ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק והבטיחות שערך לדגמים טויוטה יאריס קרוס, ליונדאי איוניק 5, ליונדאי טוסון החדש, לפורד מאך E החשמלי וליונדאי באיון - הקרוסאובר העירוני האירופאי של יונדאי. תשמחו לגלות כי כל הדגמים שנבחנו זכו לציון המרבי של 5 כוכבים. רק נזכיר לכם שבכל שנה הדרישות של המבחן גבוהות יותר כך שקחו את זה בחשבון כאשר אתם משווים דגמים משנתונים שונים.
נתחיל באיוניק 5 שכן מדובר בפעם הראשונה בה פלטפורמת E-GMP עומדת למבחן ריסוק אירופאי והתוצאה חיובית בהחלט, עם ציונים של 88% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות ו-88% באבזור הבטיחות. ההגנה על נוסעים בוגרים הייתה טובה מאוד ללא כל הערה מיוחדת וכך גם ההגנה על ילדים במושבי בטיחות. מערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו באופן מושלם במבחן ומנעו לחלוטין תאונה בכל תרחישי המבחן השונים, למעט בזיהוי הולך רגל בעת פנייה בצומת - תחום בו מרבית היצרנים לא הצליחו עדיין לייצר מערכת המתפקדת היטב. בשורה התחתונה, פלטפורמת E-GMP עליה קבוצת יונדאי תבסס על כל הדגמים החשמליים הייעודיים שלה מספקת רמה גבוהה מאוד של בטיחות.
הטוסון החדש של יונדאי זכה גם הוא לציונים גבוהים עם 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-70% באבזור הבטיחות. למרות ציון כולל דומה לזה של האיוניק 5, הטוסון הציג ביצועים פחות מוצלחים בסעיפי המבחן השונים עם הגנה בינונית על חזה הנהג בהתנגשות חזיתית ומערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו באופן פחות מוצלח בחלק מתרחישי המבחן השונים.
היאריס קרוס שהושק לאחרונה בישראל זכה בציון של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות ו-81% באבזור הבטיחות. היאריס קרוס הציג הגנה בינונית בלבד בהגנה על החזה הירכיים והשוקיים של הנהג והנוסע שלצידו בעת התנגשות חזיתית. מערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו באופן מצוין בכל תרחישי המבחן, כולל בזיהוי ומניעת התנגשות בהולך רגל בעת פנייה בצומת. תעודת כבוד למערכת TSS 2.5 המותקנת בדגם.
פורד מוסטנג מאך E החשמלי הציג גם הוא ביצועים טובים מאוד עם הגנה מצוידת על הנוסעים ותפקוד מוצלח של מערכות הבטיחות המתקדמות.