יונדאי NEXO הוא הוא רכב המימין המסחרי השני של יונדאי, בתצורת קרוסאובר, אך בניגוד לרכב המימן הקודם של החברה, ix35 FCEV, אשר הוחכר/נמכר רק לגופים מוסדיים וחברות, ה-NEXO ישווק במקביל גם ללקוחות פרטיים, במספר מצומצם של מדינות בעולם, גרמניה וקליפורניה לדוגמה, בהן קיימת תשתית לתדלוק במימן ותמיכה בהנעה אלטרנטיבית - סבסוד ממשלתי.
מחירו של ה-NEXO בשוק הקוריאני עומד על 226 אלף שקל לרמת האבזור הבסיסית ו-237 אלף שקל לרמת האבזור הגבוהה של הדגם. לאוזן ישראלית זה אולי לא ישמע הרבה כל כך לקרוסאובר מתקדם טכנולוגית, אך כאשר מחירו המקומי של הסנטה פה החדש עומד על כמחצית מהסכום הזה, זה די צורם לאוזן קוריאנית. זו הסיבה שהדגם זכה לסבסוד משמעותי למדי , 79 אלף שקל מטעם המדינה ועוד 37-41 אלף שקל מטעם המחוז. הבעיה המקומית היא שהסבסוד ניתן רק ל-240 יחידות בעוד לדגם כבר נרשמו מעל ל-1050 הזמנות.
בניגוד ליונדאי ix35 FCEV, אשר התבסס על ה-ix35 המוכר, יונדאי NEXO תוכנן מדף חלק בכדי שיוכל לשאת ביעילות מערכת הנעה חשמלית המבוססת על תא דלק מימני. לנקסו מידות חיצוניות המציבות אותו בין הטוסון לבין הסנטה פה, עם אורך של 4,670 מ"מ, גובה של 1,630 מ"מ, רוחב של 1,860 מ"מ ובסיס גלגלים ארוך יחסית של 2,790 מ"מ, כך שמדובר ברכב די גדול ומרווח לנוסעים או מטען.
מערכת ההנעה של הנקסו היא דור שלישי למערכת תא הדלק של יונדאי והיא פיתוח מתקדם יותר למערכת הדור השני של החברה אשר שמשה את ה-ix35 FCEV. המערכת קלה יותר, קטנה יותר כך שהיא מאפשרת מרחב גדול יותר לנוסעים, יעילה יותר עם יכולת תפוקת חשמל גדולה יותר כך שהביצועים השתפרו ב-25% וטווח הנסיעה בכ-30%.
המערכת משלבת בין שלושה מיכלי מימן נוזלי דחוס, תא דלק, סוללת ליתיום-יון ומנוע חשמלי. תא הדלק, המייצר חשמל באמצעות המימן ופולט מים, אחראי על טעינת הסוללה שברכב - בקיבולת של 1.6kWh - וזו מצידה אחראית על דחיפת האלקטרונים אל המנוע החשמלי.
למכלי המימן המותקנים בתחתית המרכב קיבולת של 6.33 ק"ג/156.6 ליטר, והם מאפשרים לדגם טווח נסיעה של 609 ק"מ. לפי תקן EPA האמריקאי והמחמיר יותר, טווח הנסיעה של הדגם עומד על 580 ק"מ, טווח דומה למכונית המימן החדשה של הונדה (Clarity), יותר ממכונית המימן של טויוטה (Mirai) לה טווח נסיעה של 502 ק"מ והרבה יותר מה-426 ק"מ של ה-ix35 FCEV. אחד היתרנות המשמעותיים מול רכב חשמלי מבוסס סוללות הוא בזמן התדלוק, 5 דקות בלבד נדרשות לתדלוק מלא של מיכלי המימן שברכב בעוד שהמטען המהיר ביותר כיום לרכב חשמלי רגיל יספיק בזמן זהה לטווח נסיעה של 64 ק"מ.
מערכת ההנעה של הנקסו מצוידת במנוע חשמלי עם הספק מרבי של 163 כ"ס בין 3,000-4,600 סל"ד ומומנט מרבי הזמין בכל טווח הסל"ד ועומד על 40.3 קג"מ. עם מערכת הנעה כפולה, זה מאפשר לרשום נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.2 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 179 קמ"ש, זאת לעומת 12.5 שניות עם ה-ix35 FCEV.
יונדאי ציידה את הנקסו במערך מרשים של מערכות נהיגה סמי-אוטונומיות, חלקן עשות את הופעת הבכורה שלהן בדגם. מבין המערכות ניתן למצוא מערכת חניה אוטונומית המאפשרת לנהג להחנות או להוציא את הרכב מהחניה באמצעות שלט הרכב, במידה והנהג בחר בעצמו, צמד פנסים אחוריים יאיר על הדרך את מסלול הרכב כך שמשתמשי דרך אחרים יוכלו להיזהר מראש, מעבר לבקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מראות הצד מצוידות במצלמות המציגות את הנעשה בצידי הרכב בלוח המחוונים.
בנוסף נמצא מערכת שמירה על מרכב נתיב הנסיעה (0-150 קמ"ש) המאפשרת, ביחד עם בקרת השיוט האדפטיבית, נהיגה סמי-אוטונומית בכבישים מהירים. באופן עקרוני המערכת מסוגלת לפעול באופן אוטונומי לחלוטין, אך בהתאם לחוק המערכת מחייבת את הנהג להחזיק בגלגל ההגה. כמובן שניתן למצוא מערכות נוספות כגון בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית בעת הצורך ועוד.
למרות שכיום הנעה חשמלית לרכבים מתבססת על שימוש בסוללות ליתיום-יון (כמה מאות של תאי 18650 עד 21700 ברוב המקרים), לחברות הענק בתחום הרכב, כגון טויוטה, יונדאי, ג'נרל מוטורס, מרצדס ועוד, ברור כי העתיד נמצא דווקא בהנעה באמצעות תא דלק מימני ולא באמצעות סוללות כבדות משקל. זה לא רק היתרונות שיש לשימוש במימן - טווח נסיעה גדול, משקל קל יחסית, תדלוק מהיר וניצול אידאלי של אנרגיית השמש להפקת מימן לתחבורה - אלא ובעיקר שימור של יתרון טכנולוגי על פני יצרנים אחרים ובעיקר חדשים.