עם מסירות של 19,819 רכבים בחודש אוקטובר האחרון, שוק הרכב הישראלי רושם התאוששות מרשימה לאחר ירידה רצופה של מספר חודשים.
לאחר רצף של חודשים חלשים וירידה שנתית של 2.8% בתשעת החודשים הראשונים של 2017, חודש אוקטובר האחרון רשם מגמה חיובית במיוחד עם מסירות של 19,819 רכבים חדשים, לעומת 13,612 באוקטובר 2016, מה שבלם כמעט לחלוטין את הירידה לעומת 2016 ובסיכום עשרת החודשים הראשונים של השנה, שוק הרכב הישראלי רושם ירידה קלה של 0.3% בלבד עם מסירות של 257,977 רכבים חדשים.
יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות עם 34,973 אך זו עדיין שנה שלישית עבור המותג עם ירידה של 4.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה שבמקום השני הייתה זו שמסרה את מספר המכוניות הרב ביותר (2,555) בחודש אוקטובר האחרון מה שהקטין במעט את הירידה של המותג מ-6.7% בחודש ספטמבר ל-4.4% בחודש אוקטובר.
שלושת המותגים האחרים בחמישייה המובילה, טויוטה, סקודה וסוזוקי, המשיכו לרשום מגמה חיובית גם בחודש אוקטובר האחרון עם עליה של 6.4% בטויוטה, 9.2% בסקודה ו-34.2% בסוזוקי. למרות ההתאוששות, עדיין ישנם לא מעט מותגים בטבלה הרושים מגמת ירידה משמעותית (בשיפור קל), כגון מיצובישי עם ירידה של 35.9%, שברולט ופולקסווגן עם ירידה של כ-19%, סובארו עם ירידה של כ-13.5% ועוד.
שלושת המובילות של שוק היוקרה, אודי, מרצדס ו-ב.מ.וו, רושמות כל אחת עליה של כ-10% מתחילת השנה. אם היינו סופרים גם את שוק המוניות, מרצדס למעשה היא מותג היוקרה המוביל בישראל עם מסירות של 4489 רכבים חדשים (846 מוניות) לעומת 4452 רכבים חדשים לאודי כאשר ב.מ.וו מאחור עם 3027 מסירות.
מקום | יצרן | מסירות 10.2017 | מוניות | מסירות 2016 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 34973 | 36532 | -4.3% | |
2 | קיה | 32952 | 474 | 34401 | -4.2% |
3 | טויוטה | 28700 | 335 | 26968 | 6.4% |
4 | סקודה | 19914 | 1043 | 18230 | 9.2% |
5 | סוזוקי | 14907 | 11107 | 34.2% | |
6 | ניסאן | 12873 | 10368 | 24.2% | |
7 | מאזדה | 12523 | 1 | 13574 | -7.7% |
8 | רנו | 11549 | 728 | 9337 | 23.7% |
9 | מיצובישי | 10132 | 15817 | -35.9% | |
10 | סיטרואן | 7328 | 344 | 6906 | 6.1% |
11 | סיאט | 7235 | 7397 | -2.2% | |
12 | הונדה | 6982 | 1 | 6305 | 10.7% |
13 | שברולט | 6547 | 8106 | -19.2% | |
14 | פולקסווגן | 6308 | 72 | 7786 | -19.0% |
15 | פיג'ו | 5870 | 156 | 5848 | 0.4% |
16 | סובארו | 5780 | 10 | 6683 | -13.5% |
17 | אאודי | 4452 | 4057 | 9.7% | |
18 | דאצ'יה | 4008 | 257 | 2976 | 34.7% |
19 | אופל | 3801 | 71 | 4574 | -16.9% |
20 | פיאט | 3770 | 5 | 4114 | -8.4% |
21 | מרצדס | 3643 | 846 | 3300 | 10.4% |
22 | ב.מ.וו | 3027 | 2661 | 13.8% | |
23 | פורד | 2758 | 1 | 3572 | -22.8% |
24 | איסוזו | 1281 | 1776 | -27.9% | |
25 | לקסוס | 1142 | 1251 | -8.7% | |
26 | וולוו | 1130 | 1154 | -2.1% | |
27 | ג'יפ | 831 | 682 | 21.8% | |
28 | אלפא רומיאו | 640 | 442 | 44.8% | |
29 | מיני קופר | 598 | 568 | 5.3% | |
30 | קאדילאק | 509 | 264 | 92.8% | |
31 | אינפיניטי | 386 | 331 | 16.6% | |
32 | סאנגיונג | 287 | 14 | 407 | -29.5% |
33 | לנד רובר | 263 | 308 | -14.6% | |
34 | אם.ג'י | 257 | 215 | 19.5% | |
35 | פורשה | 163 | 87 | 87.4% | |
36 | מזראטי | 119 | 49 | 142.9% | |
37 | יגואר | 101 | 144 | -29.9% | |
38 | סמארט | 70 | 171 | -59.1% | |
39 | די אס | 54 | 29 | 86.2% | |
40 | אבארט | 53 | 45 | 17.8% | |
41 | קרייזלר | 31 | 163 | -81.0% | |
42 | אסטון מרטין | 21 | 13 | 61.5% | |
43 | פרארי | 9 | 9 | ||
44 | דוד'ג | 0 | 11 | ||
45 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
46 | ביואיק | 0 | 0 | ||
47 | סייק | 0 | 4 | ||
48 | לנציה | 0 | 0 | ||
49 | איווקו | 0 | 1 | ||
סה"כ | 257977 | 4358 | 258743 | -0.3% |