16,879 רכבים חדשים נמסרו בחודש השני של השנה, כאשר יבואנים עם דגמים חדשים נהנים מעלייה במכירות והאחרים, ממתינים לדגמים חדשים.
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב המתפרסמים היום (יום ב'), מתחילת השנה נמסרו 39,418 רכבים חדשים בישראל, גידול של 2% בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מבט מהיר בטבלה מגלה שרוב היבואנים שהציגו בחודשים האחרונים דגמים חדשים, זוכים לשיפור בנתוני המכירות ולעומתם, יבואנים אחרים ממתינים בקוצר רוח לדגמים חדשים שיכנסו השנה.
יונדאי, הנהנית מצי רכבים שכולו כמעט חדש, שומרת על המקום הראשון בטבלה עם מסירות של 6,776 רכבים חדשים מתחילת השנה (2,766 בפברואר), גידול של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם טויוטה שבמקום השני, חוזרת להוביל בזכות מספר דגמים חדשים (ועוד רבים שיגיעו בהמשך השנה) עם מסירות של 3,456 רכבים חדשים מתחילת השנה (1,312 בפברואר), גידול של 13.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
קיה שבמקום השלישי, מסרה 3,422 רכבים חדשים מתחילת השנה (1,409 בפברואר), ירידה של 10.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זו כניראה ירידה לצורך עליה שכן עם השקתה של הפורטה החדשה אתמול, אין ספק כי כבר בחודש הבא ניראה שיפור משמעותי במסירות של המותג הצפויות להשתפר עוד בהמשך השנה עם השקתם של דגמים חדשים נוספים כגון הקארנס החדש והסיד החדשה שתשווק בתצורת האצ'בק וסטיישן.
את המקום הרביעי תוספת פורד, עם 3,046 מסירות של רכבים חדשים מתחילת השנה (1,289 בפברואר), ירידה של 26.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם פורד השיקה רק לפני מספר ימים את הפיאסטה החדשה ואת הקוגה החדש, כך שגם מותג זה צפוי להציג שיפור בהמשך. למרות זאת יש לציין שמותג ש-90% מהמכירות שלו מסתמכות על דגם ליסינג אחד (פוקוס), יתקשה להתחרות במותגים בעלי עשרות דגמים בכל הסגמנטים כמו שלושת מובילות הטבלה.
את החמישייה הראשונה סוגרת מאזדה עם מסירות של 2,275 רכבים (996 בפברואר), עלייה של כ-1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אין ספק כי ה-CX-5 החדש שיפר את מכירות המותג וגם ה-6 החדשה שהושקה לאחרונה צפויה להציג שיפור נוסף, אך ללא משפחתית חדשה (מאזדה 3 חדשה בהמשך השנה) וללא סופרמיני חדשה, המותג יתקשה לשמור על מקומו החמישי בטבלה.
ניסאן שבמקום השישי, היא דוגמה לכך שחברה ללא דגם חדש, יכולה באמצעות מהלכים שיווקיים חכמים (לצרכן הפרטי או המוסדי), להציג שיפור משמעותי במכירות. עם 2,265 מסירות מתחילת השנה ועלייה של 33.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד זו ההוכחה שהשוק הישראלי צמא לדגמים (ידניים) מעניינים במחירים אטרקטיביים, כך הקשקאי הידני נמסר ב-159 יחידות מתחיל השנה והג'וק הידני ב-339 יחידות, כ-50% מסך מכירות הדגם!!!.
גם סקודה שבמקום השביעי (2,085 מסירות וירידה של 6.2%), היא ברשימת המותגים הממתינה לדגמים החדשים שלה,כאשר כבר בקרוב (כשבועיים) תשוק בישראל הראפיד החדשה – המשפחתית סדאן הקומפקטית החדשה של החברה שתתחרה בריו סדאן וביונדאי i25 בעיקר. לקראת מחצית השנה תגיע האוקטביה החדשה שביחד עם הראפיד, אמורה להציג שיפור משמעותי במכירות סקודה בישראל. יש לציין שמכירות הסיטיגו מאכזבות ביחס לצפיות מהדגם וכניראה שרמת אבזור דלה יחסית עושה את שלה.
סוזוקי במקום השמיני עם 2063 מסירות (1030 בפברואר), שומרת על מיקום גבוה בטבלה. רנו שבמקום התשיעי (1,649 מסירות ועליה של 63.1%), במקביל לניסאן, גם כן מראה שעם חשיבה מקורית – מהפכת מנועי הדיזל – אפשר להציג שיפור משמעותי במכירות וזאת עוד לפני שנחתה כאן הקליאו החדשה.
סוגרת את העשירייה הראשונה זו פולקסווגן עם 1,578 מסירות מתחילת השנה, ירידה של 9.8%, אך עם השקתה של הגולף החדשה, כבר בקרוב אנו צופים לשיפור בנתוני המכירות של המותג.