אודי Q6 e-tron מבחן ריסוק
אודי Q6 e-tron - מצטיין השנה.
אודי Q6 e-tron מבחן ריסוק
אודי Q6 e-tron - מצטיין השנה.

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק והבטיחות שערך לדגמים הבאים: חמישה כוכבים לאקספנג G6, אודי Q6 e-tron, פורד אקספלורר EV, סובארו קרוסטרק ואימפרזה. ארבעה כוכבים לרנו קפצ'ור ורנו סימביוז ורק שלושה כוכבים לג'יפ אוונג'ר. 

 

פרסומת יונדאי וניו

אקספנג G6: היצרנים מסין משיגים בשנים האחרונות ציונים גבוהים במבחני הריסוק והאקספנג G6, כמו שאר דגמי אקספנג, לא שונה בתחום זה עם ציונים של 88% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות. הדגם זכה להערה על הגנה חלקה של חזה של נוסע מבוגר במושב האחורי (עניין של זוויות מושב ומיקום חגורת הבטיחות) אך ההגנה על ילדים באותו מיקום הייתה מצוינת. מערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו היטב בכל התרחישים השונים.

 

אודי Q6 e-tron: הקרוסאובר החשמלי החדש של אודי, שהוא גם הדגם הראשון של אודי המבוסס על פלטפורמת PPE המשותפת עם פורשה, הציג רמה גבוהה עוד יותר של בטיחות ומעולה בפני עצמה עם ציונים של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים וציון יוצא דופן של 92% והגבוה ביותר השנה בהגנה על ילדים במושבי בטיחות. כן נרשמה לדגם הערה על חוסר זיהוי של מערכת הבלימה האוטונומית בנסיעה לאחור במקרה של הולך רגל. 

 

פורד אקספלורר EV: הקרוסאובר האירופאי החשמלי החדש של פורד הוא בבסיסו פולקסווגן ID4 ולכן אנחנו לא מופתעים שהדגם זכה לציונים טובים עם הגנה של 89% על נוסעים בוגרים ו-86% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות. בחלק מהתרחישים מערכות הבטיחות המתקדמות הגיבו באופן גבולי ולכן הדגם זכה רק לציון של 72%. 

 

סובארו קרוסטרק 2024 מבחן ריסוק
חמישה כוכבים לסובארו קרוסטרק.

סובארו קרוסטרק: הקרוסטרק החדש של סובארו השיג ציון של 83% בהגנה על נוסעים בוגרים בשל העדר כרית אוויר מרכזית והגנה בינונית על חזה נגד ונוסע אחורי. ההגנה על ילדים במושבי בטיחות הייתה לא פחות ממעולה והדגם זכה בתחום זה לציון של 90%. מערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו היטב במרבית התרחישים אך בחלק קטן מהם התגובה לא הייתה מספקת ולכן הדגם זכה לציון של 72% בלבד. הציונים לאימפרזה, לא תופתעו לגלות, זהים. 

 

רנו קפצ'ור 2024 המחודש השיג ציונים של 76% בהגנה על נוסעים בוגרים וציון של 80% בהגנה על ילדים. הדגם הציג הציג הגנה חלשה על חזה הנהג בהתנגשות חזיתית וההגנה על שאר אזורי הגוף של הנוסעים לא הייתה מושלמת. מערכות הבטיחות תפקדו היטב במרבית התרחישים, בחלקם הקטן קצת פחות ובשל העדר של מספר מערכות כסטנדרט (כמו מערכת יציאה בטוחה) הדגם איבד ניקוד בסעיף זה עם ציון של 69% בלבד. רנו סימביוז, שהוא פשוט קפצ'ור XL, זכה כמובן לציונים דומים. 

 

רנו קפצ'ור מספק לנו הבנה טובה יותר לעד כמה התנאים להשגת ציון של חמישה כוכבים השתנו והוחמרו לאורך השנים, כאשר הדגם נבחן לראשונה בשנת 2019 הוא השיג ציון כולל של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-83% בהגנה על ילדים. 

 

ג'יפ אוונג'ר, המבוסס על מכלולים מוכרים של פיג'ו (2008 לדוגמה) זכה לציון של 3 כוכבים בלבד. ההגנה על נוסעים בוגרים הייתה דווקא טוב ואף טובה יותר מזו של הקפצ'ור, אך ההגנה על ילדים לא מוצלחת עם ציון חלש בהגנה על חזה של ילד בן 10 במושב מאחורי הנהג. בשל ציון של 59% בהגנה על הולכי רגל (בעת תאונה) הדגם כבר איבד כוכב אחד ובכל הקשור לתפקוד מערכות הבטיחות, אלו תפקדו היטב רק בחלק קטן מהתרחישים והעדר של חלק ממערכות הבטיחות המתקדמות מהמפרט (גם לא כאופציה) הדגם סיים עם ציון נמוך של 53%. 

מבחני ריסוק NCAP ספטמבר 2024
מבחני ריסוק NCAP 2024.
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.