כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, תשיק במהלך המחצית השנייה של 2024 לא פחות מ-10 דגמים חדשים של יונדאי כולל דגמים המשווקים לראשונה מחוץ לשוק הקוריאני כדוגמת יונדאי קאספר, הקרוסאובר העירוני החביב של יונדאי שישווק עם הנעה חשמלית וטווח הצפוי לעמוד על כ-300 ק"מ - הדגם טרם נחשף.
רשימת הדגמים הרחבה כוללת גם את יונדאי טוסון 2024 המחודש אשר הוצג לאחרונה לאחר מתיחת פנים מקיפה, עם עדכון קל לעיצוב החיצוני אך תא נוסעים חדש לחלוטין המציג שדרוג טכנולוגי מקיף ושיפור השימושיות - תחום ההנעה לעומת זאת נותר ללא שינוי. כמו שאר הדגמים בהמשך הרשימה, יונדאי השקיעה בטוסון המחודש בצורה יוצאת דופן שאנחנו לא פוגשים בדרך כלל בדגמי מתיחת פנים כאשר מרבית השינויים הם תוצאה של משוב מהלקוחות.
גם האח הגדול של הטוסון ינחת בקרוב בישראל, מדובר כמובן ביונדאי סנטה פה 2024 החדש שהוא מהפכה של ממש עבור הדגם. העיצוב הפך לזקוף וקופסתי לטובת שיפור המרווח לנוסעים ומטען, במיוחד בשורת המושבים השלישית שתמיד הייתה נקודת החולשה של הדגם. חלל תא הנוסעים יוקרתי וטכנולוגי וגם הוא מהווה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם היוצא. בתחום ההנעה, הדגם ישווק עם מנוע 2.5 ליטר 195 כ"ס, 2.5 ליטר טורבו 281 כ"ס, 1.6 ליטר טורבו היברידי 226 כ"ס ו-1.6 ליטר טורבו היברידי פלאג-אין 265 כ"ס.
יונדאי פליסייד המחודש, שהוצג עוד בשנת 2022, יחזור לישראל לאחר היעדרות קצרה מהשוק המקומי שלנו עם עיצוב מוחצן יותר ושדרוג מקיף לחלל תא הנוסעים עם דגש על שדרוג האיכות הכוללת.
האיוניק 5 החשמלית זכתה לאחרונה למתיחת פנים וגם היא תשווק בישראל במהלך המחצית השנייה של השנה. השינוי החיצוני קל וזניח אך חלל תא הנוסעים זכה למגוון רחב של עדכונים ושודרגים לטובת שיפור השימושיות. סוללה חדשה בקיבולת של 84kWh תאפשר לדגם תוספת של כ-50 ק"מ לטווח הנסיעה (נתון לא סופי שכן הדגם עדיין לא משווק באירופה). לצד זה הדגם זכה גם לשיפור בידוד הרעשים, במיוחד מאזור הגלגלים האחוריים, כיול מחדש למתלים ועוד.
לצד הגרסאות הרגילות של האיוניק 5 נפגוש בישראל גם את גרסת הביצועים המפלצתית של הדגם - איוניק 5N. האיוניק 5N היא לא סתם גרסה חזקה יותר לדגם כפי שקורה בלא מעט רכבים חשמליים אחרים אלא קרוסאובר ספורט של ממש מהיסוד, החל מחיזוקי שלדה, שדרוג מקיף למתלים, מערכת הבלימה ומערכת היגוי, בקרת שלדה מתקדמת, מערכת קירור משופרת לסוללה עבור מקסימום ביצועים גם בעומס מלא וממושך ועד למושבים האחוזים היטב את הגוף.
לאיוניק 5N מערכת הנעה חשמלית כפולה עם הספק מרבי של 609 כ"ס ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ. לחיצה על כפתור NGB על גלגל ההגה תאפשר בוסט זמני למשך של 10 שניות המעלה את ההספק המרבי ל-650 כ"ס ומאפשר להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות.
אם נשאר בתחום הביצועים, אז גם האלנטרה N החדשה תעשה עלייה לישראל. מדובר באחות האמריקאית במרכב סדאן ליונדאי i30N המצוינת. העיצוב מוחצן ושרירי ומתחת למכסה המנוע נמצא את אותה יחידת הנעה, מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 280 כ"ס ובשידוך לתיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים ודיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית.
יונדאי סונטה 2024 החדשה. המשפחתית הגדולה של יונדאי זכתה אשתקד למתיחת פנים מקיפה במיוחד שהעניקה לדגם מראה חדש דינאמי יחד עם עיצוב חדש לחלוטין לתא הנוסעים באווירה מודרנית, נקייה וטכנולוגית יותר.
דגמים נוספים שנפגוש הם יונדאי באיון 2024 המחודש לאחר מתיחת פנים וגם את הגרסה ההיברידית של יונדאי סטאריה, הוואן הקל של יונדאי המתחרה מול פולקסווגן טרנספורטר/קארוול ועוד. מי חסר לנו ברשימה? יונדאי קונה החשמלי החדש, הסיבה לכך היא שהמחיר של הדגם פשוט גבוה מידי וקרוב מידי לזה של האיוניק 5.