עם 16,054 רכבים חדשים בחודש נובמבר, שוק הרכב הישראלי מסכם ירידה של 4.9%.
עכשיו זה כבר ברור כי שנת 2018 לא תסתיים כשנת שיא, אך עם מסירות של 16,054 רכבים חדשים בחודש נובמבר האחרון המסתכמים למסירות של 262,390 רכבים פרטיים חדשים שנמסרו מתחילת השנה, אף אחד לא צריך להזיל דמעה על שוק הרכב החדש הישראלי. ירידה שנתית של 4.9% לעומת התקופה המקבילה של 2017, זו אמנם ירידה משמעותית (13,375 רכבים) אך לא כזו המבשרת רעות.
יונדאי לא רק מחזיקה בבטחה במקום הראשון בטבלה, היא גם רושמת עלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, 38,285 רכבים חדשים לעומת 36,478. קיה שממשיכה להחזיק במקום השני רושמת התאוששות מרשימה לקראת סוף השנה עם מסירות של 35,122 היא רושמת ירידה זניחה של 0.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
טויוטה שומרת על המקום השלישי, אך עם מסירות של 26,657 רכבים חדשים זו לא שנה מוצלחת במיוחד למותג הרושם ירידה של 12.6% לעומת 2017. שנת 2019 לעומת זאת צפויה להיות שונה לחלוטין עבור המותג עם השקתה של הקורולה סדאן החדשה, שהפעם תשווק גם בדגם היברידי, יחד עם וגרסאות הסטייש ןוהחמש דלתות של הדגם. תוסיפו לזה גם את הראב4 היברידי החדש ואין ספק כי בשנת 2019 טיוטה ישראל צפויה להציג מספרים שונים לגמרי.
סקודה רביעית עם מסירות של 19,720 רכבים חדשים - ירידה של 8.3% וניסאן סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות של 15,123 רכבים חדשים - עלייה של 9.4%.
בחודשים הראשונים של 2018 שוק היוקרה הציג מגמה הפוכה מזו של השוק העממי יותר, אך לקראת סופה של השנה גם מותגי היוקרה ספגו ירידה מסירות של רכב חדש. אודי מובילה עם 3,999 רכבים חדשים (ירידה של 12.7%), מרצדס שנייה עם 3,570 רכבים חדשים (ירידה של 4.8%, ללא 715 המוניות שנמסרו מהמותג), ב.מ.וו שלישית עם 3,223 רכבים חדשים (ירידה של 4.3%). לעומת השלישייה הגרמנית, וולוו ולקסוס, כל אחת עם כ-1500 מסירות, רושמות עלייה של מרשימה של 29% ו-20% בהתאמה.
מקום | יצרן | 1-11.2018 | מוניות | 1-11.2017 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 38285 | 36478 | 5.0% | |
2 | קיה | 35122 | 342 | 35313 | -0.5% |
3 | טויוטה | 26657 | 248 | 30504 | -12.6% |
4 | סקודה | 19720 | 1069 | 21502 | -8.3% |
5 | ניסאן | 15123 | 13819 | 9.4% | |
6 | מאזדה | 13115 | 1 | 12935 | 1.4% |
7 | סוזוקי | 12852 | 16105 | -20.2% | |
8 | מיצובישי | 12818 | 10734 | 19.4% | |
9 | רנו | 10983 | 310 | 12628 | -13.0% |
10 | סיאט | 8902 | 8142 | 9.3% | |
11 | שברולט | 6889 | 7106 | -3.1% | |
12 | סיטרואן | 6755 | 311 | 7809 | -13.5% |
13 | פיג'ו | 6401 | 105 | 6269 | 2.1% |
14 | הונדה | 6121 | 7502 | -18.4% | |
15 | פולקסווגן | 5587 | 54 | 6882 | -18.8% |
16 | סובארו | 5493 | 11 | 6298 | -12.8% |
17 | דאצ'יה | 4056 | 327 | 4248 | -4.5% |
18 | אאודי | 3999 | 4582 | -12.7% | |
19 | מרצדס | 3570 | 715 | 3750 | -4.8% |
20 | ב.מ.וו | 3223 | 3367 | -4.3% | |
21 | אופל | 2975 | 4202 | -29.2% | |
22 | פיאט | 2748 | 12 | 4258 | -35.5% |
23 | פורד | 1673 | 13 | 2882 | -42.0% |
24 | וולוו | 1588 | 1227 | 29.4% | |
25 | לקסוס | 1453 | 1202 | 20.9% | |
26 | איסוזו | 1354 | 1358 | -0.3% | |
27 | ג'יפ | 963 | 916 | 5.1% | |
28 | אלפא רומיאו | 578 | 699 | -17.3% | |
29 | מיני קופר | 552 | 637 | -13.3% | |
30 | אם.ג'י | 499 | 257 | 94.2% | |
31 | אינפיניטי | 494 | 407 | 21.4% | |
32 | קאדילאק | 461 | 522 | -11.7% | |
33 | סאנגיונג | 374 | 93 | 301 | 24.3% |
34 | לנד רובר | 305 | 284 | 7.4% | |
35 | פורשה | 221 | 165 | 33.9% | |
36 | יגואר | 158 | 111 | 42.3% | |
37 | די אס | 108 | 56 | 92.9% | |
38 | מזראטי | 74 | 121 | -38.8% | |
39 | סמארט | 57 | 72 | -20.8% | |
40 | אבארט | 36 | 54 | -33.3% | |
41 | קרייזלר | 18 | 31 | -41.9% | |
42 | איווקו | 13 | 0 | ||
43 | פרארי | 9 | 9 | 0.0% | |
44 | אסטון מרטין | 7 | 21 | -66.7% | |
45 | סייק | 1 | 0 | ||
46 | דוד'ג | 0 | 0 | ||
47 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
48 | ביואיק | 0 | 0 | ||
49 | לנציה | 0 | 0 | ||
סה"כ | 262390 | 3611 | 275765 | -4.9% |