יונדאי RN22e
יונדאי RN22e - רכב ביצועים חשמלי על בסיס האיוניק 6.
יונדאי RN22e
יונדאי RN22e - רכב ביצועים חשמלי על בסיס האיוניק 6.

כיממה לאחר שחשפה את האיוניק 6 החשמלית, יונדאי קיימה אירוע מיוחד למותג הביצועים N בו החברה חשפה מספר דגמי קונספט מעניינים במיוחד, אחד מהם הוא הקונספט RN22e ולא תתקשו לזהות כי מדובר באיוניק 6 בתצורת דגם ביצועים חשמלי. בשלב זה יונדאי מציינת כי מה שאנחנו רואים כעת זו רק תצוגה לחזון של חטיבת N לדגמי ביצועים חשמליים. 

 

אם נתחיל במספרים היבשים, אז יונדאי RN22e מצוידת בשני מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) בהספק כולל של 577 כ"ס ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ ואם המספרים האלו נשמעים לכם מוכרים אתם לא טועים שכן אלו בדיוק הנתונים של דגם הביצועים קיה EV6 GT אותו קיה תחל לשווק בקרוב. הדגם מצויד בסוללת 77.4kWh, כמו באיוניק 6, ולפי יונדאי לדגם מהירות מרבית של מעל ל-250 קמ"ש. יונדאי לא מציינת את נתון התאוצה אך בקיה EV6 GT זה מספיק לנתון של 3.5 שניות.

 

יונדאי RN22e קונספט
קדימון לאיוניק 6 N.

להתקין מערכת הנעה חשמלית חזקה ולקבל ביצועים מהירים בקו ישר את זה כל יצרן יכול אך זה לא יהיה דגם N אם לא יהיו שדרוגים בתחום היכולות של הרכב לשנות כיוון. בשביל זה לדוגמה יונדאי עשתה שימוש בחלקים שונים שיוצרו בטכנולוגיית הדפסה מיוחדת בכדי להפחית ממשקל הדגם ולהגדיל את הקשיחות. צמד מצמדים על הציר האחורי יהיו אחראיים על חלוקות המומנט בין הגלגלים האחוריים בכדי לשפר את יכולת שינוי הכיוון של הרכב, סוג של דיפרנציאל מוגבל החלקה לרכב חשמלי,  ובכדי לעצור את הרכב הכבד הזה יונדאי התקינה בדגם מערכת בלימה משודרגת עם צלחות בלימה קדמיות בקוטר ענק של 400 מ"מ. יונדאי מציינת כי דגם RN22e ישמש את מהנדסי חטיבת N בכדי ליצור מערכת בלימה רגנרטיבית המסייעת לסבסוב הרכב בכניסה לפנייה. 

 

יונדאי RN22e קונספט
יונדאי RN22e קונספט.

לצד זה, מהנדסי חטיבת N יפתחו מערכות שישדרגו את חווית הנהיגה כמו סאונד ייחודי שיושמע דרך הרמקולים של מערכת השמע וגם דרך אלו החיצוניים או מערכת  N e-shift שתדמה פעולה של העברת הילוכים. 

 

כמו האיוניק 6, גם יונדאי RN22e היא מכונית גדולה למדי, גדולה עוד יותר, עם אורך של 4,915 מ"מ, רוחב של 2,023 מ"מ, גובה של 1,479 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,950 מ"מ. 

 

יונדאי N VISION 74
רכב ספורט המשלב תא דלק עם מערכת הנעה חשמלית מלאה.

לצידו של הקונספט RN22e יונדאי הציגה את הקונספט המיוחד N Vision 74 עם עיצוב בסגנון רטרו, שמזכיר את ה- dmc דלוריאן, וגם כאן מדובר בקונספט לרכב ספורט חשמלי אך הפעם מדובר בדגם המשלב במערכת ההנעה החשמלית תא דלק מימני. אם תרצו, מערכת ההנעה החשמלית, הכוללת סוללה בקיבלות של 62.4kWh ובמתח של 800V, אחראית בדגם על הביצועים ותא הדלק המימני אחראי על הגדלת טווח הנסיעה באמצעות טעינה של הסוללה. 

 

לקונספט N Vision 7 שני מנועים חשמליים אך שניהם מותקנים על הציר האחורי בלבד כך שמדובר בדגם הנעה אחורית ועם   הספק כולל של 670 כ"ס ומומנט אדיר של 91.7 קג"מ, אין ספק שמדובר במכונה חשמלית לשריפת צמיגים. 

 

יונדאי N VISION 74
יונדאי N VISION 74.

לפי יונדאי השילוב של תא דלק מימני ומערכת הנעה חשמלית מלאה מאפשר לשפר את קירור הסוללה, דבר שהוא בהחלט נדרש ברכב ביצועים בו העומס על הסוללה גבוה משמעותית לעומת רכב חשמלי הננהג באופן רגיל. הקונספט הזה ישמש את מהנדסי חטיבת N למחקר יישומי על השילוב בין תא דלק למערכת הנעה חשמלית מבוססת סוללות. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 13

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.