יונדאי אינטיום קונספט
יונדאי אינטיום - רכב המימן הבא של יונדאי.
יונדאי אינטיום קונספט
יונדאי אינטיום - רכב המימן הבא של יונדאי.

יונדאי אינטיום (INITIUM) הוא קונספט לקרוסאובר חדשה עם הנעת מימן ולא מדובר במשהו לעתיד הרחוק שכן כבר במהלך המחצית הראשונה של 2025 יונדאי תחשוף את דגם ייצור על בסיס הקונספט. לצד ההבטחה להמשיך לפתח את טכנולוגיית המימן, הקונספט מציג בנוסף את שפת העיצוב החדשה של יונדאי שזכתה לכינוי "Art of Steel". 

 

הקונספט יונדאי אינטיום מציג למעשה את הדגם אשר יחליף ביונדאי את הנקסו (Nexo), הקרוסאובר מימן שיונדאי השיקה בשנת 2018 כרכב המימן בשיווק מסחרי הראשון של החברה. לפי יונדאי האינטיום עושה שימוש בדור הבא של מערכת תא הדלק המימני של החברה המסוגל לייצר הספק גבוה יותר כך שלדגם תהיה מערכת הנעה חשמלית בהספק של 204 כ"ס (165 כ"ס בנקסו), סוללה גדולה יותר וטווח נסיעה של כ-650 ק"מ. בנוסף לכך הדגם מצויד בטכנולוגית V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים באמצעות תא הדלק המימני.

 

יונדאי אינטיום קונספט
יונדאי אינטיום.

גם אם המחיר של הדגם יהיה נגיש יותר, הטווח ארוך יותר וכל השאר מעולה, זה עדיין לא פותר את הבעיה הראשונה של הנעת מימן וזו תשתית תדלוק במימן נוזלי שהיא עדיין לא מפותחת, בלשון המעטה. אמנם יש כיום בארה"ב ובחלק ממדינות אירופה פריסה רחבה יותר תחנות תדלוק במימן מבעבר, אך זה עדיין רחוק מכל אפשרות לשימוש המוני כך שזו עדיין טכנולוגיה שתוכל לשרת מספר מצומצם מאוד של לקוחות, בעיקר "משוגעים לדבר". 

 

יונדאי אינטיום קונספט
יונדאי אינטיום.

לצד זה, בשנים האחרונות ישנה הבנה במדינות מפתח מערביות שטכנולוגיית המימן היא הדרך של תעשיית הרכב המערבית להילחם בזו הסינית לה הממשל הסיני מספק סבסוד בסדר גודל אסטרונומי. זה גם לא שיונדאי לבדה בתחום המימן, טויוטה כמובן חזקה מאוד במשחק הזה וגם ב.מ.וו, שמתכננת להשיק רכב מימן חדש בשנה הבאה, שעדיין לא ויתרה על הטכנולוגיה הזו אותה היא חוקרת ומפתחת כבר כמה עשורים. 

 

כאמור, הקונספט מציג בנוסף את שפת העיצוב החדשה של יונדאי (Art of Steel) וכפי שאפשר לראות מדובר באבולוציה לתאורת הפיקסלים המאפיינת את דגמי יונדאי החשמליים. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 30

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.