לאחר שסיפקה לנו הצצה אל העיצוב החיצוני של ה- G90 החדשה בחודש שעבר, ג'נסיס חושפת כעת את ספינת הדגל החדשה שלה במלוא הדרה. בשלב זה ג'נסיס חושפת את גרסת הבנזין של ה- G90 החדשה אך בהמשך הדגם ישווק גם בגרסת Electrified חשמלית מלאה.
כאמור, אל העיצוב החיצוני של ג'נסיס G90 החדשה כבר נחשפנו והוא נאמן לפילוסופיית העיצוב העדכנית של המותג 'dynamic elegance', אותה הוא משדרג באמצעות יחידות תאורה ראשיות צרות במיוחד המצוידות בטכנולוגיית תאורה אדפטיבית מתקדמת (MLA). ג'נסיס G90 החדשה מבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה המצוידת לראשונה בג'נסיס במערכת בהיגוי לכל ארבעת הגלגלים (עד 4 מעלות לגלגלים מאחור). הפלטפורמה נשענת על קפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים הנשלטים באמצעות מצלמה קדמית שסורקת את פני השטח לפני הרכב בכדי לספק נוחות מושלמת.
ג'נסיס G90 החדשה תשווק בשתי גרסאות בסיס גלגלים, לגרסה הקצרה אורך של 5,275 מ"מ, ובסיס גלגלים של 3,180 מ"מ ולגרסה הארוכה (LWB) אורך של 5,465 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,370 מ"מ. הרוחב עומד על 1,930 מ"מ והגובה על 1,490 מ"מ, אלו מידות דומות למידות של הגרסאות הבכירות יותר של מרצדס S קלאס, אחת המתחרות הישירות של ה- G90 החדשה.
זו הפעם הראשונה בה אנחנו נחשפים אל תא הנוסעים של ה- G90 החדשה ואין ספק שמדובר בשדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא בכל התחומים, החומרים עשירים יותר (חומרים אנטיבקטריאליים), העיצוב מודרני ונאה יותר והטכנולוגיה מתקדמת יותר. מול הנהג נמצא גלגל הגה חדש בעיצוב מעניין למדי, וכן צמד מסכי "12.3 עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה החדשה (ccIC) אשר זכתה לממשק חדש ועדכני וכמו בכל רכב מודרני כוללת חיבור קבוע לרשת האינטרנט, שירותי רשת נרחבים בהתאם לשוק היעד (תשלומים חנייה ודלק, הזרמת שמע כמו ספוטיפיי, שליטה על בית חכם, אפליקציה לנייד, ניווט מבוסס ענן ועוד ועוד), הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפלי (אלחוטי) עדכוני OTA ועוד.
בנוסף נוכל למצוא מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 15 רמקולים בדגם הקצר ו-23 בדגם הארוך, מושבים קדמיים חשמליים עם אופציה למושבי Ergo (סטנדרט בדגם הארוך) המציעים שינוי אוטומטי של תנוחות הנהיגה בנסיעות ארוכות לטובת הרפיית שרירים, עיסיו, התאמה אוטומטית של תנוחת הנהיגה, כיוון מראות הצד וההגה בהתאם למידות הנהג ועוד. בכל הגרסאות נמצא כיוון חשמלי למושבי הקיצוניים מאחור ובדגם הארוך נמצא שני מושבי מחלקה ראשונה נפרדים עם שליטה חשמלית מלאה והדום נשלף לרגליים. בנוסף אפשר למצוא גם מסכים אישיים בגודל "10.2, ממשק מגע "8 מרכזי בין המושבים המאפשר שליטה על כל מערכות הנוחות ברכב ועוד. על חווית הנסיעה השקטה אחראיים מערכת סינון רעשים אקטיבית מתקדמת וחלונות בזיגוג כפולת כסטנדרט.
כל זה כמובן רק על קצה המזלג שכן רשימת האבזור, האופציות ואפשרויות ההתאמה האישית ארוכה מאוד, כגון פתיחה/סגירה חשמלית לדלתות, מפתח דיגיטלי - שימוש בסלולרי כמפתח (דורש שבב UWB), ידיות דלתות נשלפות חשמלית, נעילת המערכת באמצעות טביעת אצבע שגם מפעילה את פרופיל הנהג ברכב השומר את כל ההעדפות והכיוונים של הנהג, סטריליזטור (UV) בתא בין המושבים הקדמיים, ציפוי PPF ישירות מהמפעל, מצלמת דרך ועוד.
בשלב זה ג'נסיס מציגה רק יחידת הנעה אחת, מנוע 3.5 ליטר V6 טורבו המייצר הספק מרבי של 380 כ"ס ומומנט מרבי של 54 קג"מ המתקבל בין 1,300-4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ורוכשי הדגמים יוכלו לבחור מבין דגמי הנעה אחורית בלבד או כפולה. לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין מספר מצבי נהיגה ולראשונה בג'נסיס, ה- G90 מציעה לנהג גם אפשרות בחירה מבין שלושה מצבי כיול לדוושת הבלימה. עדכון: ג'נסיס G90 החדשה תשווק בנוסף עם אותו מנוע 3.5 ליטר אך בגרסה עם מגדש על חשמלי, לצד מגדש הטורבו הרגיל, כך שלמנוע זה הספק מרבי של 415 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ.
כמובן שנמצא גם מערך עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, כגון בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת מערכת ניווט, מעבר נתיב אוטומטי בלחיצה על מוט האיתות, מערכת יציאה בטוחה, ניטור שטח מת אקטיבי כולל בזמן יציאה מחנייה במקביל (המערכת תבלום את הרכב אם לא בטוח לצאת), שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת חנייה אוטומטית כולל אפשרות להחנות את הרכב באמצעות מפתח הרכב או הסלולרי מחוץ לרכב ועוד. אם תאונה בכל זאת התרחשה, 10 כריות אוויר ישמרו על שלום הנוסעים.
ג'נסיס G90 החדשה תהיה זמינה לרכישה בישראל החל מהרבעון השלישי של 2022, בהזמנה מיוחדת בלבד כלומר בהתאמה אישית ללא מפרט קבוע מראש.