פורשה מספקת לנו פרטים חדשים על המקאן EV החדש, דגם הליבה הראשון של פורשה שעובר להנעה חשמלית. בימים אלו המקאן EV מתקרב לישורת האחרונה של שלב הפיתוח הסופי, השלב בו הדגם נבחן בפועל בתנאי שונים, קיצוניים ומגוונים, לטובת הליטוש הסופי של מערכות הרכב השונות.
פורשה מקאן החדש, דור שני של הדגם, מבוסס על פלטפורמת PPE הייעודית להנעה חשמלית. זו פלטפורמה בפיתוח משותף עם אודי שתשרת השנה שלושה דגמים חשמליים, אודי Q6 e-tron, אודי A6 e-tron וכמובן שגם את המקאן EV החדש. הפלטפורמה מבוססת על ארכיטקטורת 800V ותאפשר טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 270kW כך שטעינה של 10-80 אחוז אורכת 22 דקות בלבד.
בתחתית המרכב מותקנת סוללה בקיבולת של 100kWh (נטו: 95kWh) שלפי פורשה תאפשר טווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ עבור כל גרסאות הדגם.
המקאן החדש קצת עגלגל וזורם יותר למראה, במיוחד בחלקו האחורי, וכל זה חלק בלתי נפרד מהתכנון האווירודינמי המוקפד לו זכה הדגם שאפשר להקטין את מקדם הגרר ל-0.25 בלבד לעומת 0.35 בדגם היוצא.
פורשה תשווק את המקאן החדש עם מגוון של מערכות הנעה חשמליות שונות, אחת מהן היא מערכת הנעה כפולה בהספק כולל של 603 כ"ס (במצב בוסט) ומומנט מרבי של 101.8 קג"מ. עם נתונים אלו פורשה מבטיחה נתון 0-100 קמ"ש של "פחות מ-4.0 שניות". כיאה לרכב של פורשה, בחברה מבטיחים כי מערכת ההנעה החשמלית תשמור על רמת ביצועים מלאה גם בעומס גבוה ממושך, כמו נסיעה במסלול.
השימוש בפלטפורמת 800V אפשר לפורשה להטמיע בדגם מערכת בלימה רגנרטיבית בעוצמה גבוהה מאוד של עד 240kW, זאת כאשר מערכת רגילה, מהסוג הטוב, לרוב מייצרת לא יותר מ-100kW. בפועל זה אומר שפשוט אין צורך לגעת בבלמים גם בנהיגה אגרסיבית ומהירה מאוד, דבר דומה יונדאי עשתה עם האיוניק 5N שגם היא מבוססת על פלטפורמת 800V.
העיצוב החיצוני של המקאן החדש עדיין נושא הסוואה קלה, אך תא הנוסעים של הדגם כבר נחשף במלוא הדרו וכמו שאר הדגמים העדכניים של פורשה יש הרבה פחות כפתורים והרבה יותר מסכים, עד שלושה מסכים ליתר דיוק: "12.6 קמור עבור לוח המחוונים, מרכזי בגודל "12.3 עבור מערכת המולטימדיה PCM 6.0 החדשה וכאופציה ניתן להוסיף מסך "10.1 עבור הנוסע הקדמי.