לאחר שחשפה בחודש ספטמבר האחרון את שלישיית הדגמים הקומפקטיים החדשים שלה, סנדרו, סנדרו סטפווי והולגאן סדאן החדשה, דאצ'יה מוכנה להתחיל בשיווק הדגמים באירופה כך שאנחנו זוכים כעת להצצה ראשונה אל המפרט הטכני המלא של הדגמים, כולל נתוני הביצועים וצריכת הדלק של הדגמים. בקצרה? הסנדרו החדשה היא קפיצת מדרגה ענקית לעומת הדגם היוצא כמעט בכל תחום אפשרי, מודרנית יותר למראה, בטוחה ומאובזרת יותר, מרווחת יותר לנוסעים ומטען ועוד.
ביצועים וצריכת דלק:
את מנוע ה-0.9 ליטר שלושה צילינדרים טורבו הנוכחי מחליף מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים החדש של רנו-ניסאן שישווק בשלוש גרסאות: אטמוספרית עם 65 כ"ס, טורבו עם 90 כ"ס ובגרסת הנעה בגז LPG עם 100 כ"ס, הגרסה האחרונה כלל לא רלוונטיות לשוק המקומי שלנו וזו הראשונה? בספק אם נפגוש בישראל. בשלב זה דאצ'יה לא מזכירה שימוש במנועי דיזל בדגמים וכנראה שזה גם יהיה המצב בהמשך בשל הצורך לעמוד שיעדי הזיהום המחמירים של האיחוד. את השימוש במנועי דיזל דאצ'יה תשמור כנראה רק לדאסטר ולדגמים המסחריים כמו הדוקר.
בגרסת הטורבו, TCe 90, המנוע מייצר הספק מרבי של 90 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומונט מרבי המשתנה בהתאם לסוג תיבת ההילוכים, 16.3 קג"מ ב-3,750 סל"ד עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 14.5 קג"מ עם תיבת הילוכים רציפה CVT אוטומטית המחליפה את תיבת ההילוכים הרובוטית Easy-R של הדגם היוצא, זה כנראה אחד השדרוגים המשמעותיים בדגם עבור השוק המקומי שלנו שמעולם לא היה חובב גדול של תיבת הילוכים רובוטית עם מצמד יחיד. המנוע מצויד בשרשרת תזמון כך שהוא חוסך את ההוצאה של החלפת רצועת תזמון.
סנדרו: 0-100 קמ"ש בזמן של 11.7 שניות (אוטו': 13.4 ש'), מהירות מרבית של 178 קמ"ש (אוטו': 169 קמ"ש) וצריכת דלק משולבת של 19.6 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית או 17.5 ק"מ לליטר עם תיבה רציפה.
סנדרו סטפווי: 0-100 קמ"ש בזמן של 12.0 שניות (אוטו': 14.2 ש'), מהירות מרבית של 178 קמ"ש (אוטו': 163 קמ"ש) וצריכת דלק משולבת של 17.8 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית או 16.1 ק"מ לליטר עם תיבה רציפה.
לוגאן: 0-100 קמ"ש בזמן של 11.6 שניות (אוטו': 13.8 ש'), מהירות מרבית של 180 קמ"ש (אוטו': 172 קמ"ש) וצריכת דלק משולבת של 19.6 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית או 17.5 ק"מ לליטר עם תיבה רציפה.
הביצועים עם תיבת ההילוכים הרציפה טובים פחות מאלו עם התיבה הרובוטית למרות נתוני הספק/מומנט זהים, צריכת הדלק חסכונית יותר לעומת זאת ופליטת ה- CO2 נמוכה יותר.
שלושת הדגמים מבוססים כעת על פלטפורמת CMF-B המתקדמת של רנו-ניסאן, המעבר לפלטפורמה המודרנית הזו מביא איתו מספר יתרונות, הפלטפורמה החדשה קלה וקשיחה יותר משמעותית מה שמאפשר גמישות רבה יותר בכיול המתלים לצד הפחתה של הוויברציות שעוברות לתא הנוסעים והגדלה של מידות הדגמים והמרווח לנוסעים מבלי לשלם קנס בעלייה במשקל, הרחבה משמעותית של מפסק הסרנים (29-41 מ"מ) לטובת שיפור היכולות הדינמיות של הדגמים וכן שיפור משמעותי של הבטיחות הפסיבית של הדגמים, תחום בו הדגמים היוצאים לא הצטיינו, בלשון המעטה.
מידות | |||
לוגאן | סנדרו סטפווי | סנדרו | |
---|---|---|---|
אורך (מ"מ) | 4396 | 4099 | 4088 |
רוחב (מ"מ) | 1784 | 1784 | 1784 |
גובה (מ"מ) | 1501 | 1587 | 1499 |
בסיס גלגלים (מ"מ) | 2649 | 2604 | 2604 |
נפח תא מטען (ל') | 628 | 410 | 410 |
נפח תא מטען מרבי (ל') | 1666 | 1455 | 1455 |
הפלטפורמה החדשה מאפשרת, לראשונה, לצייד את הדגמים במערכות בטיחות מתקדמות, לא מדובר במגוון עשיר כפי שאפשר למצוא בקליאו החדשה אך עדיין מדובר בשדרוג משמעותי עבור הדגמים. מה שכן יש זו מערכת בלימה אוטונומית על בסיס רדאר הפועלת בטווח של 7 עד 170 קמ"ש וניטור שטח מת בצידי הרכב בין 30-140 קמ"ש. העדר מצלמה קדמית לא מאפשר לדגם להציע זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי וכן בקרת סטייה מנתיב, מה שאומר שעדיין חובה לצייד את הדגם בישראל במערכת התראה בהתקנה מקומית, כגון מובילאיי.
כל הדגמים רושמים גידול משמעותי במרווח לנוסעים, לא רק בציר הרוחב שגדל משמעותית ב-2.3 ס"מ אלא גם במרווח הברכיים בשורה השנייה עם תוספת של מעל ל-4.0 ס"מ. גם נפח תא המטען גדל משמעותית עם 410 ליטר בסנדרו/סטפווי, מדובר בתוספת נכבדה של 90 ליטר לנפח תא המטען לעומת הדגם היוצא. לסנדרו סטפווי הגבהת מרכב המגדילה את מרווח הגחון ל-174 מ"מ, תוספת של 41 מ"מ מעל הסנדרו, גם בזכות העבודה שהדגם נשענן על חישוקי "16 עם צמיגים במידה של 205/60.
אל העיצוב החיצוני המודרני, עם חתימת תאורה חדשה בפנסים מלפנים ומאחור ואופציה לתאורה ראשית LED, דאצ'יה הצמידה תא נוסעים חדש, נקי ומודרני למראה המהווה שדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא, גם בתחום בידוד הרעשים. כבר לא תמצאו כפתורים זולים המרגישים כמו שאריות ממחסן חלפים שהתוקנו כלאחר יד. תא הנוסעים החדש כולל יותר תאי אחסון שימושיים, יש גם גלגל הגה חדש, לוח מחוונים מודרני למראה עם מסך "3.5 במרכזו ועוד. מיזוג אוויר אמנם מוצע כעת כסטנדרט באירופה ולא רק כאופציה אך עדיין אפשר לרכוש את הסנדרו עם כיוון ידני למראות הצד או רק שני חלונות חשמל קדמיים.
ברמות הגימור הבסיסיות אין מערכת מולטימדיה, במקום זה יש רדיו הנשלט דרך גלגל ההגה ומעמד ייעודי למכשיר הסלולרי שלצידו שקע USB לטעינת המכשיר. דאצ'יה מספקת אפליקציה ייעודית לרכבים שהיא בעצם אריחים גדולים כקיצור לאפליקציות שימושיות לנהיגה כמו נגן להשמעת מוזיקה דרך קישוריות הבלוטות', ניווט ועוד. ברמות הגימור הגבוהות יותר כבר אפשר למצוא מערכת מולטימדיה "8 מודרנית עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ומעמד לסלולרי, בלם חניה חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני תאורה וגשם, משענת מרכזית, חימום למושבים הקדמיים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, מספר כניסות USB ועוד. לראשונה, דאצ'יה תאפשר לרוכשים להוסיף כאופציה חלון גג נפתח.