ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק והבטיחות האחרון שערך לדגמים הבאים: סקודה סופרב החדשה, סקודה קודיאק החדש, פולקסווגן פאסאט החדשה, סוזוקי סוויפט החדשה, דאצ'יה דאסטר החדש ומרצדס E קלאס החדשה. למעט הדאסטר והסוויפט שזכו בשלושה כוכבים בלבד, כאשר הסוויפט הציגה ביצועים גרועים במיוחד, שאר הדגמים זכו לציון מלא של חמישה כוכבים והציגו רמה גבוהה מאוד של בטיחות.
סקודה סופרב החדשה והפאסאט המקבילה לה זכו לציונים גבוהים והציגו רמה גבוהה של הגנה על הנוסעים במבחני הריסוק עם ציון של 93% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-87% בהגנה על ילדים במושב האחורי. למעט ציון נמוך על מערכת בקרת ערנות נהג, מערכות הבטיחות המתקדמות בדגם תפקדו היטב בכל התרחישים השונים בהן המערכות נבחנות.
סקודה קודיאק החדש זכה גם הוא לציונים גבוהים והציג הגנה טובה על הנוסעים אך קצת פחות מזו של הסופרב עם ציונים של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-83% בהגנה על ילדים במושב האחורי. למרות הציון הנמוך במעט מזה של הסופרב לא נרשמו לדגם הערות מיוחדות כך שההגנה על שלום הנוסעים במקרה של תאונה עדיין מעולה. מערכות הבטיחות המתקדמות כבר תפקדו באופן זהה.
מרצדס E קלאס החדשה היא הכוכבת של הסבב האחרון עם ציונים גבוהים מאוד של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-90% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות. מערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו היטב בכל התרחישים השונים וגם כאן הדגם זכה לציון נמוך למערכת בקרת ערנות נהג שכן מצלמה המנטרת את הנהג מוצעת כאן כאופציה בלבד ולא כסטנדרט בכל הדגמים.
דאצ'יה דאסטר החדש אמנם מבוסס הפעם על פלטפורמת מודרנית יחסית ׁ(CMF-B) ולראשונה הוא גם מצויד כסטנדרט במערכות בטיחות מתקדמות (כמתחייב כיום באיחוד האירופי) אך הדגם עדיין הציג רמה בינונית בלבד של בטיחות עם ציון של 70% בהגנה על נוסעים בוגרים עם הערה על הגנה חלשה על חזה הנהג במקרה של תאונה חזיתית וציון של, לעומת זאת ההגנה על ילדים במושב האחורי הייתה טובה עם ציון של 84%. ההגנה על הולכי רגל הייתה נמוכה עם 60% בלבד (על זה הדגם איבד כוכב) ומערכות הבטיחות המתקדמות כשלו בחלק מהתרחישים כך שגם במקרה זה, נדמה כי דאצ'יה עושה רק את המינימום ההכרחי כפי שהתקנות מחייבות אותה ולא מנסה לייצר רכבים שבאמת מגינים על הנוסעים במקרה של תאונה או מציידת את הרכב במערכות מתקדמות איכותיות שימנעו תאונה.
סוזוקי סוויפט החדשה הציגה ביצועי ביטיחות נמוכים עוד יותר מאלו של הדאסטר עם ציון של 67% בלבד בהגנה על נוסעים בוגרים וציון נמוך מאוד של 65% בהגנה על ילדים במושב האחורי במבחני הריסוק. ההגנה על ילדים נמוכה מאוד עם סכנה חמורה לפגיעות ראש ולחזה משהו שלא פגשנו שנים במבחני הריסוק לרכב חדש של ארגון Euro NCAP. זה רכב שהיה עדיף לו סוזוקי לא הייתה מוציאה לשוק כלל. גם מערכות הבטיחות בהן הסוויפט לא הציגו ביצועים מרשימים וכן הדגם זכה לציון של 62% בלבד בתחום זה.
את המבחנים על הדאסטר והסוויפט הארגון סיכום באלו המילים: "עבור דאצ'יה וסוזוקי הדגש הוא על סבירות אבל הצרכנים לא צריכים להיות מודעים לכך שישנם רכבים מתחרים לדאסטר ולסוויפט הזמינים בשוק, שמציעים רמות בטיחות גבוהות בהרבה. זה משהו שאי אפשר לשים עליו מחיר."