2017 מאזדה CX-5 החדש
מאזדה CX-5 החדש - ליטוש של הדגם הנוכחי.
2017 מאזדה CX-5 החדש
מאזדה CX-5 החדש - ליטוש של הדגם הנוכחי.

מאזדה CX-5 החדש מציע תפריט הנעה דומה לדגם היוצא, אך הוא מלוטש ויוקרתי יותר וכולל מערכות בטיחות מתקדמות ומשודרגות משמעותית מהדגם הנוכחי.

 

לאחר שהוצג בבכורה עולמית בחודש נובמבר האחרון, מאזדה החלה באירופה בשיווקו של ה- CX-5 החדש, הדור השני ללקרוסאובר הקומפקטי של החברה המתחרה בקיה ספורטאז', יונדאי טוסון ועוד. לישראל הדגם צפוי להגיע במהלך המחצית השנייה של 2017 (לקראת יולי).

 

מאזדה CX-5 החדש הוא עוד צעד של היצרן היפני הקטן (יחסית) בדרך להפוך את דגמי המותג לסוג של "פרימיום עממי", בדומה לדגמי פולקסווגן אם תרצו, כלומר לא להתחרות על השקל אלא להציע ערך מוסף של עיצוב, איכות, אבזור וכו'. 

 

CX-5 החדש מבוסס על פלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא (קשיחה יותר ב-16%) ומידות הדגם נותרו ללא שינוי: 4,550 מ"מ אורך, 1,840 מ"מ רוחב, 1,675 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ. מרווח הגחון עומד על 192-200 מ"מ, , בהתאם לחישוקים המותקנים בדגם: “17 או "19, הפחתה של כ-10 מ"מ לעומת הדגם הנוכחי. העיצוב המעודכן של הדגם, יחד עם גריל אקטיבי הנפתח/נסגר בהתאם לדרישות הקירור של המנוע, אפשרו למאזדה להפחית את מקדם הגרר ב-6%.

 

כמו בדגם היוצא, CX-5 החדש נשען על מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור. מאזדה מציינת כי התקינה בדגם בולמים משודרגים וזרוע המתלה הקדמי עושה שימוש בתותב במילוי נוזל. בנוסף לכך, בלם היד החשמלי כולל כעת Auto-hold ובכל הדגמים מותקנת מערכת GVC לניהול המומנט לטובת העברת משקל קדימה בכניסה לסיבוב. 

 

העיצוב החיצוני המלוטש מתחבר לתא הנוסעים החדש המציג קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לאיכות חומרים וזאת באמצעות שימוש נרחב בפלסטיקה רכה למגע וברמות האבזור הגבוהות נוכל למצוא שימוש בציפוי עור בדלתות, לרוחב הדשבורד ועוד, יחד עם גימור דמוי עץ מתכתי למראה יוקרתי. בנוסף לכך, במאזדה מבטיחים מושבים נוחים יותר ובידוד רעשים משופר. על כל זה, מאזדה הלבישה את מערכי השליטה המוכרים משאר דגמי מאזדה העדכניים, כגון גלגל ההגה חדש, לוח המחוונים המחודש, מולטימדיה MZD עם מסך "7 מרכזי עדכני (דוחה שקיפות ואיכות תמונה גבוהה יותר). בצד הפרקטיקה, מאזדה הגדילה את כל תאי האחסון בדגם ובמשענת המרכזית של המושב האחורי היא הוסיפה שקע USB כפול לטעינה – לא שימושי בתפוסה מלאה.

 

2017 מאזדה CX-5 החדש - תא הנוסעים
תא הנוסעים בעיצוב מוקפד וחומרים משודרגים.

2017 מאזדה CX-5 החדש – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

בתחום ההנעה, אין כל שינוי מהדגם היוצא בהיצע המנועים או תיבות ההילוכים. השוק הישראלי שלנו צפוי להמשיך לקבל את מנוע ה-2.5 ליטר 192 כ"ס המוכר מהדגם הנוכחי, אך בשוק האירופאי הדגם מצויד רק במנוע ה-2.0 ליטר בנזין המוכר של הדגם וכמובן, גם במנוע דיזל 2.2 ליטר SKY-D בהספקים של 150 או 175 כ"ס. את כל המנועים ניתן לקבל בשידוך לתיבת שישה הילוכים, ידנית או אוטו', ולהנעה קדמית או כפולה, כפולה בלבד בדגם הדיזל הבכיר.

 

מנועי הבנזין:

מנוע SKYACTIV-G 2.0
הנעה קדמית כפולה
תיבת הילוכים 6M 6AT 6M 6AT
נפח (סמ"ק) 1,998
הספק (כ"ס/סל"ד) 165/6000 160/6000
מומנט (קג"מ/סל"ד) 21.4/4000 21.2/4000
0-100 קמ"ש (שניות) 10.4 9.9 10.9 10.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 201 192 198 188
צריכת דלק משולבת (ל'/100ק"מ) 6.4 6.5 6.8 6.6
צמיגים 225/65 R17 225/55 R19

 

מנועי הדיזל:

מנוע SKYACTIV-D 2.2 (150) SKYACTIV-D 2.2 (175)
הנעה קדמית כפולה כפולה
תיבת הילוכים 6M 6AT 6M 6AT 6M 6AT
נפח (סמ"ק) 1,998 1,998
הספק (כ"ס/סל"ד) 150/4500 175/4500
מומנט (קג"מ/סל"ד) 38.7/1,800-2,600 42.8/2000
0-100 קמ"ש (שניות) 9.4 10.1 9.6 10.3 9.0 9.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 204 200 199 196 208 206
צריכת דלק משולבת (ל'/100ק"מ) 5.0 5.6 5.4 5.8 5.4 5.8
צמיגים 225/65 R17 225/55 R19

 

לטובת שיפור צריכת הדלק בתנאי אמת, הדגמים מצוידים במערכת i-ELOOP, טעינת המצבר באמצעות בלימה או האטה, ובמערכת i-SPOT, מערכת עצור/סע לדימום המנוע בזמן עמידה המבוססת סופר-קבל. לצד מוט תיבת ההילוכים, הנהג ימצא כעת כפתור "ספורט" המשנה את אופי פעולת המנוע ותיבת ההילוכים לחד ומהיר יותר.

 

בטיחות:

מאזדה שדרגה את מערכת הבטיחות המתקדמת שלה i-ACTIVSENSE לדור העדכני ביותר. בקרת השיוט האדפטיבית פועלת כעת (וניתנת לאקטיבציה) בכל מהירות עד 200 קמ"ש, כלומר עד עצירה מלאה והמשך נסיעה כך שתוכלו לדוגמה לעבור פקק תנועה שלם מבלי לגעת בדוושות. מערכת הבלימה האוטונומית SCBS מבוססת מצלמה כעת בנוסף לרדאר (עם זיהוי הולכי רגל) ומבצעת בלימת חירום בטווח של 4-80 קמ"ש - מערכת זו כוללת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור (2-8 קמ"ש). בתמיכה של הרדאר, המערכת (SBS) תבצע בלימה אוטומטית, אך לא בלימת חירום, בטווח מהירויות של 15-160 קמ"ש זאת לעומת 15-145 קמ"ש במערכת הקודמת.

 

2017 מאזדה CX-5 החדש - תא הנוסעים
רמת בטיחות גבוהה יותר.

בנוסף לכך נוכל למצוא התראה על סטייה מנתיב עם תיקוני היגוי, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, התראה על עייפות הנהג ובדגמים היקרים יותר, גם תאורה ראשית אדפטיבית עם 12 נורות LED ליחידה. עד למהירות של 40 קמ"ש, יחידות התאורה מאירות גם את צידי הרכב (עד לקו מראות הצד) ובמהירויות של מעל ל-95 קמ"ש המערכת דואגת לעוצמת תאורה מרבית מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך. מערכת התצוגה העילית כוללת כעת תצוגה צבעונית באיכות גבוהה יותר.

 

הבטיחות הפסיבית בדגם כוללת שש כריות אוויר, קדם מותחן גם לחגורות הבטיחות מאחור (הקיצוניות) וכן פלטפורמה משודרגת עם שימוש בפלדה מתקדמת יותר.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.