ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הבטיחות והריסוק שערך לדגמים הבאים: ג'אקו 7 פלאג-אין, ג'ילי EX5, אודי A6 החדשה, BYD סי-ליאון 7, פולסטאר 3, הונגצ'י E-HS9 וקופרה טראמר. את כל הדגמים האלו נפגוש בישראל, את חלקם עוד השנה, למעט כמובן הונגצ'י E-HS9 המשווק בישראל עוד משנת 2022.
כל הדגמים במבחן זכו לציון מלא של 5 כוכבים כאשר פולסטאר 3 זכה לציון הגבוה ביותר בתשע השנים האחרונות בכל הקשור להגנה על ילדים (93%). גם BYD סי-ליאון זכה לציון זהה אך בארגון העניקו לפולסטאר את הקדימות בזכות העבודה שבפולסטאר לא מאפשרים להושיב ילדים במושבי בטיחות במושב הנוסע הקדמי שנחשב לבטוח פחות עבור הסעת ילדים.

את ג'ילי EX5 נפגוש בישראל עוד השנה ומדובר באחד הדגמים החשמליים החשובים עבור השוק המקומי שלנו כדגם המתחרה ישירות באטו 3 של BYD. ג'ילי EX5 זכה לציון של 86% בהגנה על נוסעים בוגדים, 87% בהגנה על ילדים ו-83% בתפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות. לדגם נרשמה הערה על עומס גבוה על חזה נוסע בוגר במושב האחורי - עניין של מיקום מושב/חגורה. הארגון ציין כי הדגם נדרש לשיפור הריתוכים בחיבור קורת A הקדמית שחלקן נשברו במהלך המבחן.
ג'אקו 7 פלאג-אין שהושק לפני מספר חודשים בישראל זכה גם הוא לציון של 5 כוכבים ציונים של 81% בהגנה על נוסעים בוגרים, 80% בהגנה על ילדים ו-80% בתפקוד מערכות הבטיחות. זה המקום להזכיר שכל התוצאות של מבחני הריסוק עוברות מראש ליצרנים כדי שאלו ישפרו את הנדרש, בג'אקו 7 לדוגמה כרית הוילון לא נפתחה כראוי (נתפסה בחיפוי המכסה על הכרית) ואת זה לדוגמה היצרן כבר עדכן בפס הייצור באמצעות החלפת הקליפסים.
אודי A6 החדשה, שהוצגה בתחילה בגרסת סטיישן ובקרוב תוצג גם בגרסת הסדאן, זכתה לציונים של 87% בהגנה על בוגרים, 88% בהגנה על ילדים -77% על תפקוד מערכות הבטיחות.כמו כל הדגמים הנבחנים, הדגם נבחן עם מפרט הבטיחות הבסיסי ביותר שהיצרן מציע, כך שמערכת כגון בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור נעדרה מהמבחן ולכן הדגם איבד ניקוד בסעיף מערכות הבטיחות.

BYD SEALION 7 הציג רמה גבוהה של בטיחות עם ציונים של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים, 93% בהגנה על ילדים ו-79% בתפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות. לדגם נרשמה הערה על עומס גבוה על חזה נוסע בוגר במושב האחורי.
קופרה טרמאר, הקרוסאובר פרימיום החדש של קופרה שיחליף בחברה את האטקה, הציג כצפוי רמה טובה של בטיחות עם ציונים של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-76% בתפקוד מערכות הבטיחות. הדגם איבד ניקוד על העדר של מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
פולסטאר 3 היה מצטיין המבחן הזה עם ציונים גבוהים של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים, 93% בהגנה על ילדים ו-83% בתפקוד מערכות הבטיחות.
