ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מציג את תוצאות סבב מבחני הריסוק והבטיחות האחרון שערך לדגמים הבאים: BYD אטו 3, ב.מ.וו X1 החדש, ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר החדשה, מאזדה CX-60, סיטרואן C5-X, פולקסווגן גולף, סיאט איביזה וארונה המחודשת ומובילייז לימו של רנו.
BYD אטו 3, הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי של BYD אשר הושק לאחרונה בישראל השיג ציון מלא של 5 כוכבים תוך שהוא מציג רמה טובה מאוד של הגנה על שלום הנוסעים עם ציונים של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות ו-74% בתפקוד מערכות הבטיחות. לדגם נרשמה הערה על הגנה חלשה על חזה הנהג בעת התנגשות צד בעמוד תאורה, מערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו היטב בתרחישים השונים.
ב.מ.וו X1 החדש שהוצג לאחרונה השיג גם הוא 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות וציון מרשים של 92% למערכות הבטיחות שהציגו ביצוע מושלם בכל תרחישי המבחן. לדגם נרשה הערה על הגנה חלשה על חזה הנהג בעת התנגשות חזיתית. ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר החדשה הציגה ביצועי בטיחות דומים, לא מפתיע בהתחשב ששני הדגמים מבוססים על אותה פלטפורמה.
מרצדס EQE החשמלית, כמו שאר דגמי EQ החשמליים של מרצדס, הציגה ביצועים מרשימים מאוד במבחני הריסוק עם ציון של 95% על נוסעים בוגרים ו-91% על ילדים במושבי בטיחות. יש לציין שמרצדס EQE מצוידת בעוד המון מערכות בטיחות מתקדמות שכלל לא זוכות לניקוד, כמו סיוע אקטיבי מתקדם להיגוי, מערכת קדם תאונה מתקדמת, מערכת תקשורת עם רכבים אחרים והסביבה, מערכת נהיגה אוטונומית מלאה למהירויות של עד 60 קמ"ש ועוד.
מאזדה CX-60, הקרוסאובר פרימיום הנעה אחורית החדש של מאזדה זכה לחמישה כוכבים והציג רמה טובה מאוד של הגנה על הנוסעים.
הדגמים פולקסווגן גולף, סיאט איביזה וסיאט ארונה זכו למבחן חוזר לאחר עדכון/מתיחת פנים שבוצע לדגמים. כולם זכו לציון של 5 כוכבים גם במבחן החוזר שנערך בתנאים הקשוחים והמחמירים יותר של שנת 2022 לעומת השנים בהן הדגמים נבחנו לראשונה (2017 ו-2019). המקרה של הגולף מעניין שכן הדגם עדיין לא הוצג רשמית לאחר מתיחת פנים אך הוא נבחן כדגם מחודש שכן פולקסווגן הוסיפה לאחרונה לדגם כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע. אנחנו יודעים כי פולקסווגן תציג בקרוב עדכון מקיף לדגם.
סיטרואן CX-5 החדשה הציגה ביצועים טובים במבחני הריסוק אך איבדה ניקוד על תפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות ולכן הדגם זכה לציון של 4 כוכבים בלבד. רנו מובילייז לימו החשמלית הציגה הגנה בינונית בלבד על נוסעים בוגרים, טובה על ילדים אך הפסידה נקודות על פרטים טכניים. יש לציין כי מובילייז לימו לא מיועדת למהירה לציבור אלא תוכננה מראש עבור שימוש בשירותי תחבורה שיתופיים.