הקרוסאובר המוצג לפניכם, אודי Q4 e-tron ספורטבק החשמלי, אמנם עדיין מוגדר כקונספט אך לאור העבודה שתוכלו לפגוש אותו באולמות התצוגה בעוד פחות משנה (בישראל ב-2022), אל תצפו לשינויים רבים לעומת מה שאתם רואים כעת. אודי Q4 e-tron ספורטבק הוא ההצעה של אודי לקרוסאובר חשמלי במחיר נגיש יחסית, יחסית לאודי e-tron כמובן ולא לדוגמה פולקסווגן ID4 שיוצג בהמשך השנה.
הקונספט אודי Q4 e-tron ספורטבק מבוסס על דגם הקונספט Q4 e-tron שאודי הציגה אשתקד, תא הנוסעים נותר קונספטואלי וללא שינוי מהקונספט הקודם אך העיצוב החיצוני, בהתאם לסיומת ספורטבק בשם הדגם, לבש צורה של קרוסאובר קופה. את שתי גרסאות הדגם נפגוש בדגי ייצור כבר בשנה הבאה, כחלק משבעה דגמים חשמליים שאודי תשווק עד סוף שנת 2021 ועד 20 דגמים עד סוף שנת 2025.
אודי Q4 e-tron הוא הדגם הראשון של אודי להתבסס על פלטפורמת MEB שהיא הפלטפורמה הייעודית של קבוצת פולקסווגן לרכב חשמלי, אודי e-tron הגדול יותר מתבסס על פלטפורמה שונה המשרתת גם את פורשה. לדגם אורך של 4.60 מטר, רוחב של 1.90 מטר, גובה של 1.60 מטר ובסיס גלגלים של 2.77 מטר, אלו מידות של בין אודי Q3 לאודי Q5.
מערכת ההנעה החשמלית נותרה זהה למה שאודי הציגה אשתקד, שילוב של שני מנועים חשמליים, אחורי אחורי בהספק של 204 כ״ס ו-31.6 קג״מ וקדמי בהספק של 102 כ״ס ו-15.3 קג״מ, היוצרים יחדיו יחידת הנעה בהספק כולל של 306 כ"ס. לפי אודי זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.3 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש.
סוללות ליתיום-יון במשל של 510 ק"מ ובקיבולת של 82kWh מותקנת ברצפת הדגם ומאפשר לפי אודי טווח נסיעה חשמלי של 450 ק"מ בתקן WLTP. הקונספט מוצג עם הנעה כפולה אך אודי כבר רומזת שיהיו גם דגמי בסיס עם הנעה אחורית בלבד ואלו יוכלו להשיג כבר טווח נסיעה של 500 ק"מ. טעינה של הסוללה באמצעות עמדת טעינה מהירה בהספק של עד 125kW תאפשר טעינה של 0-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של חצי שעה.