2024 מרצדס G580 EQ החשמלי
מרצדס G580 EQ החשמלי.
2024 מרצדס G580 EQ החשמלי
מרצדס G580 EQ החשמלי.

כחודש לאחר שחשפה את דגמי 2024 המעודכנים של ה- G קלאס, מרצדס חושפת בסין את הגרסה החשמלית של הדגם שבניגוד לשאר הדגמים החשמליים של מרצדס לא עושה שימוש בתחילית EQ אלא פשוט נקראת G580 EQ, כמו עוד גרסת הנעה של ה- G קלאס המחודש - אם אתם ממש קפדנים, אז שמו המדויק של הדגם הוא G580 with EQ technology. 

 

מרצדס G580 קלאס מצויד במערכת הנעה חשמלית המשלבת 4 מנועים חשמליים שמעבר לביצועים המרשימים שהם מספקים מיועדים בעיקר לאפשר שליטה מלאה ונפרדת על הכוח העבור לכל גלגל כדי לאפשר יכולות שטח יוצאות דופן וגם כדי לאפשר לדגם כושר תמרון עדיף כולל האפשרות לבצע סיבוב על המקום בשטח - סיבוב שזכהב במרצדס לכינוי G-TURN. לא מדובר בסתם סיבוב של הגלגלים בכיוונים הפוכים, אלא גם בהפנייה של הגלגלים בצד ימין ושמאל בכיוונים הפוכים ואם אתם סתם רוצים לבצע בשטח פנייה חדה במיוחד, לחיצה על כפתור G‑STEERING תאפשר נעילה של הגלגל הפנימי כדי להקטין את רדיוס הפנייה - פונקציה זו זמינה עד למהירות של 25 קמ"ש. 

 

2024 מרצדס G580 חשמלי EQ
עם יכולות שטח גבוהות מדגמי הבנזין.

לארבעת המנועים הספק כולל משותף של 580 כ"ס ומומנט מרבי אדיר של 118.6 קג"מ, זה מספיק כדי להאיץ את הדגם הגדול והכבד הזה (3,085 ק"ג) מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 4.7 שניות, נתון שמציב את הדגם בין דגמי הבנזין G500 לדגם הקצה G63, והמהירות המרבית בדגם מוגבלת ל-180 קמ"ש. המנועים החשמליים שבדגם, בהספק של 145 כ"ס האחד, פותחו במיוחד עבור הדגם והם כוללים תיבת העברה בעלת שני יחסי העברה כדי לאפשר יכולת זחילה וטיפוס סלעים משופרת עם שליטה מרבית של הנהג על הכוח והמהירות.  

 

סוללת 116kWh מותקנת בתחתית שלדת הסולם והיא זכתה למיגון תחתון מאסיבי מחומרים מרוכבים בעובי של אינץ' כדי לאפשר נהיגת שטח ללא דאגות. הסוללה הזו מאפשרת לדגם טווח נסיעה של 434-473 ק"מ ובכל הקשור לטעינה הדגם מצויד במטען פנימי 11kW לטעינה ביתית וטעינה מהירה אפשרית עד להספק 200kW כך שטעינה של 15 דקות תאפשר להוסיף כ-170 ק"מ לטווח הנסיעה. כדי לשפר במעט את טווח הנסיעה G580 זכה לעיצוב שונה במקצת למכסה המנוע, מהלך שהפחית את מקדם הגרר ל-0.44 לעומת 0.48 בשאר גרסאות הדגם. 

 

2024 מרצדס G580 החשמלי
ארבעה מנועים חשמליים נפרדים.

לפי מרצדס, בכל הקשור ליכולות שטח למרצדס G580 החשמלי יכולות גבוהות יותר מכל גרסאות הבנזין ובזכות השליטה המלאה והנפרדת על המומנט בכל גלגל, הנהג כבר לא צריך להתעסק עם נעילות דיפרנציאל וכל נהג יכול להרגיש מלך השטח גם אם אין לו מושג בנהיגת שטח ומה זה בכלל נעילת דיפרנציאל ומתי משתמשים בזה. למרצדס G580 אפשרות נסיעה בשיפועי צד של עד 35 מעלות, כושר מעבר מים של עד 850 מ"מ - 100 מ"מ יותר משאר גרסאות הדגם כאשר המגבלה היא רק בשל גובה שקע הטעינה ומצב זחילה מתקדם המאפשר זחילה איטית במיוחד במהירות של 2 קמ"ש בלבד. 

 

נהיגת שטח היא נהיגה מרובת בלימות ולכן מרצדס ציידה את הדגם במערכת בלימה רגנרטיבית חזקה במיוחד המאפשרת טעינה של הסוללה בהספק של עד 217kW והיא כמובן גם חלק בלתי נפרד ממערכת בקרת הירידה במדרון של הדגם. 

 

מרצדס G580 החשמלי תא הנוסעים
מרצדס G580 החשמלי.

מבחינה ויזואלית, למעט הבדלים זניחים הדגם זהה למוכר לנו משאר דגמי ע קלאס המעודכנים, מה שאתם רואים בתמונות זו גרסת ההשקה של הדגם EDITION ONE שזכתה למגוון תוספות כמו המסגרת השחורה לפנסים הראשיים, הגריל השחור התחום במסגרת LED ועוד. זה גם המצב בחלל תא הנוסעים כאשר כפתורי השליטה על הנעילות הוחלפו בכפתורי קיצורים וכפתורים לשליטה על מצבי G-TURN, G‑STEERING הילוך כוח, מצלמת מכסה מנוע שקוף ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 13

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.