רק 37,404 רכבים חדשים נמסרו בחודש ינואר 2022, מדובר בירידה של חדה של 22.7% לעומת ינואר אשתקד, שבפני עצמו היה חודש שיא של כל הזמנים עם מסירות של 48,393 רכבים חדשים. הסיבה העיקרית לכך היא העבודה שבמשך 10 הימים הראשונים של החודש היבואנים לא יכלו לשחרר רכבים ללקוחות בשל העיכוב באישור קבוצות הרישוי החדשות בוועדת הכספים של הכנסת. סביר להניח שמרבית היבואנים יצליחו להשלים את החוסרים במהלך החודש הנוכחי.
מרבית היבואנים נפגעו מהעיכוב הזה ומסרו פחות רכבים לעומת ינואר אשתקד, אך דווקא צמד הקוריאניות, יונדאי וקיה, שגם מובילות את טבלת המסירות הצליחו למסור יותר רכבים מאשתקד. יונדאי מסרה 8387 רכבים חדשים וקיה מסרה 5367 חדשים, מדובר בעלייה של 14% ו-6.6% בהתאמה. טויוטה מחזיקה במקום השלישי עם מסירות של 4756 רכבים חדשים, עבור טויוטה מדובר בירידה חדה של 21%, מאזדה במקום הרביעי מסרה 3072 רכבים (ירידה של 7.4%) וסקודה במקום החמישי מסרה 2211 רכבים (ירידה של 35.3%).
מסירות רכב חדש בישראל ינואר 2022 |
||||
---|---|---|---|---|
יצרן | 1.2022 | 1.2021 | שינוי | |
1 | יונדאי | 8387 | 7354 | 14.0% |
2 | קיה | 5367 | 5034 | 6.6% |
3 | טויוטה | 4756 | 6021 | 21.0%- |
4 | מאזדה | 3072 | 3317 | 7.4%- |
5 | סקודה | 2211 | 3418 | 35.3%- |
6 | מיצובישי | 1522 | 2974 | 48.8%- |
7 | מרצדס | 1145 | 902 | 26.9% |
8 | סוזוקי | 954 | 1510 | 36.8%- |
9 | סיטרואן | 809 | 971 | 16.7%- |
10 | סובארו | 801 | 1384 | 42.1%- |
11 | ב.מ.וו | 747 | 1006 | 25.7%- |
12 | ניסאן | 702 | 1708 | 58.9%- |
13 | סיאט | 665 | 2456 | 72.9%- |
14 | פיג'ו | 661 | 1253 | 47.2%- |
15 | פולקסווגן | 584 | 547 | 6.8% |
16 | אודי | 559 | 976 | 42.7%- |
17 | פורד | 423 | 350 | 20.9% |
18 | ג'יפ | 370 | 404 | 8.4%- |
19 | איסוזו | 355 | 75 | 373.3% |
20 | שברולט | 324 | 1858 | 82.6%- |
21 | לקסוס | 286 | 262 | 9.2% |
22 | דאצ'יה | 278 | 386 | 28.0%- |
23 | רנו | 267 | 1824 | 85.4%- |
24 | MG | 256 | 294 | 12.9%- |
25 | וולוו | 247 | 509 | 51.5%- |
26 | אופל | 228 | 367 | 37.9%- |
27 | Geely | 221 | 0 | |
28 | קופרה | 220 | 7 | 3042.9% |
29 | קאדילק | 138 | 153 | 9.8%- |
30 | ג'נסיס | 114 | 0 | |
31 | סקייוול | 78 | 0 | |
32 | לנד רובר | 74 | 86 | 14.0%- |
33 | פיאט | 74 | 77 | 3.9%- |
34 | הונדה | 73 | 500 | 85.4%- |
35 | אלפא רומיאו | 69 | 111 | 37.8%- |
36 | סאנגיונג | 67 | 15 | 346.7% |
37 | סרס | 50 | 3 | 1566.7% |
38 | מיני | 49 | 134 | 63.4%- |
39 | פורשה | 42 | 36 | 16.7% |
40 | JAC | 36 | 1 | 3500.0% |
41 | מקסוס | 30 | 0 | |
42 | DS | 25 | 28 | 10.7%- |
43 | אבארט | 17 | 6 | 183.3% |
44 | מזראטי | 13 | 12 | 8.3% |
45 | אינפיניטי | 12 | 11 | 9.1% |
46 | יגואר | 9 | 9 | 0.0% |
47 | קרייזלר | 6 | 15 | 60.0%- |
48 | בנטלי | 3 | 8 | 62.5%- |
49 | אסטון מרטין | 3 | 1 | 200.0% |
50 | טסלה | 2 | 0 | |
51 | MAN | 1 | 2 | 50.0%- |
52 | איווייז | 1 | 0 | |
53 | פרארי | 1 | 2 | 50.0%- |
54 | LEVC | 0 | 0 | |
55 | DFSK | 0 | 0 | |
56 | GAC | 0 | 16 | 100.0%- |
57 | סה"כ | 37404 | 48393 | 22.7%- |