סיטרואן מסירה את הלוט מעל ספינת הדגל החדשה שלה, סיטרואן C5X, המחליפה לסיטרואן C5 שייצורה הופסק כבר לפני מספר שנים וכעת היא חוזרת בדמות הכלאה בין קרוסאובר לסדאן/סטיישן - מהלך דומה סיטרואן עשתה עם ה-C4 החדשה שהפכה מהאצ'בק משפחתית להכלאה בין האצ'בק לקרוסאובר. את סיטרואן C5 X אנחנו נפגוש בישראל במהלך שנת 2022.
לא פשוט לעצב רכב המשלב שני סגמנטים אך התוצאה הסופית היא רכב מרהיב למראה מכל כיוון וזווית. לסיטרואן C5X אורך של 4,805 מ"מ, רוחב של 1,865 מ"מ, גובה של 1,485 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,785 מ"מ, מידות גדולות יותר, במעט, מאלו של פולקסווגן פאסאט המתחרה. לדגם נפח תא מטען שימושי בנפח 545 ליטר, עם דלת תא מטען חשמלית, סף הטענה נמוך ורצפה שטוחה גם בקיפול המושבים מאחור.
סיטרואן C5 X תשווק עם מנועי בנזין וכן יחידת הנעה היברידית פלאג-אין אחת המוכר לנו מה-3008 או ה- C5 איירקרוס, 1.6 ליטר טורבו עם מנוע חשמלי היוצרים יחדיו יחידת הנעה בהספק כולל של 225 כ"ס. הסוללה המותקנת בדגם מאפשרת נסיעה חשמלית מלאה לטווח של 50 ק"מ ועד למהירות של 135 קמ"ש.
כפי שהעיצוב החיצוני עושה שימוש בשפת העיצוב שהוצגה עם ה- C4 החדשה, כך גם עיצוב תא הנוסעים אך כספינת דגל נמצא כמובן חומרים איכותיים יותר, כולל שימוש נרחב בעור, גימור עשיר יותר ועוד אלמנטים עיצוביים היוצרים אווירה מיוחדת. לא פחות חשוב, סיטרואן לא תמיד הצטיינה בהנדסת אנוש אך בדגמים האחרונים שלה ברור כי ניתן דגש מיוחד לתחום השימושיות, יש לדוגמה ממשק פיזי לבקרת האקלים וכל מערכי השליטה מסודרים בצורה ברורה, נפרדת ונהירה.
במרכב הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל "12, המערכת כוללת גם תפעול קולי טבעי, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, עדכוני OTA ועוד. הממשק הגרפי בנוי מאריחים חיים ולרשות הנהג אפשרות לאפיון אישי של האריחים בהתאם לצרכיו. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי קטן יחסית וכן תצוגה עילית.
סיטרואן C5X מצוידת כסטנדרט בבולמי הנוחות של סיטרואן עם מעצורי קפיץ במקום גומי קשיח המאפשרים ספיגה נוחה יותר של שיבושים גסים, דגמי הפלאג-אין מצוידים כסטנדרט במערכת בולמים אדפטיביים המאפשרים לנהג לבחור מבין 3 דרגות קשיחות שונות. במצב הרך ביותר סיטרואן מבטיחה שהמערכת הזו תזכיר לכם את ה-C5 היוצאת, כלומר מכונית שפשוט מרחפת על פני השיבושים.