2023 טויוטה גרנד היילנדר
טויוטה גרנד היילנדר.
2023 טויוטה גרנד היילנדר
טויוטה גרנד היילנדר.

עבור לקוחות שההיילנדר הרגיל לא מספיק גדול ומרווח, במיוחד בשורה השלישית, טויוטה מציעה כעת את הגרנד היילנדר 7-8 מושבים החדש. טויוטה גרנד היילנדר הוא לא סתם גרסה ארוכה יותר להיילנדר, אלא פשוט דגם שונה לחלוטין שרק רוכב על השם המוכר. 

 

טויוטה לא מציינת את מידותיו החיצוניות של הדגם כך שאנחנו לא יכולים לומר עד כמה הגנד גדול יותר מההילנדר הרגיל, להזכירכם רכב באורך של 4.97 מטר ובסיס גלגלים של 2.85 מטר, אך בטויוטה מציינים כי הדגשים בדגם היו על שורה שלישית מרווחת המתאימה לנוסעים בוגרים בגודל מלא ועל תא מטען גדול המסוגל להכיל 7 מזוודות עלייה למטוס (carry-on) גם כאשר כל שורות המושבים בשימוש ואם תקפלו את שתי שורות המושבים תקבלו נפח תא מטען עצום של 2775 ליטר, 396 ליטר יותר מההילנדר הרגיל (נפח בתקן האמריקאי). עדכון: לדגם אורך של 5,116 מ"מ, רוחב של 1,989 מ"מ, גובה של 1,781 מ"מ ובסיס גלגלגים של 2,946 מ"מ, בהחלט גדול יותר משמעותית מה- היילנדר הרגיל. 

 

2023 טויוטה גנרד היילנדר
טויוטה גנרד היילנדר.

טויוטה מציגה את הדגם בתצורת 2+2+3, כלומר עם שני מושבים קפטן בשורה השנייה, אך היא תאפשר לרוכשים לבחור גם בתצורת 8 מושבים עם ספסל מלא בשורה השנייה המחולק ונע על מסילה - כמו בהיילנדר הרגיל. נדמה כי הגרנד היילנדר הוא פשוט סוג של תשובה עבור לקוחות שרוצים את המרווח והנוחות של מיניוואן בסגנון הסיינה של טויוטה, אך מעדיפים את העיצוב, וגם את יכולות השטח המסוימות, שיש לרכב SUV. 

 

טויוטה גנרד היילנדר
מקום מרווח לנוסעים בוגרים בשורה השלישית.

העיצוב החיצוני של הגרנד היילנדר שונה לחלוטין מזה של ההילנדר הרגיל וכן, הוא בהחלט נראה כמו ראב4 XXL. אמנם אין כאן קיפול חשמלי למושבים האחוריים, אך מעבר לכך נמצא בתא הנוסעים המודרני את כל מה אפשר לצפות לו מרכב אמריקאי שכזה, 13 מחזיקי כוסות, 7 שקעי USB טייפ C, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, שקעי 120V, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מראה מרכזית דיגיטלית, מפתח דיגיטלי, דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטי, חימום לשתי שורות המושבים הקדמיות, חימום ואוורור למושבים הקדמיים - החשמליים כמובן, תצוגה עילית, מצלמת 360 מעלות וחיישני חניה היקפיים ועוד ועוד. 

 

טויוטה גנרד היילנדר
טויוטה גנרד היילנדר.

מערכת המולטימדיה כאן, "7 או "12.3, היא מהדור האחרון של טויוטה הכוללת עדכוני OTA, חיבור לענן של טויוטה לטובת שירותי רשת שונים, תפעול קולי, חיפוש ברשת באמצעות גוגל, eSIM, חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, אפליקציה לשליטה מרחוק (בתשלום כחלק משירותי הרשת) ועוד. 

 

טויוטה גרנד היילנדר ישווק עם מבחר של שלוש יחידות הנעה, 2.4 ליטר טורבו, 2.5 ליטר היברידי ו-2.4 ליטר טורבו היברידי - Hybrid Max. טויוטה לא מציינת את ההספק של שתי היחידות הראשונות אך אלו יחידות הנעה המוכרות לנו מדגמים אחרים של טויוטה כך שתצפו ל-269 כ"ס ו-248 כ"ס, בהתאמה. 

 

טויוטה גנרד היילנדר
טויוטה גנרד היילנדר.

מערכת Hybrid Max משלבת מנוע 2.4 ליטר טורבו עם שני מנועים חשמליים, אחד מקורר מים על הציר האחורי להנעה כפולה, ולמערכת הזו הספק כולל של 367 כ"ס ומומנט מרבי של 55.2 קג"מ. יחידת ההנעה הזו משודכת לתיבת 6 הילוכים אוטומטית עם סט של מצמדים רטובים במקום ממיר מומנט. עם יחידת ההנעה הזו לגרנד היילנדר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.5 שניות וכושר גרירה מרבי של 2,270 ק"מ. 

 

טויוטה גרנד היילנדר
ראב4 XXL.

כמובן שנמצא גם את הדור העדכני ביותר של מערכת הבטיחות של טויוטה TSS 3.0 עם יכולות משודרגות כמו זיהוי עצמים שונים שהם לא רק רכבים, כמו קונוסים לסימון נתיב, שמירת מרכז נתיב המתחשבת גם במרחק מהרכב בנתיבים המקבילים, הבאת הרכב לכדי עצירה מלאה כאשר הנהג לא מגיב ועוד. 

2023 טויוטה גרנד היילנדר

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.