2024 יונדאי טוסון החדש
יונדאי טוסון 2024 החדש.
2024 יונדאי טוסון החדש
יונדאי טוסון 2024 החדש.

יונדאי הציגה בתערוכת ניו יורק את דגמי 2024 המחודשים עבור האמריקאי, אלינו הדגם צפוי להגיע במהלך הרבעון השלישי של השנה עם עדכון קל לעיצוב החיצוני, תא נוסעים חדש לחלוטין - טכנולוגי ושימושי יותר, יחידות הנעה מעודכנות, מערכות בטיחות מתקדמות משודרגות ועוד. זה המקום להזכיר כי בשוק האמריקאי הטוסון משווק בגרסת בסיס גלגלים ארוך לעומת קצר (רגיל) בשוק האירופי והמקומי שלנו. 

 

העיצוב החיצוני לא השתנה במיוחד,  נמצא שבכה שונה לגריל הקדמי ולתוספת של פלסטיקה לחלקו התחתון של הפגוש שנועדו להעניק לדגם מראה קצת אגרסיבי/דינאמי יותר, שינוי דומה נמצא בחלקו התחתון של הפגוש האחורי שגם הוא עוצב מחדש כדי להעניק לדגם מראה דינאמי יותר. עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים משלימים את העדכון הקל לצד החיצוני של הדגם. 

 

2024 יונדאי טוסון החדש
עדכון קל לעיצוב החיצוני.

תא הנוסעים של הטוסון 2024 כבר זכה למהפכה של ממש עם עיצוב חדש לחלוטין לדשבורד, ממשקי שליטה חדשים על המערכות השונות, גלגל הגה חדש, העברת מוט ההילוכים לצד גלגל ההגה בסגנון החשמליות של יונדאי ועוד. במקום שני מסכים נפרדים בדגם היוצא נמצא כעת מסך פנורמי המכיל צמד מסכי "12.3 עם ממשק גרפי חדש, איכות תצוגה גבוהה יותר המופעלים באמצעות מערכת המולטימדיה העדכנית של יונדאי. לצד זה נמצא תצוגה עילית "12 חדשה המציגה מידע שימושי ואף תצוגת ניווט מאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (אם הדגם מאובזר בניווט מקורי). בקצה השמאלי של המסך הפנורמי נמצא כעת חיישן טביעת אצבע שמעבר לשדרוג האבטחה מאפשר גם להתניע את הרכב ללא מפתח. 

 

2024 יונדאי טוסון החדש תא הנוסעים
תא נוסעים חדש.

העברת מוט ההילוכים לצד גלגל ההגה אפשרה ליונדאי לעצב מחדש את הקונסולה בין המושבים לטובת שיפור השימושיות, כך שכעת נמצא לצד מחזיקי הכוסות את משטח הטעינה האלחוטי ושורת כפתורים לשליטה על מערכות שונות כגון מערכת ההנעה הכפולה, בורר מצבי נהיגה ועוד. זו קונסולה צפה כך שמתחת לה נמצא כעת חלל אחסון גדול ושימושי. ביונדאי הקשיבו ללקוחות ולכן נמצא כעת ממשק חדש לשליטה על בקרת האקלים עם חוגות לשליטה קלה יותר על הטמפרטורה ומעליו נמצא ממשק כפתורים לשליטה על השמע וקיצורים למערכת המולטימדיה, שינוי מבורך בהחלט. 

 

כל דגמי הטוסון מצוידים כעת במפתח חכם וכאופציה ניתן לשדרג למערכת מפתח דיגיטלי המאפשרת כניסה ונסיעה באמצעות מכשיר סלולרי או שעון חכם, המפתח תומך בטכנולוגיית UWB, בלוטוס או NFC כך שלא יקרה מקרה בו הרכב לא מזהה את המכשיר ומשאיר אתכם בחוץ. את המפתח הדיגיטלי ניתן לחלוק עם עד 5 נהגים שונים באמצעות האפליקציה לשליטה מרחוק על הרכב. שדרוגים נוספים שנמצא הם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שקעי טייפ C עם טעינה מהירה יותר (27W), חימום לגלגל ההגה והמושבים האחוריים, בידוד רעשים משופר ועוד. 

 

2024 טוסון החדש
מוט ההילוכים עבר לצד גלגל ההגה (בחלק מהדגמים).

בתחום ההנעה אין שינויים של ממש אך שתי יחידות ההנעה ההיברידיות זכו למנועים חשמליים קצת חזקים יותר. הטוסון ההיברידי משלב מנוע 1.6 טורבו עם מנוע חשמלי 65 כ"ס במקום 60 כ"ס בעבר כך שההספק המשולב עומד כעת על 235 כ"ס ובגרסת הפלאג-אין נמצא כעת מנוע חשמלי 98 כ"ס במקום 90 כ"ס וכאן ההספק המשולב עומד על 271 כ"ס במקום 265 כ"ס בדגם היוצא. לדגם הפלאג-אין סוללת 13.8kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-50 ק"מ ולדגם נוסף מצב Green Zone השומר על מצב הטעינה של הסוללה אם במערכת הניווט מופיעה נסיעה דרך אזור המוגדר "אזור ירוק" בו מותרת הנסיעה עם הנעה חשמלית בלבד. 

 

לצד יחידות הנעה אלו נמצא את מנוע ה-1.6 טורבו 150-180 כ"ס המוכר מהדגם הנוכחי, עם או בלי סיוע חשמלי 48V, מנוע 2.5 ליטר 190 כ"ס עבור השוק האמריקאי ויחידות הנעה נוספות. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית בדגמים ההיברידיים, 7 הילוכים כפולת מצמדים בדגם הטורבו ו-8 הילוכים אוטומטית בדגם 2.5 המחליף בשוק האמריקאי את דגם ה-1.6 טורבו כי האמריקאים לא אוהבים תיבת הילוכים כפולת מצמדים. את מרבית הדגמים ניתן לקבל עם מערכת הנעה כפולה - סטנדרט בדגם הפלאג-אין. 

 

2024 יונדאי טוסון החדש
טוסון החדש.

בתחום הבטיחות, לדגם נוספה מצלמת IR המנטרת את הנהג בכל הקשור להיסח דעת או חוסר שליטה על הרכב, במצב בו המערכת מזהה שהנהג לא בשליטה על הרכב, כמו מצב עילפון, היא מסוגלת להביא את הרכב לעצירה מלאה בצורה בטוחה. לצד זה נמצא גם מערכת מבוססת רדאר למניעה של שכחת ילדים או בעלי חיים ברכב, מערכת פיצוי רוחות צד ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 54

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.