שוק הרכב הישראלי ממשיך להתאושש עם מסירות של 139,631 רכבים בחמשת החודשים הראשונים של השנה. יונדאי וקיה מחזיקות בשישה דגמים המובילים את שוק הרכב הישראלי.
25,798 רכבים חדשים נמסרו בחודש מאי 2018, כך לפי דוח איגוד יבואני הרכב אשר התפרסם היום (ב'). מדובר בגידול של 1250 רכבים לעומת מאי אשתקד, מה שמאפשר לשוק הרכב הישראלי להגיע כמעט לכדי לאיזון מלא מול חמשת החודשים הראשונים של 2017. מתחילת השנה נמסרו בישראל 139,631 רכבים חדשים, ירידה של 2.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - צמצום פערים משמעותי לעומת שנה שהחלה בירידה של 13.7%.
יונדאי הממשיכה להוביל את טבלת המסירות (21,837) רושמת לראשונה עליה במסירות לעומת השנה שעברה (3.8%). קיה ממשיכה להחזיק במקום השני עם מסירות של 17,794 רכבים, ירידה של 0.9%. טויוטה שבמקום השלישי בטבלה מסרה מתחילת השנה 2523 רכבים חדשים, ירידה של 8.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סקודה שבמקום הרביעי מסרה 10,377 יחידת (ירידה של 5.3%) וניסאן שסוגרת את החמישייה המובילה מסרה 7,982 רכבים (עליה של 11%).
השנה לפחות נדמה שאנו לקראת מהסוף בבית הקוריאנית, יונדאי היא זו המחזיקה כרגע בשני הדגמים הנמכרים בישראל: האיוניק ההיברידית עם 5924 יחידות והטוסון עם 5224 יחידות זאת לעומת 5,139 לספורטאז' ו-4,478 לפיקנטו שהייתה המכונית הנמכרת ביותר בשנת 2017. בכלל, צמד הקוריאניות מחזיקות בששת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל יחד עם קיה נירו לה 3952 מסירות ויונדאי i10 לה 3943 מסירות. אחד המהלכים החכמים של יונדאי היה עם השקת הטוסון פריים פלוס בסוף השנה שעברה, גרסה האחראית על 1,780 מסירות מהדגם.
מקום | יצרן | 2018 | מוניות | 2017 | שינוי באחוזים |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 21873 | 21075 | 3.8% | |
2 | קיה | 17794 | 245 | 17963 | 0.9%- |
3 | טויוטה | 14523 | 120 | 15807 | 8.1%- |
4 | סקודה | 10377 | 386 | 10955 | 5.3%- |
5 | ניסאן | 7982 | 7191 | 11.0% | |
6 | מאזדה | 7436 | 1 | 7047 | 5.5% |
7 | מיצובישי | 7143 | 5788 | 23.4% | |
8 | סוזוקי | 6684 | 7123 | 6.2%- | |
9 | רנו | 5599 | 136 | 6063 | 7.7%- |
10 | סיאט | 4217 | 4166 | 1.2% | |
11 | שברולט | 4079 | 3904 | 4.5% | |
12 | סיטרואן | 3529 | 152 | 3960 | 10.9%- |
13 | פיג'ו | 3513 | 49 | 3228 | 8.8% |
14 | הונדה | 3118 | 3768 | 17.3%- | |
15 | סובארו | 2705 | 9 | 2947 | 8.2%- |
16 | פולקסווגן | 2622 | 18 | 3055 | 14.2%- |
17 | אאודי | 2392 | 2668 | 10.3%- | |
18 | מרצדס | 2381 | 330 | 2316 | 2.8% |
19 | ב.מ.וו | 1721 | 1734 | 0.7%- | |
20 | דאצ'יה | 1669 | 142 | 2103 | 20.6%- |
21 | פיאט | 1540 | 12 | 2214 | -30.4% |
22 | אופל | 1371 | 2011 | 31.8%- | |
23 | פורד | 878 | 1540 | -43.0% | |
24 | איסוזו | 820 | 655 | 25.2% | |
25 | וולוו | 769 | 605 | 27.1% | |
26 | לקסוס | 611 | 604 | 1.2% | |
27 | ג'יפ | 412 | 467 | 11.8%- | |
28 | מיני קופר | 308 | 328 | 6.1%- | |
29 | קאדילאק | 282 | 325 | -13.2% | |
30 | אינפיניטי | 273 | 155 | 76.1% | |
31 | אלפא רומיאו | 244 | 328 | 25.6%- | |
32 | לנד רובר | 171 | 137 | 24.8% | |
33 | סאנגיונג | 147 | 46 | 150 | 2.0%- |
34 | אם.ג'י | 122 | 249 | 51.0%- | |
35 | פורשה | 112 | 92 | 21.7% | |
36 | יגואר | 67 | 64 | 4.7% | |
37 | מזראטי | 47 | 86 | 45.3%- | |
38 | סמארט | 38 | 63 | 39.7%- | |
39 | די אס | 33 | 42 | 21.4%- | |
40 | אבארט | 18 | 29 | 37.9%- | |
41 | אסטון מרטין | 5 | 9 | 44.4%- | |
42 | פרארי | 3 | 6 | 50.0%- | |
43 | איווקו | 3 | 0 | ||
44 | סייק | 0 | 0 | ||
45 | קרייזלר | 0 | 40 | ||
46 | דוד'ג | 0 | 0 | ||
47 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
48 | ביואיק | 0 | 0 | ||
49 | לנציה | 0 | 0 | ||
50 | סה"כ | 139631 | 1646 | 143060 | -2.4% |