יונדאי חושפת את האיוניק 9, הקרוסאובר 6-7 מושבים החשמלי הגדול והיקר ביותר של החברה עם טווח מרבי של כ-620 ק"מ ודגם ביצועים עם 430 כ"ס. יונדאי איוניק 9, שהוצג לפני כשלוש שנים כקונספט איוניק 7, נחשף היום (ה') במסגרת תערוכת לוס אנג'לס וזה גם רומז לנו על שוק היעד העיקרי של הדגם, השוק האמריקאי שגם יהיה השוק הראשון לקבל את הדגם, זה גם המקרה עם קיה EV9 המקביל.
יונדאי איוניק 9 בקצרה:
- קרוסאובר 6-7 מושבים חשמלי
- א/ר/ג: 5.06 מ'/1.98 מ'/1.79 מ'
- בסיס גלגלים: 3.13 מ'
- סוללה: 110.3kWh
- טווח מרבי: 620 ק"מ
- הנעה אחורית: 215 כ"ס ו-35.7 קג"מ
- 0-100 קמ"ש: 9.4 שניות
- הנעה כפולה: 310 כ"ס ו-61.7 קג"מ
- 0-100 קמ"ש: 6.7 שניות
- דגם ביצועים: 430 כ"ס ו-71.3 קג"מ
- 0-100 קמ"ש: 5.2 שניות
אין כאן אמנם דלת תא מטען שכולה מזכוכית, אך מעבר לכך יונדאי איוניק 9 שומר די באדיקות על העיצוב של הקונספט לדגם, כולל חתימת תאורת הפיקסלים מלפנים ומאחור המאפיינת את הדגמים החשמליים של יונדאי. עם האיוניק 9 יונדאי מכוונת גבוה, גם בתחום המחיר, כך שהדגם יתחרה לא רק מול EV9 המקביל אלא גם מול דגמים כגון וולוו EX90 ועוד.
כמו שאר הדגמים החשמליים של יונדאי גם האיוניק 9 מבוסס על פלטפורמת E-GMP הייעודית שכאן נמתחה לקצה עם אורך של 5.06 מטר ובסיס גלגלים של 3.13 מטר, לא תופתעו לגלות שהמידות דומות למדי לאלו של קיה EV9. עם מידות הענק האלו לא תתפלאו לגלות שגם כאשר כל המושבים בשימוש עדיין נותר נפח תא מטען גדול של 620 ליטר ועם קיפול השורה השלישית, באופן חשמלי, מתקבל נפח של 1,323 ליטר ולצד תא מטען האחורי יש גם אחד קדמי בנפח של 88 ליטר או 52 ליטר בדגם ההנעה הכפולה.
כל דגמי האיוניק 9 ישווקו בשלב זה עם סוללה אחת בקיבולת ענק של 110.3kWh (לעומת 99.8kWh בקיה EV9) ובגרסת הטווח הארוך של הדגם עם הנעה אחורית טווח הנסיעה יעמוד על 620 ק"מ בתקן WLTP או טווח של 540 ק"מ בתקן EPA האמריקאי והמציאותי יותר.
את הסוללה ניתן לקבל עם שלוש יחידות הנעה שונות, טווח ארוך הנעה אחורית RWD עם הספק מרבי של 215 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-9.4 ש'), טווח ארוך הנעה כפולה AWD עם הספק מרבי של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 61.7 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-6.7 ש' ומהירות מרבית של 200 קמ"ש) או דגם ביצועים AWD עם הספק מרבי של 430 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-5.2 ש' ומהירות מרבית של 200 קמ"ש). לדגם כושר גרירה של עד 2,500 ק"ג.
כמו שאר הדגמים של יונדאי המבוססים על פלטפורמת E-GMP 800V גם האיוניק 9 תומך בטכנולוגיית V2L בהספק של עד 3kW וטעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350kW, כך שלמרות הסוללה הענקית זמן הטעינה המהירה(10-80%) עומד על 24 דקות בלבד. יונדאי לא מציינת האם הדגם מצויד במטען פנימי 11kW או 22kW אך נותר לקוות שמדובר בזה האחרון אחרת טעינה ביתית מלאה תדרוש המתנה של מעל ל-10 שעות.
כמו האיוניק 5, רק עשיר ומרווח יותר, חלל תא הנוסעים של יונדאי איוניק 9 מספק אווירה של טרקלין מרווח ואוורירי וכיאה לדגם המכוון גבוהה, הרוכשים יוכלו לבחור מבין מבחר של שישה שילובי צבעים לחלל תא הנוסעים ואלו המעדיפים סולידי יותר יוכלו לבחור בצבע שחור אחיד, כל זה לצד מבחר של 14 צבעים חיצוניים שאת חלקם ניתן לקבל בגימור מטאלי או מט.
לקוחות שיבחרו את האיוניק 9 בגרסת 6 מושבים במקום 7 מושבים יקבלו שני מושבים קפטן חשמליים בשורה השנייה הניתנים להפנייה ב-180 מעלות כדי ליצור סוג של טרקלין אחורי - את המושבים, כמו אלו הקדמיים, ניתן לשדרג למושבים עם הדום, עיסוי, חימום ואוורור. בכל המושבים הנוסעים ימצאו שקעי USB-C כאשר חלקם מאפשרים טעינה בהספק של עד 100W כך שהם מסוגלים לתפעל גם מחשבים ניידים ועוד.
בין המושבים הקדמיים נמצא קונסולה בצד הנהג מכילה מחזיקי כוסות, משטח טעינה אלחוטי, חיישן טביעת אצבע וחלל אחסון מתחת למשענת המרכזית ובצד הנוסעים מאחור מכילה מגירת אחסון גדולה וממשק בקרת אקלים וחימום/אוורור מושבים. מול הנהג נמצא את המסך הפנורמי המוכר של יונדאי (2X12.3) את גלגל ההגה החדש של יונדאי, ממשק בקרת אקלים ושמע נפרד ממסך המגע המרכזי ומי שירצה בכך יוכל לשדרג למראות צד דיגיטליות. לצד רשימת אבזור עשירה, הכוללת גם מערכת שמע של BOSE עם 14 רמקולים, סינון רעשים אקטיבי וחלון גג פנורמי גדול, נמצא גם מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות.
יונדאי איוניק 9 נשען על בולמים אדפטיביים המאפשרים שמירה על מרכב מאוזן ובדגמים עם שני מנועים נמצא בורר מצבי שטח הכולל מצד אוטומטי שלפי יונדאי עושה שימוש בטכנולוגיית AI לזיהוי סוג השטח עליו הרכב נוסע והתאמה של מערכת ההנעה בהתאם.