מתי בפעם האחרונה יצא לכם לראות בטבלת המסירות בסוף רבעון ראשון את המותגים סיטרואן, פיג'ו, מרצדס או ב.מ.וו במיקום כל כך גבוה בטבלה? כפי שכבר אמרנו בתחילת השנה, המשחק השנה הוא משחק של מלאים ומי שיש לו פשוט מוכר יותר רכבים.
90,489 רכבים פרטיים חדשים (כולל מוניות) נמסרו בישראל ברבעון הראשון של 2022 לפי דו"ח איגוד יבואני הרכב, זאת לעומת 100,594 בתקופה המקבילה אשתקד שלהזכירכם, הייתה שנת שיא כל הזמנים, מדובר בירידה של 10%. בחודש מרץ האחרון נמסרו 27,794 רכבים חדשים וזה דווקא נתון חיובי שכן במרץ אשתקד נמסרו רק 26,458 רכבים כך שמדובר בגידול נאה של 5%.
למרות שכבר לא תמצאו אותה באתר היבואן, האיוניק ההיברידית של יונדאי היא עדיין המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשלב זה, מי שתעקוף אותה בהמשך השנה היא הפיקנטו המחודשת שהתקבלה בברכה ע"י הצרכן הישראלי למרות המעבר לתיבה רובוטית. גם היאריס קרוס התקבל בברכה אך במקרה זה ההצלחה של הדגם באה בחלקה על חשבון היאריס.
הדגמים הנמכרים ביותר - רבעון ראשון 2022 |
|||||
דגם | 1-3.2022 | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי איוניק | 5492 | |||
2 | קיה פיקנטו | 5327 | |||
3 | טויוטה קורולה | 4233 | |||
4 | יונדאי טוסון | 2758 | |||
5 | טויוטה יאריס קרוס | 2488 | |||
6 | טויוטה ראב4 | 2485 | |||
7 | מאזדה 2 | 2380 | |||
8 | קיה נירו | 2289 | |||
9 | יונדאי אלנטרה | 2164 | |||
10 | קיה ספורטאז' | 1742 |
החמישייה המובילה את טבלת המסירות נותרה ללא שינוי אך בעוד שיונדאי רשמה גידול משמעותי של 16.4% בזכות מסירות של 18,402 רכבים חדשים, סקודה עם בעיות אספקה קשות רשמה ירידה משמעותית של 43% ומסרה רק 4603 רכבים חדשים לעומת 8161 בתקופה המקבילה אשתקד.
בטבלה תמצאו מספר מותגים חדשים כגון הונגצ'י, מותג היוקרה הסיני שיושק החודש בישראל עם הקרוסאובר החשמלי הענק E-HS9. גם את מותג Lynk & Co תוכלו למצוא בטבלה וכן מדובר במותג סמי פרימיום של ג'ילי המבוסס על דגמי וולוו.
מסירות רכב חדש בישראל - רבעון ראשון 2022 |
|||||
יצרן | 1-3.2022 | 1-3.2021 | שינוי | ||
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 18402 | 15808 | 16.4% | |
2 | טויוטה | 13895 | 13072 | 6.3% | |
3 | קיה | 12518 | 11664 | 7.3% | |
4 | מאזדה | 5567 | 5782 | -3.7% | |
5 | סקודה | 4603 | 8161 | -43.6% | |
6 | מיצובישי | 4413 | 5865 | -24.8% | |
7 | פיג'ו | 2751 | 2735 | 0.6% | |
8 | סוזוקי | 2590 | 2982 | -13.1% | |
9 | סיטרואן | 2590 | 2319 | 11.7% | |
10 | מרצדס | 1996 | 1724 | 15.8% | |
11 | סיאט | 1567 | 4987 | -68.6% | |
12 | ב.מ.וו | 1566 | 1547 | 1.2% | |
13 | ניסאן | 1514 | 3017 | -49.8% | |
14 | סובארו | 1455 | 2301 | -36.8% | |
15 | טסלה | 1454 | 230 | 532.2% | |
16 | אודי | 1170 | 1749 | -33.1% | |
17 | MG | 1150 | 884 | 30.1% | |
18 | פולקסווגן | 1142 | 1045 | 9.3% | |
19 | שברולט | 984 | 3533 | -72.1% | |
20 | אופל | 893 | 699 | 27.8% | |
21 | לקסוס | 786 | 647 | 21.5% | |
22 | ג'ילי | 751 | 0 | ||
23 | איסוזו | 741 | 447 | 65.8% | |
24 | רנו | 706 | 3313 | -78.7% | |
25 | פורד | 704 | 806 | -12.7% | |
26 | ג'יפ | 661 | 951 | -30.5% | |
27 | דאצ'יה | 614 | 733 | -16.2% | |
28 | וולוו | 556 | 930 | -40.2% | |
29 | קופרה | 476 | 21 | 2166.7% | |
30 | ג'נסיס | 268 | 33 | 712.1% | |
31 | SERES | 258 | 3 | 8500.0% | |
32 | קאדילק | 230 | 299 | -23.1% | |
33 | סאנגיונג | 200 | 66 | 203.0% | |
34 | פיאט | 167 | 279 | -40.1% | |
35 | מיני | 163 | 191 | -14.7% | |
36 | לנדרובר | 150 | 244 | -38.5% | |
37 | הונדה | 125 | 942 | -86.7% | |
38 | אלפא רומיאו | 105 | 221 | -52.5% | |
39 | מקסוס | 98 | 6 | 1533.3% | |
40 | סקייוול | 97 | 0 | ||
41 | פורשה | 85 | 79 | 7.6% | |
42 | איווייז | 77 | 10 | 670.0% | |
43 | DS | 49 | 61 | -19.7% | |
44 | אבארט | 40 | 13 | 207.7% | |
45 | JAC | 36 | 3 | 1100.0% | |
46 | מזראטי | 29 | 24 | 20.8% | |
47 | אינפיניטי | 24 | 27 | -11.1% | |
48 | יגואר | 20 | 26 | -23.1% | |
49 | LEVC | 18 | 0 | ||
50 | בנטלי | 9 | 8 | 12.5% | |
51 | פרארי | 8 | 8 | 0.0% | |
52 | קרייזלר | 7 | 25 | -72.0% | |
53 | אסטון מרטין | 4 | 1 | 300.0% | |
54 | הונגצ'י | 4 | 0 | ||
55 | LynkCo | 2 | 0 | ||
56 | MAN | 1 | 2 | -50.0% | |
57 | DFSK | 0 | 11 | ||
58 | GAC | 0 | 60 | ||
סה"כ | 90489 | 100594 | -10.0% |