הדורות הקודמים של טויוטה אייגו (2005-2021) היו חלק משלישיית דגמים זהה שכללה את פיג'ו 107/108 וסיטרואן C1. פיג'ו וסיטרואן החליטו שלא להמשיך ולייצר את הדגמים האלו ולכן טויוטה החליטה להמשיך לייצר לבדה את הרכב העירוני האירופאי שלה ואשתקד היא הציגה את הדגם שיחליף את הדור השני של האייגו - טויוטה אייגו X. לאחרונה טויוטה החלה בשיווק האייגו X ובעוד זמן לא רב, נפגוש בדגם כאן בישראל.
למרות השם הדומה, מדובר ברכב שונה מהותית מהאייגו היוצאת וזה מתחיל במעבר לתצורה מוגבהת שיחד עם העיצוב החדש וחישוקי "17-"18 מוגזמים לרכב בגודל כזה יוצרים קרוסאובר עירוני קטן וחביב למראה, וזה ממשיך לפלטפורמה חדשה לחלוטין ( GA-B) שהיא גרסה מקוצרת לפלטפורמה המשרתת את היאריס. מה שלא השתנה מהדגם היוצא זו העבודה שבמושב האחורי עדיין נמצא חלונות שלא ניתנים לפתיחה מלאה.
לאייגו X אורך של 3,700 מ"מ, רוחב של 1,740 מ"מ, גובה של 1,540 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,430 מ"מ, כך שמדובר בגידול משמעותי מאוד לעומת האייגו היוצאת עם תוספת של 235 מ"מ לאורך, 125 מ"מ לרוחב, 80 מ"מ לגובה, 90 מ"מ לבסיס הגלגלים ומושב הנהג ממוקם 55 מ"מ גבוה יותר. אלו מידות גדולות יותר מהמידות של מהפיקנטו או ה- i10 ומקבילות לאלו של סוזוקי איגניס. נפח תא המטען הדגם עומד על 231 ליטר, תוספת של 63 ליטר לעומת הדגם היוצא.
בתחום ההנעה, האייגו ממשיכה עם מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים של הדגם היוצא (בגרסה משופרת) המייצר כעת הספק מרבי של 72 כ"ס ומומנט מרבי של 9.5 קג"מ המתקבל ב-4,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או לתיבת הילוכים רציפה S-CVT המבטיחה פעולה חלקה ומהירה יותר כך שמדובר בשדרוג משמעותי לעומת תיבת ה-5 הילוכים הרובוטית של הדגם היוצא.
עם תיבת הילוכים ידנית לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 14.9 שניות (אוטו': 14.8 ש'), מהירות מרבית של 158 קמ"ש (אוטו': 151 קמ"ש) וצריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ לליטר (אוטו': 20.4 ק"מ לליטר).
בתא הנוסעים של האייגו X עדיין נוכל למצוא פה ושם חלקי פח חשופים, כמו בדגם היוצא, אך אין ספק כי ויזואלית וטכנולוגית לפחות מדובר בשדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא. שדרוג משמעותי נוסף נמצא גם בתחום האבזור עם רשימה הכוללת, כסטנדרט או כאופציה, מולטימדיה "9 עם אנדרואיד אוטו, אפל קארפליי ועדכוני OTA, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, בקרת אקלים, חיישן תאורה, שליטה מלאה מגלגל ההגה, תאורת LED מלאה (למעט פנסי הערפל), חימום למושבים, מצלמת רוורס, שקעי USB, מערכת שמע מבית JBL ועוד.
רמות הגימור הגבוהות יותר של הדגם מגיעות עם צבע דו גווני וחישוקי סגסוגת ורמת הגימור הבכירה מציעה בנוסף אלמנטים עיצוביים ייחודיים וגג אריג נפתח בסגנון פיאט 500 קבריולט.
יחד עם הפלטפורמה החדשה שתספק הגנה משופרת על הנוסעים בזמן תאונה, נוכל למצוא בדגם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום ועוד.