2025 דאצ'יה ביגסטר
דאצ'יה ביגסטר.
2025 דאצ'יה ביגסטר
דאצ'יה ביגסטר.

מספר שנים לאחר שהציגה את הדגם כקונספט, דאצ'יה חושפת את ה- ביגסטר (Bigster), הקרוסאובר החדש של דאצ'יה המתחרה בסגמנט C-SUV בו מתחרים דגמים כגון קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, רנו אוסטרל ועוד, אך כיאה למותג המחיר עדיין יהיה זול ונגיש יותר מזה של המתחרים הישירים. את דאצ'יה ביגסטר אנחנו צפויים לפגוש בישראל במהלך שנת 2025.

 

דאצ'יה ביגסטר הוא הקרוסאובר הגדול ביותר של דאצ'יה, גדול יותר מהדאסטר החדש שהוצג אשתקד, וכמו כל שאר דגמי דאצ'יה מהדור האחרון הוא מבוסס על פלטפורמת CMF-B. ל- ביגסטר אורך של 4.57 מטר (לדאסטר 4.34 מטר), רוחב של 1.81 מטר, גובה של 1.71 מטר, בסיס גלגלים של 2.70 מטר, מרווח גחון גדול יחסית של 22 ס"מ ונפח תא מטען ענק של 667 ליטר - אחד הגדולים ביותר בסגמנט. 

 

2025 דאצ'יה ביגסטר
דאצ'יה ביגסטר.

ויזואלית, דאצ'יה ביגסטר נראה פשוט כמו דאסטר XL ולמעט שינויים קלים בעיצוב הפגושים, וכמובן הארכת השליש האחורי, שני הדגמים די דומים למראה. זה המקרה גם בחלל תא הנוסעים שנלקח בשלמותו מהדאסטר, למעט עיצוב שונה לקונסולה בין המושבים הקדמיים שהיא רחבה וגבוהה יותר בביגסטר וכוללת חיפוי נגלל למחזיקי הכוסות. קחו בחשבון שהקונסולה המוגבהת, הכולל גם משטח טעינה, משענת מרכזית ועוד, זמינה רק ברמות הגימור הגבוהות של הדגם, בשאר רמות הגימור תזכו לאותה קונסולה נמוכה המוכרת לנו מהדאסטר. 

 

 דאצ'יה ביגסטר תא הנוסעים
דאצ'יה ביגסטר.

כמו בדאסטר מאחורי גלגל ההגה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי למחצה עם מסך "7 או דיגיטלי מלא עם מסך "10 ובכל רמות הגימור נמצא מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך "10.1 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד. הספסל האחורי כולל יציאות מיזוג מרכזיות שלא קיימות בדאסטר (בקרת אקלים מפוצלת), המשענת מחולקת ביחס של 40:20:40 כאשר את זו המרכזית ניתן לקפל ולקבל סוג של משענת מרכזית עם שני מחזיקי כוסות. את הביגסטר ניתן לקבל עם חלון גג פנורמי כפול באורך של 120 ס"מ, לראשונה בדאצ'יה, לצד דלת תא מטען חשמלית, מפתח חכם, מערכות בטיחות מתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, שקעי טייפ-C מלפנים ומאחור, מושבים קדמיים חשמליים ועוד. 

 

 דאצ'יה ביגסטר 2025
דאצ'יה ביגסטר.

דאצ'יה ביגסטר ישווק עם מבחר של יחידות הנעה, כולל יחידות הנעה היברידית חדשה בדאצ'יה והנעה בגז:


ביגסטר HYBRID 155: מנוע 1.8 ליטר 107 כ"ס ו-17.3 קג"מ בשילוב עם מנוע חשמלי 50 כ"ס, תיבת 6 הילוכים אוטומטית ייחודית להנעה היברידית (4 הילוכים לבנזין ו-2 לחשמלי) וסוללה בקיבולת של 1.4kWh. זו יחידת הנעה משופרת וחזקה יותר מזו של הדאסטר בזכות השימוש במנוע 1.8 ליטר במקום 1.6 ליטר (תוספת של 13 כ"ס) והשימוש בסוללה בקיבולת גדולה יותר ב-0.5kWh. 

 

ביגסטר TCe 140: מנוע 1.2 ליטר טורבו עם סיוע חשמלי 48V בהספק משולב של 140 כ"ס ובשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית. את יחידת ההנעה הזו ניתן לקבל גם בגרסת TCe 130 4X4 עם 10 כ"ס פחות אך עם הנעה כפולה ובשלב זה, זו גם תהיה גרסת ההנעה הכפולה היחידה של הביגסטר. 

 

לא רלוונטי לשוק המקומי שלנו אך הביגסטר ישווק עם אותה יחידת הנעה, 1.2 טורבו 48V, גם בגרסת הנעה בגז ECO-G 140. 

 

באירופה לפחות, דאצ'יה ביגסטר ישווק בארבע רמות גימור שונות, חלקן עם אבזור שאנחנו מכירים מכל רכב ממוצע אך במקרה של דאצ'יה מדובר באבזור שמוצע לראשונה במותג. 

 

רמת גימור Essential:

  • חישוקי סגסוגת "17
  • מיזוג אוויר ידני
  • לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7
  • מולטימדיה בגודל "10
  • חיישני חניה ומצלמת רוורס
  • 4 חלונות חשמליים

 

רמת גימור Expression (כוללת בנוסף):

  • בקרת אקלים מפוצלת
  • בלם חניה חשמלי
  • מגבים אוטומטיים
  • מראות מתקפלות חשמלית
  • מושב אחורי מפוצל 40/20/40

 

רמת גימור Extreme (כוללת בנוסף):

  • חישוקי סגסוגת "18
  • חלון גג פנורמי
  • מפתח חכם
  • לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10
  • מערכת ניווט Nav Live
  • מערכת שמע Arkamys 3D 6HP
  • גגון מודולרי

 

רמת הגימור Journey (כוללת בנוסף):

  • מושב נהג עם כוונון חשמלי
  • משטח טעינה אלחוטי 
  • בקרת שיוט אדפטיבית

תגיות: דאצ'יה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 12

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.