סבב של מצטניים עם ציון חמישה כוכבים לכל הדגמים החדשים: סיאט ארונה, סקודה קארוק, מיצובישי אקליפס קרוס, וולוו XC60 החדש, סיטרואן C3 אייר קרוס, פולקסווגן פולו החדשה, פולקסווגן T-ROC ואופל קרוסלנד X.
ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק שערך לשמונה דגמים חדשים, רובם ישווקו בישראל כבר בחודשים הקרובים. כל הדגמים הנבחנים הציגו רמה גבוהה של בטיחות והשיגו ציון מלא של 5 כוכבים.
מצטיין המבחן, באופן לא מפתיע, הוא וולוו XC60 החדש, שהושק לאחרונה בישראל,שהשיג ציונים גבוהים מאוד בכל סעיפי המבחן. גם דגמי קבוצת פולקסווגן החדשים, בעיקר הפולו החדשה, סיאט ארונה ופולקסווגן T-ROC, הציגו ביצועים מרשימים בכל סעיפי המבחן.
וולוו XC60 החדש הוא לא רק מצטיין המבחן, אלא גם הדגם שהשיג השנה את הציון הגבוה ביותר עם 98% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים, 87% בהגנה על ילדים במושבים האחורי ו-95% באביזרי בטיחות המוצעים בדגם כסטנדרט, כולל בלימה אוטונומית 4-250 קמ"ש עם זיהוי הולכי רגל, חיות גדולות ועוד. וולוו הבטיחה את הרכב הבטוח ביותר בסגמנט והיא גם מקיימת את זה – מרשים.
גם הפולו החדשה של פולקסווגן, יחד עם ה-T-ROC החדש, הציגה ביצועים מרשימים במיוחד, עם ציונים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים (87% לטי-רוק). סיאט ארונה, הקרוסאובר העירוני החדש של סיאט המבוסס על האיביזה החדשה, השיג ציון שלל 95% בהגנה על נוסעים בוגרים, אך רק 80% בהגנה על ילדים מאחור. שלושת הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל.
הקרוסאוברים הקומפטיים, מיצובישי אקליפס קרוס וסקודה קארוק, השיגו ציונים טובים אך מרשימים פחות. שני הדגמים השיגו ציון הנמוך מ-80% בהגנה על ילדים מאחור, אך עדיין הציגו הגנה טובה מאוד ללא כל סכנה לפגיעה משמעותית. גם שני דגמים אלו מצוידים כסטנדרט במערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל.
שני הדגמים של קבוצת PSA, סיטרואן C3 אייר קרוס ואופל קרוסלנד X, אמנם השיגו ציון מלא של 5 כוכבים, אך שני דגמים אלו לא מצוידים כסטנדרט במערכת בלימה אוטונומית שהייתה משפרת את הציון בסעיף ההגנה על הנוסעים.
כמו תמיד, מומלץ להיכנס לאתר Euroncap ולקרוא את חוות הדעת המלאה (קובץ PDF), כך לדוגמה תגלו שלמרות ציון של חמישה כוכבים לאייר קרוס, ישנה סכנה חמורה לפגיעת צוואר לנוסעי המושב האחורי (מבוגרים) במקרה של תאונה מאחור.