לפני נתוני איגוד יבואני הרכב המתפרסמים היום (ב'), 183,801 רכבים חדשים נמסרו בישראל במחצית הראשונה של 2021, מתוכם 31,722 רכבים נמסרו בחודש יוני האחרון. לעומת המחצית הראשונה של 2020, שוק הרכב הישראלי רשם גידול עצום של 54% במסירות רכב חדש.
עם מסירות של 29,191 רכבים חדשים, יונדאי ממשיכה להוביל בבטחה את שוק הרכב בישראלי ורושמת עלייה של 60.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה אוחזת במקום השני עם מסירות של 24,314 רכבים חדשים, עלייה של 60%. קיה במקום השלישי עם מסירות של 21,491 רכבים חדשים, סקודה עם מסירות של 14,809 רכבים חדשים (ועוד 768 מוניות) ומאזדה, שמאז חודש אפריל הדיחה את מיצובישי מהמקום החמישי, סורגת את רשימת חמשת מובילות הטבלה עם מסירות של 9,409 רכבים חדשים, עלייה מרשימה של 78.6% עבור המותג.
10 הדגמים הנמכרים ביותר בישראל מחצית ראשונה 2021 |
||||
דגם | מסירות 1-6.2021 | |||
---|---|---|---|---|
1 | טויוטה קורולה | 8627 | ||
2 | יונדאי איוניק | 7697 | ||
3 | קיה פיקנטו | 6096 | ||
4 | יונדאי i20 | 5418 | ||
5 | סקודה אוקטביה | 5327 | ||
6 | קיה ספורטאז' | 4868 | ||
7 | טויוטה ראב4 | 4368 | ||
8 | יונדאי i10 | 4047 | ||
9 | שברולט ספארק | 3761 | ||
10 | סיאט ארונה | 3291 |
אני לא יודע אם אתם מחשיבים את טסלה מודל 3 כרכב פרימיום, אך עם מסירות של 2,912 רכבים מתחילת השנה, טסלה כבר אוחזת במקום ה-15 בטבלת המסירות ועוקפת את כל מותגי היוקרה/פרימיום בישראל וגם את מותג פולקסווגן שהצליח השנה למסור רק 2,512 רכבים חדשים ואולי זה האות לצ'פיון מוטורס להתחיל ולחשוב על שיווק הדגמים החשמליים של פולקסווגן כמו ה- ID.3 או ID.4. טסלה כמובן גם מחזיקה בתואר מותג הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל כיום.
שוק היוקרה מציג נתונים חיוביים כמו שאר שוק הרכב, אודי מובילה עם מסירות של 2,890 רכבים חדשים, מרצדס עם מסירות של 2,644 רכבים (אך עוד 486 מוניות), ב.מ.וו רושמת גידול של 100% בזכות מסירות של 2,436 רכבים חדשים, מותג ג'יפ, לא בדיוק מותג יוקרה, רושם את השנה הטובה ביותר שלו בישראל עם מסירות של 1627 רכבים חדשים, וולוו מסרה 1,497 רכבים חדשים ולקסוס מסרה 1,161 רכבים חדשים.
מסירות רכב חדש בישראל ינואר - יוני 2021 |
|||||
---|---|---|---|---|---|
מקום | יצרן | מסירות 1-5.2021 | מוניות 2021 | מסירות 1-6.2020 | שינוי ב-% |
מקום | יצרן | 2021 | מוניות | 2020 | שינוי ב-% |
1 | יונדאי | 29191 | 18147 | 60.9% | |
2 | טויוטה | 24314 | 145 | 15218 | 59.8% |
3 | קיה | 21491 | 100 | 14478 | 48.4% |
4 | סקודה | 14809 | 768 | 10382 | 42.6% |
5 | מאזדה | 9409 | 1 | 5269 | 78.6% |
6 | מיצובישי | 8473 | 7858 | 7.8% | |
7 | סיאט | 8328 | 5875 | 41.8% | |
8 | ניסאן | 7145 | 10 | 3886 | 83.9% |
9 | שברולט | 6363 | 4468 | 42.4% | |
10 | סוזוקי | 5744 | 4968 | 15.6% | |
11 | פיג'ו | 5386 | 2764 | 94.9% | |
12 | רנו | 5364 | 307 | 3863 | 38.9% |
13 | סיטרואן | 4130 | 258 | 3423 | 20.7% |
14 | סובארו | 3792 | 4 | 2093 | 81.2% |
15 | טסלה | 2912 | 0 | ||
16 | אאודי | 2890 | 2085 | 38.6% | |
17 | מרצדס | 2644 | 486 | 1868 | 41.5% |
18 | פולקסווגן | 2512 | 15 | 2174 | 15.5% |
19 | ב.מ.וו | 2436 | 1215 | 100.5% | |
20 | אם.ג'י | 1774 | 1 | 727 | 144.0% |
21 | הונדה | 1765 | 1 | 1561 | 13.1% |
22 | ג'יפ | 1627 | 791 | 105.7% | |
23 | וולוו | 1497 | 941 | 59.1% | |
24 | פורד | 1496 | 8 | 487 | 207.2% |
25 | לקסוס | 1161 | 814 | 42.6% | |
26 | אופל | 1123 | 1 | 343 | 227.4% |
27 | דאצ'יה | 1091 | 9 | 978 | 11.6% |
28 | פיאט | 807 | 387 | 108.5% | |
29 | איסוזו | 798 | 714 | 11.8% | |
30 | קופרה | 581 | 0 | ||
31 | לנד רובר | 489 | 271 | 80.4% | |
32 | קאדילאק | 473 | 222 | 113.1% | |
33 | אלפא רומיאו | 370 | 140 | 164.3% | |
34 | מיני קופר | 294 | 233 | 26.2% | |
35 | פורשה | 142 | 99 | 43.4% | |
36 | ג'י.איי.סי | 129 | 55 | 134.5% | |
37 | ג'נסיס | 128 | 0 | ||
38 | די אס | 123 | 78 | 57.7% | |
39 | סאנגיונג | 112 | 14 | 66 | 69.7% |
40 | איווייס | 102 | 0 | ||
41 | סרס | 67 | 0 | ||
42 | קרייזלר | 59 | 48 | 22.9% | |
43 | יגואר | 46 | 113 | -59.3% | |
44 | סייק | 46 | 32 | 43.8% | |
45 | אינפיניטי | 41 | 96 | -57.3% | |
46 | מזראטי | 37 | 20 | 85.0% | |
47 | אבארט | 28 | 18 | 55.6% | |
48 | מאן | 17 | 3 | 466.7% | |
49 | בנטלי | 14 | 10 | 40.0% | |
50 | די.אף.אס.קיי | 11 | 5 | 120.0% | |
51 | פרארי | 10 | 4 | 150.0% | |
52 | ג'יי.איי.סי | 5 | 0 | ||
53 | איווקו | 2 | 3 | -33.3% | |
54 | אסטון מרטין | 2 | 1 | 100.0% | |
55 | ג'ילי | 1 | 0 | ||
סה"כ | 183801 | 2128 | 119294 | 54.1% |