מה שאפשר לצפות ממערכת מולטימדיה מודרנית כגון הרחבה למכשירים סלולריים - בחיבור אלחוטי למערכת, תפעול קולי טבעי מתקדם, זיהוי מחוות ידיים, חיבור קבוע לרשת האינטרנט באמצעות eSIM, עדכונים אונליין, אפליקציה לשליטה מרחוק כולל ניהול הטעינה והכנסת יעדים למערכת הניווט מהבית ועוד.
במקום לוח מחוונים גדול ממדים מול הנהג יש מסך "5.3 קטן המספק רק את המידע החיוני לנהג כגון מהירות, מצב הסוללה ועוד. תצוגה עילית כפולה בטכנולוגיית מציאות רבודה מפצה על המסך הקטן, האחת מציגה נתונים כגון מהירות וכו' "קרוב" לנהג והשנייה "רחוקה" יותר ומציגה הכוונה של הניווט. בנוסף נמצא מספר גדול של שקעי USB טייפ C מלפנים ומאחור, משטח טעינה כפול לשני הנוסעים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים. כרגיל בסקודה, גם באניאק יש כל מיני פתרונות חכמים, אחד מהם הוא מטלית לניקוי כבל הטעינה הנמצאת בתא בדלת תא המטען. בנוסף נמצא שפע של תאי אחסון שימושיים, כולל ברצפה, כיסים בגב המושבים עבור המכשיר הסלולרי, מטרייה בדלת הנהג, פתרונות עיגון שונים בתא המטען ועוד.
כמצופה, האניאק מצויד במגוון עשיר של מערכות בטיחות ועזר לנהג, כולל מערכת Travel Assist שהיא מערכת נהיגה סמי אוטונומית הפועלת בכל טווח המהירויות ובגרסאות הבכירות שלה היא מסייעת בנהיגה במקומות צרים בתנועה עירונית באמצעות שלל חיישנים היקפיים. המערכת עושה שימוש גם במערכת הניווט ובמצלמה הקדמית בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לתוואי ומצב התנועה. מערכת החניה האוטומטית שבדגם היא מהדור המתקדם ביותר של סקודה והיא כוללת בלימה אוטונומית בזיהוי הולכי רגל וכן אפשרות להחנות את הרכב במקומות צרים מחוץ לרכב באמצעות אפליקציה במכשיר הנייד שלכם.