2021 פרארי 812 Competizione
פרארי 812 Competizione.
2021 פרארי 812 Competizione
פרארי 812 Competizione.

כארבע שנים לאחר שהציגה את ה-812 סופר-פאסט כפרארי החזקה ביותר עם 800 כ"ס המופקים ממנוע ה- V12 שלה, פרארי משיקה את ה-812 קומפטציונה, מהדורה מוגבלת, חזקה ומהירה יותר של הדגם. אם זה לא מספיק מיוחד עבורכם תוכלו לרכוש את גרסת הקומפטציונה לפרארי 812 GTS שהיא גרסת הטארגה של ה-812 עם התקרה הנשלפת, גרסה זו נקראת 812 Competizione A - האות A היא קיצור למילה Aperta שהמשמעות שלה באיטלקית היא "פתוח".

 

כרגיל אצל פרארי, גרסאות מיוחדות נמכרות רק ללקוחות ותיקים ומוכרים של המותג כך שאם אין לכם לפחות פרארי אחת בחניה ולא זכיתם לשיחת טלפון מפרארי אתם יכולים לשכוח מהדגם הזה. מחיר הדגם באיטליה עומד על החל מ-499,000 אירו ועל דגם A תאלצו להוסיף עוד 78,000 אירו.

 

פרארי 812 קומפטציונה A
פרארי 812 קומפטציונה A.

מנוע ה-6.5 ליטר V12 האטמוספרי של הסופרפאסט (F140GA) עם יחס דחיסה גבוה של 13.5:1 זכה למגוון שדרוגים כך שהוא מייצר כעת הספק מרבי של 830 כ"ס ב-9,250 סל"ד, עם קו אדום שעלה מ-8,900 סל"ד ל-9,500 סל"ד, מה שהופך את המנוע הזה למנוע ה-V12 עם הסל"ד הגבוה ביותר אי פעם לרכב כביש והצליל לקראת הקו האדום צריך להיות אלוהי. בכדי להשיג את הצליל הזה בעידן של מגבלות זיהום הכוללות צורך בהתקנה של מסנן חלקיקים למנועי בנזין, פרארי תכננה מחדש לחלוטין את כל מערכת הפליטה של המנוע.

 

פרארי 812 קומפטציונה A
פרארי 812 קומפטציונה.

בניגוד למנועי טורבו, במנוע אטמוספרי, במיוחד אחד כזה שכבר נמצא בקצה, נדרשת המון עבודה בכדי להעלות את ההספק ולשפר את המנוע וזה גם המקרה כאן. כך לדוגמה פרארי החליפה את הטלטלים מפלדה בטלטלים מטיטניום הקלים יותר ב-40% ויש גם ציפוי חדש לצילינדרים להפחתת חיכוך. יש גם גז זיזים מעודכן וקל יותר ב-3%, יש ראש מנוע עם תכנון מחדש של מערכת היניקה, יש גם מזרקים חדשים ועוד. שיפור מכני נוסף שנעשה הוא בתיבת ה-7 הילוכים כפולת המצמדים של הדגם F1 DCT שלפי פרארי מציעה בדגם העברות מהירות יותר בכ-5%.

 

עם הספק של 830 כ"ס מומנט מרבי העומד על 70.5 קג"מ ב-7,000 סל"ד, לפרארי 812 קומפטציונה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.85 שניות לעומת 2.9 שניות בסופרפאסט, 0-200 קמ"ש של 7.5 שניות לעומת 7.9 שניות בסופרפאסט. המהירות המרבית עומדת על קצת יותר מ- 340 קמ"ש. המספרים היבשים לא מספרים כמובן על תגובות המנוע המהירות יותר, תאוצות ביניים מהירות יותר ועוד.

 

פרארי 812 קומפטציונה
פרארי 812 קומפטציונה.

לצד השיפור בביצועים, פרארי התקינה בדגם מערכת היגויו חדש לכל ארבעת הגלגלים, מערכת בקרה דינמיות מעודכנות כגון מערכת בקרת פסיעה SSC דור 7.0 ועוד. שימוש נרחב יותר בקרבון עזר לפרארי להפחית את משקל הדגם ב-38 ק"ג לכדי משקל של 1,487 ק"ג ושדרוגים אווירודינמיים שונים מאפשרים להשיג כוח הצמדה גדול יותר במהירויות גבוהות. כל השיפורים האלו אפשרו לדגם להשיג זמן הקפה של דקה ו-20 שניות של מסלול המרוצים הפרטי של פרארי בפיורינו, הזמן הרביעי בטיבו על המסלול ו-1.5 שניות מהיר יותר מהזמן שהשיגה ה-812 סופרפאסט.

 

תגיות: פרארי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.