לקסוס TX שנחשף היום (ו') בבכורה עולמית הוא דגם חדש לחלוטין בלקוסס, קרוסאובר 6-7 מושבים גדול ממדים המבוסס על טויוטה גרנד היילנדר שנחשף מוקדם יותר השנה. בניגוד ללקסוס GX הקשוח שנחשף במקביל ומיועד לשוק הגלובלי, לקסוס TX מיועד לשוק האמריקאי בלבד.
כמו הגרנד היילנדר גם לקסוס TX מבוסס על פלטפורמת GA-K, שהיא הגרסה הגדולה ביותר של פלטפורמת TNGA המודולרית של טויוטה, וכצפוי לשני הדגמים מידות כמעט וזהות לחלוטין כאשר ללקסוס TX אורך של 5,160 מ"מ, רוחב של 1,990 מ"מ, גובה של 1,780 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,950 מ"מ. מידת האורך הגדולה נועדה, בין היתר, לאפשר תא מטען בנפח שימושי של 569 ליטר גם כאשר כל המושבים בשימוש.
בעוד שהגרנד היילנדר "העממי" יותר מיועד עבור 7-8 נוסעים בהתאם לקונפיגורציה, בלקסוס בחרו להעניק ליושבי השורה השלישית שני מושבים נפרדים, גדולים ומרווחים יותר, כך שדגם זה מציע מקום לשישה עד שבעה נוסעים בלבד.
לקסוס TX ישווק בשלושה דגמים: דגם TX 350 מצויד במנוע 2.4 ליטר טורבו בהספק מרבי של 275 כ"ס וניתן לקבל את הדגם עם הנעה קדמית או כפולה, דגם TX 500h הוא דגם הבירידי בהספק משולב של 366 כ"ס המבוסס על מנוע 2.4 ליטר טורבו ועם הנעה כפולה DIRECT4 AWD המבוססת על תוספת של מנוע חשמלי על הציר האחורי. דגם הקצה הוא דגם TX 550h עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין בהספק משולב של 406 כ"ס על בסיס של מנוע 3.5 ליטר V6. לדגם זה טווח נסיעה חשמלי של 53 ק"מ וגם הוא משווק כסטנדרט עם מערכת הנעה כפולה DIRECT4 AWD.
לא תתקשו לזהות מהפרופיל את המקור, אך מעבר לכך לקסוס העניקה לדגם מראה ייחודי משלו המיישם את שפת העיצוב העדכנית של החברה ואם המטרה הייתה לייצר גרנד היילנדר פרימיום, אז המשימה הוכתרה בהצלחה.
למעט מבנה דומה לקונסולה בין המושבים, תא הנוסעים שונה לחלוטין מתא הנוסעים של הגרנד היילנדר וזה לא רק עיצוב הדשבורד, שנלקח מלקסוס RX החדשה, אלא עם עיצוב הדלתות - בהן הותקנו ידיות הפתיחה החשמליות של לקסוס e-latch, המושבים, המולטימדיה "14 העדכנית של החברה, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ועוד ואת כל זה לקסוס דאגה לעטוף בחומרים איכותיים יותר.
לקסוס TX ישווק כסטנדרט עם מערכת הבטיחות Lexus Safety System+ 3.0 הכולל מערכת קדם תאונה מתקדמת עם סיוע להיגוי ולבלימה בכדי למנוע מראש כניסה למצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, מערכת חניה אוטונומית ועוד.