לקסוס LBX MORIZO RR
לקסוס LBX MORIZO RR - לקסוס LBX על לב של יאריס GR.
לקסוס LBX MORIZO RR
לקסוס LBX MORIZO RR - לקסוס LBX על לב של יאריס GR.

כבר אמרנו לכם פעם שיפנים נהנים יותר? הצרכנים של השוק היפני זוכים לנהוג בשלל גרסאות ספורטיביות וייחודיות לשוק זה אותם מייצרים מגוון היצרנים היפנים והפעם זו לקסוס המשיקה בשוק הבית היפני את לקסוס לקסוס LBX MORIZO RR, גרסת ביצועים של הקרוסאובר העירוני לקסוס LBX עם מכלולים שנלקחו ישירות מהיאריס GR. דרך אגב, לקסוס LBX MORIZO RR לא הייתה נולדת בלי האיש והאגדה אקיו טויודה, הנכד של מייסד החברה ומי שהיה עד לא מזמן יו"ר טויוטה והעביר את ניהול החברה לאחר שכן "אני איש של מכוניות והעידן החשמלי הוא עידן של תוכנה". 

 

פרסומת eurodrive
פרסומת eurodrive

לקסוס LBX מוריזו RR קיבל את מנוע ה-1.6 ליטר שלושה צילינדרים טורבו של היאריס GR החדשה, בגרסה קצת משודרגת, וכאן הוא מייצר הספק מרבי 304 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ המתקבל בין 3,250-4,600 סל"ד (280 כ"ס ו-39.7 קג"מ ביאריס GR). תחנת הכוח הזו מאפשרת לדגם להשיג נתון 0-100 קמ"ש של 5.2 שניות. 

 

2024 לקסוס LBX MORIZO RR
לקסוס LBX MORIZO RR.

כמו ביאריס GR, גם בגרסה של לקסוס הרוכשים יכולים לבחור בין תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית, זו לא תיבה אוטומטית רגילה אלא תיבה שפותחה לשימוש במרוצים ע"י חטיבת המרוצים (GAZOO Racing) של טויוטה, זו שאחראית גם על דגמים כגון הסופרב וה- GR86. תיבת ההילוכים מעבירה את הכוח לכל הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה ייחודית ודיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן מלפנים ומאחור. תיבת ה-8 הילוכים האוטומטית כוללת מצב מסלול הנעזר במערכת GPS שמכירה את המסלול ומכינה מראש את התיבה להורדת הילוכים לפני פנייה ולשמירה על ההילוך הנבחר בזמן הפנייה. 

 

לקסוס LBX MORIZO RR תא הנוסעים
לקסוס LBX MORIZO RR.

כל אלו לבדם הם שינויים נרחבים מאוד שבוצעו בלקסוס LBX הקטן, שלהזכירכם משווק עם יחידות הנעה היברידיות בלבד, אך כאן לא עצרו בלקסוס וביצעו מגוון שדרוגים נוספים כולל מגוון רחב חיזוקים לשלדה עם תוספת של 469 נקודות ריתוך ו-12.8 מטר של דבק מתכות, גיאומטריית מתלים שונה, בולמים וקפיצים חדשים עם הנמכת מרכב, מערכת בלימה חדשה המתאימה לעומס של נהיגת מסלול, מערכת היגוי חדשה ועוד ועוד. במשולשים של מתלה מקפרסון הקדמי משולב בתהליך ייצור ייחודי חומר פלסטי המאפשר הפחתה של השפעת הרעידות מכיוון האספלט על ההיגוי ונוחות הנסיעה. 

 

לקסוס LBX MORIZO RR
לקסוס LBX MORIZO RR.

בצד הויזואלי נמצא עיצובים חדשים לפגושים מלפנים ומאחור, שנועדו גם לטובת שיפור זרימת האוויר סביב הרכב וקירור הבלמים הקדמיים, חישוקי "19 בעיצוב ייחודי עם צמיגים במידות של 235/45. בחלל תא הנוסעים נמצא מושבי ספורט תומכים, דוושות מתכת ותצוגה ייעודית לדגם ביצועים בלוח המחוונים הדיגיטלי ובמערכת המולטימדיה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.