בסקר J.D POWER, פורד יורדת השנה למקום ה-23 בשל המערכת הבעייתית. לקסוס כרגיל במקום הראשון.
בסקר J.D POWER האחרון, הבוחן את איכות רכבים חדשים הנמצאים ברשות הלקוחות 90 יום בלבד. לקסוס, אפשר לומר כמעט כרגיל, נמצאת במקום הראשון. הונדה הונדה תופסת את המקום השני וחטיבת היוקרה של הונדה, אקורה, במקום השלישי. מרצדס שומרת על מיקומה הגבוהה בשנים האחרונות ונמצאת במקום הרביעי ומאזדה סוגרת את החמישייה הראשונה.
הסקר מורכב מ-5 קטגוריות: איכות כוללת, איכות מכנית כוללת, איכות מערכת ההנעה, איכות חומרים והרכבה (פנים וחוץ) ואיכות האבזור והמערכות השונות.
פורד, שב-2010 הייתה במקום החמישי, נופלת השנה היישר למקום ה-25 מתוך 32 וזאת בשל המערכת הסוררת MyFord Touch. מערכת מתקדמת זו כוללת תפעול קולי של מערכות שונות ברכב עם מעל ל-10000 פקודות וכן מערכת מולטימדיה עם מסך מגע מרכזי וכפתורים הרגישים למגע. בישראל ניתן למצוא את המערכת הזו בפורד אדג' החדש וכן בפורד אקספלורר החדש שזה עתה נחת בישראל.
למי שקצת מכיר את המערכת, MyFord Touch היא עמוסת טכנולוגיה ואופציות, אך היא רחוקה מלהיות אינטואיטיבית או ידידותית ונוחה למשתמש ובנוסף, המערכת סובלת מנפילות רבות. המערכת עצמה תהווה את אמת המידה בעתיד, אך כנראה שמישהו בפורד היה צריך להיעזר באפל, האומנית בכל הקשור בפישוט תהליכים מורכבים ובקרת איכות של דיקטטור היסטרי.
כמו כל סקר, צריך לקחת את הדברים בערבון מוגבל. טויוטה למשל שנמצאת במקום ה-7 השנה, הייתה במקום ה-22 ב-2010 (תמיד בעשירייה הראשונה לאורך השנים). למעשה טויוטה לא הציגה שום חידוש ברכבים שלה ב-2010 או רכב חדש בכלל והסיבה למקום הנמוך זה הריקול בנושא דוושת התאוצה, כלומר הרבה יותר אפקט פסיכולוגי מאשר משהו ממשי.